• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes w204 2.2 cdi - RAVENOL vmp 5w30 usvo

gilotyna

Nowy użytkownik
Samochód
Mercedes w204 2.2 cdi OM651
Witam. Załączam wyniki analizy ravenola vmp 5w30 usvo po 12 300km
Auto to Mercedes w204 2.2 cdi (om651) 2013r. Automat 7g 120km po chiptuningu na 186km
Olej wlany przy 247100km w grudniu 2020r. spuszczony przy 259400 w maju 2021. Bez dolewek, średnia prędkość z 12000km 60km/h.

Jazda raczej spokojna, głównie trasa (2x 41km dziennie, trochę w koło komina, czasami dłuższa trasa.

Co powiecie koledzy fachowcy? O co chodzi z tym utlenieniem?
Screenshot_20210616_204224_com.google.android.apps.docs.jpg
 

Attachments

  • #-5653-Z-196310-Sev0.pdf
    106,2 KB · Odwiedzin: 196
Last edited by a moderator:
Bardzo ładnie, można było spokojnie jeszcze z 4-5 kkm zrobić w takich warunkach, szczególnie, że mamy okres letni. Utlenianiem się nie przejmuj, to prawdopodobnie od zawartości V grupy w bazie.
 
Dla mnie kosmos - nie zdziwiłbym się gdyby można było dobić do 20 tys. na tym oleju zakładając, że TAN startował z poziomu ok. 1.2, a TBN 6.5. Mało metali pochodzących ze zużycia i to przy takim przebiegu... Utlenienie spowodowane jest obecnością estrów w oleju.
 
Cieszą mnie wasze odpowiedzi.
Myślę, że spora pojemność miski olejowej (6.5l) sprzyja dłuższym interwałom.
Spodziewałem się sporej ilości paliwa bo na bagnecie przez cały dystans nie ubyło nawet milimetra. Zawartość paliwa podana jest szacunkowo, rozumiem że musiałbym dokupić dodatkową analizę aby zobaczyć zbadaną ilość On w oleju?
 
Nie, jeżeli byłaby zawartość przekraczająca normę to miałbyś informację, nic nie musisz dodatkowo kupować.

Co do samej analizy, to widać że to typowy olej LL pod względem formulacji. Wg mnie jeżeli masz ten sam olej obecnie, to zrób badanie przy 15000 bez spuszczania oleju, pobierz tylko próbkę i potem kolejną po 20000 i zobaczymy jak to wygląda. Możliwe, że da się pociągnąć na tym oleju i 25000 kilometrów. Widać, że "amerykańska" jazda (spokojna trasa) i olej LongLife sprzyjają długim interwałom.
 
A jak to wygląda pod względem ilości pozostałych pierwiastków z dodatków?
 
Dziękuję za informacje.
Mam ten sam olej zalany do Audi 3.0 diesel 166KW który miałem zamiar zmienić po 10.000km ale w tym przypadku dojedzie do 15.000.
Jaki koszt takiej analizy?
Może też bym przeprowadził.
Samochód 95% jazdy miasto, styl normalny.
 
Akurat przy jeździe miejskiej olej zużywa się dużo szybciej, więc nie byłbym taki pewien przedłużania interwału w tym wypadku. Musiałbyś zrobić analizę po 10 tys i na jej podstawie zdecydować
 
100 złotych polskich. Potrzeba 100ml oleju.
 
100zl luz mogę zrobić.
W co im wlać olej i jak go przesłać?
Czy sami odbierają?
Może zna ktoś w Wawie firmę która się tym zajmuje podjade niech sobie upuszczą.
 
Back
Top