• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes W210 E270CDI

RKR75

Użytkownik
Samochód
Mercedes S204 E200CDI - OM646EVO
Witam,
Pacjent E270CDI. Silnik zdrowy, pracuje jak zegarek i fajnie byłoby gdyby taki pozostał jak najdłużej. :D
  • Mercedes E270CDI, OM612, bez dpf
  • Maxlife 5w40
  • 229.1
  • 30 zł/litr - wchodzi 7 litrów
  • spokojna jazda, generalnie w mieście, ok. 50 km dziennie średnio, raz w miesiącu dłuższy wyjazd (do 300 km), w wakacje oczywiście więcej (1500-2500 km w miesiącu, morze, Chorwacja, Węgry itp)

Zastanawiam się nad przejście na 5w30 ze względu na charakter użytkowania. Co myślicie?
 
Jaki jest charakter użytkowania, który wymaga parametru W30, zamiast W40? Ja bym został przy 5W40 jeśli tak dopuszcza książka serwisowa.

Max Life to olej OK. Fajny dla starszych, prostszych konstrukcji, które mogą mieć problemy z parciejącymi uszczelnieniami. Szału ni ma, ale nie można o nim powiedzieć, że jest zły.

Jaka kwota cię interesuje i co mówi manual odnośnie lepkości ?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Krótkie trasy po mieście. W30 powinien chyba szybciej się nagrzać niż W40? Myślałem o maxlife 5w30 A3B4, albo Mobil1 ESP Formula 5w30, który ma bardzo dobre dobre opinie na oil-club.ru. Zresztą pomysł własnie powstał czytając rosyjskie forum. Przy dobrym paliwie polecają właśnie 5w30 i to 229.51, czyli midsaps. Generalnie podręcznik pozwala i na 5w30 i 5w40.
 
Stare diesle są na tyle wydajne termicznie i bez systemów ułatwiających nagrzewanie, że zamiana na 5W-30 wiele Ci nie da. Lepiej zostać przy tym MaxLife i raz na tydzień przegonić go pod miastem żeby się porządnie nagrzał.
 
Owszem, xW30 nagrzeje się szybciej niż xW40, ale po pierwsze - trzeba znaleźć dobrego, co jest dość utrudnione przy założeniu specyfikacji MB 229.1 i/lub późniejszych 229.3 i 229.5, a po drugie masz dość ścisłe kryteria cenowe. Przy tym odnośnie jakości smarowania na krótkich odcinkach nie jest to najistotniejsza cecha, ponieważ tutaj pierwsze skrzypce grają punkt płynięcia, pompowalność i lepkość niskotemperaturowa. Osobiście mocniej niż 5W30 rozważyłbym 0W40, o ile gra jest w ogóle warta świeczki, bo oleje w klasie lepkości 5W40 o korzystnych parametrach spośród trzech wymienionych przeze mnie również istnieją i jest ich całkiem sporo.

Odwróciłbym się też od pomysłu zastosowania oleju mid-saps, skoro nie trzeba. Zawsze to niższy poziom dodatków przeciwzużyciowych czy niższa TBN.

Moim zdaniem tani i dobry olej 5W40 full-saps jest jeden i nim bym się na Twoim miejscu zainteresował: to Shell Helix Ultra 5W40.
 
Koledzy dobrze ci radzą RKR75. Mam 124 300D24V i zalewam aktualnie 5W50 Neste. Nagrzewa się b. szybko. Tak więc nie zauważysz różnicy, jak zalejesz 5W30. A Mercedes zaleca do tego silnika na pewno olej z normą 229.5. Tu masz aktualną listę i wybór szeroki: https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.5_en.html
PS. Jeśli wg Ciebie silnik jest niedogrzany to sprawdziłbym termostat.
 
Kryteria cenowe nie są sztywne. Mogę dać więcej jeśli to ma sens. To już jest diesel z CR i dlatego na rosyjskim forum polecają do niego 229.51. https://www.oil-club.ru/forum/topic/35272-bybor-maslo-dlya-mersedes-e320-cdi-w210/
Silnik nie jest niedogrzany. Latem 85 stopni płyn chłodzący dostaje po przejechaniu 7-8 km (tyle mam do pracy). Generalnie jeżdżę ok. 50-70 km dziennie po mieście, ale "kawałkami" po 7-10 km z przerwami stąd ten pomysł, ale oczywiście się nie upieram :D .
 
