• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes W204 C200CDI OM646 136HP

RKR75

Użytkownik
Samochód
Mercedes S204 E200CDI - OM646EVO
Marka samochodu
Merdes Benz W204 C200 CDI
Budżet/ile litrów
6,5/50
Styl jazdy
Silnik
OM646 136 KM
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
229.31 229.51 228.51
Jaki olej masz obecnie
Oryginalny MB 229.51
Pacjent jak w tytule. Głównie miasto. Staram się po odpaleniu przejechać co najmniej 10km bez zatrzymywania. Miesięcznie jeździ 1800-2500 km. Nie byłoby zdrowiej wziąć coś grubszego 5w40/0w40 biorąc pod uwagę możliwość rozcieńczenia oliwy ropą? Wstępnie rozważam Penrite Enviro+ 5w40, albo Arala 0w40. A może wziąć jakiś 228.51? Np. amsoil 5w30 DHD.
 
0w40:
- Mobil ESP X3 0w40
- Castrol Edge 0w40

5w40:
- Castrol Edge 5w40
- Castrol Edge Turbo Diesel 5w40

Alternatywne i ciekawie:
Lotos Aurum C3 5w40 + AR9100, taki zestaw bym wybrał.
 
A co myślicie o oleju do ciężarówek? Niemcy bardzo polecają przy użytkowaniu diesla głównie w mieście. Generalnie profil mojego użytkowania jest podobny do użytkowania małego dostawczaka.
 
Spróbuj lotosa aurum 5w40 lub max expert c3 5w40 orlenu,nie są przesadnie drogie a może przypasują.
 
A co myślicie o oleju do ciężarówek?
Że to kompletnie bez sensu i nie wszystko, co z zachodu, jest mądrym podejściem. Formulacje dla ciężarówek mogą się w analizach wydawać podobne, ale zostały one zaprojektowane pod zupełnie inne pojemności układu smarowania, oraz filtracyjnego. Dodatkowo samochody ciężarowe pokonują zazwyczaj długie dystanse ze stałą prędkością, więc są to zupełnie odmienne warunki, niż miasto.

Z tego, co podałeś to Aral Supertronic 0W40.
 
Ja główne różnice w olejach upatrywał bym w prędkościach obrotowych silników, którym muszą sprostać.
W "osobówkach" potencjalnie mogą występować wyższe prędkości ścinania.
Temperatury pracy są podobne - info głównie od @soszo.
Resztę opisał @Zielony34.
 
samochody ciężarowe pokonują zazwyczaj długie dystanse ze stałą prędkością
Mnóstwo ciężarówek jeździ po mieście czy budowach. Tak, że ten argument można podważyć.
Ja mając "dostęp" do shell rimula 5W30 gdybym miał starszego diesla pewnie bym się odważył zastosować ten olej.

Gdybym miał kupić olej to nie wybrałbym oleju HD do osobówki.
 
gdybym miał starszego diesla pewnie bym się odważył zastosować ten olej.
Starszemu, prostemu konstrukcyjnie Dieslowi ciężko zaszkodzić. Ale tym samym, czy jest w takim razie roztrząsać takie wybory?
 
U mnie we firmie na rimuli jeździ m.in Auris 1.4D z 2015 roku. Na chwilę jeszcze nic nie wybuchło 😁
 
70% użycia obroty nie przekraczają 2000. Ja jeżdżę jak kurier dostawczakiem: 10-15 x dziennie po 5-10 km. Pozostałe 30% spokojna jazda po trasie i tez Max 2500 obrotów
 
Dla mnie pierwszy wybór to wspomniany Aurum 5w40 w zestawie z AR9100, bardzo dobry poziom ochrony.

Jeśli nie chcesz kombinować z dodatkami to osobiście wybrałabym któregoś z wymienionych Castroli 5w40, można je kupić z oficjalnego sklepu Castrol na pewnym dużym portalu, często za naprawdę niezłe pieniądze.
 
Przed „zimową” wymianą na placu boju pozostały w tej chwili dwa 0w40: mobil x3 i aral. Na papierze lepiej wygląda aral, a wy co myślicie?
 
Co nie wybierzesz z tej dwójki będzie OK.
Ja osobiście śmigam od niedawna na Aralu. Ale i tak nie wytrzymałem i musiałem go doprawić AR9200 😁💪
 
Większa dostępność. W każdym sklepie kupi mobila czy to na dolewke czy na nieprzewidzianą wymianę.
 
Większa dostępność. W każdym sklepie kupi mobila czy to na dolewke czy na nieprzewidzianą wymianę.
Akurat kilka miesięcy ostatnich był problem na rynku z x3. Były tylko litrowe butelki. Dolewek raczej nie przewiduję. Ze względu na dpf to raczej odwrotnie :p. Dlatego szukałem xw40.
 
Back
Top