Michal126 napisał:
Owszem, xW30 nagrzeje się szybciej niż xW40, ale po pierwsze - trzeba znaleźć dobrego, co jest dość utrudnione przy założeniu specyfikacji MB 229.1 i/lub późniejszych 229.3 i 229.5, a po drugie masz dość ścisłe kryteria cenowe. Przy tym odnośnie jakości smarowania na krótkich odcinkach nie jest to najistotniejsza cecha, ponieważ tutaj pierwsze skrzypce grają punkt płynięcia, pompowalność i lepkość niskotemperaturowa. Osobiście mocniej niż 5W30 rozważyłbym 0W40, o ile gra jest w ogóle warta świeczki, bo oleje w klasie lepkości 5W40 o korzystnych parametrach spośród trzech wymienionych przeze mnie również istnieją i jest ich całkiem sporo.

Odwróciłbym się też od pomysłu zastosowania oleju mid-saps, skoro nie trzeba. Zawsze to niższy poziom dodatków przeciwzużyciowych czy niższa TBN.

Moim zdaniem tani i dobry olej 5W40 full-saps jest jeden i nim bym się na Twoim miejscu zainteresował: to Shell Helix Ultra 5W40.
Co z tego, że niższy TBN skoro olej sam w sobie jest mniej zakwaszony bo ma mniej siarki? To glupota patrzeć na TBN i mówić, że Full saps będzie lepszy bo TBN wyższy. Jestem pewny, że po 10 tysiącach przebiegu w obu olejach (mid i full saps) TBN w tym samym silniku będzie podobny ;)

Chociaż do starszego auta nie ma koniecznosci lania mid saps.
 
kokos napisał:
Chociaż do starszego auta nie ma koniecznosci lania mid saps.
Ale czy jest sens zalewać mid saps do starszego silnika? Pomijając kwestię braku dpf oraz ceny?
 
RKR75 napisał:
Kryteria cenowe nie są sztywne. Mogę dać więcej jeśli to ma sens. To już jest diesel z CR i dlatego na rosyjskim forum polecają do niego 229.51.

Ok, to moja propozycja: https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-usvo/1141-RAVENOL-SSO-SAE-0W-30-USVO-1L-4014835718319.html?search_query=Ravenol+SSO+0w30&results=1
 
229.51 idzie przeważnie w parze z C3 więc dobrze by było go czymś uzupełnić. Jak patrzysz w tą stronę to Eurol Fluence z AR9100 tylko nie wiem czy są jeszcze dostępne pakiety promo.
Jak sam olej to ten dobry do diesla, ale chyba piątki nie do dostania u nas w kraju https://www.oil-club.ru/forum/topic/31605-total-rubia-tir-9900-fe-5w-30-04092017-svezhee-novaya-receptura/
 
Michal126 napisał:
Ok, to moja propozycja: https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-usvo/1141-RAVENOL-SSO-SAE-0W-30-USVO-1L-4014835718319.html?search_query=Ravenol+SSO+0w30&results=1
Używałeś? Powiem szczerze mam psychiczny opór prze 0w po tym jak zalałem Neste 0w40 w Scenica F4R i zaczął mi strasznie głośno chodzić. Po zmianie na LM synthoil high tech 5w40 myślałem na światłach, że mi silnik zgasł, tak się cicho zrobiło :lol:

Dodano po 4 minutach 37 sekundach:
cytrynowiec napisał:
229.51 idzie przeważnie w parze z C3 więc dobrze by było go czymś uzupełnić. Jak patrzysz w tą stronę to Eurol Fluence z AR9100 tylko nie wiem czy są jeszcze dostępne pakiety promo.
Jak sam olej to ten dobry do diesla, ale chyba piątki nie do dostania u nas w kraju https://www.oil-club.ru/forum/topic/31605-total-rubia-tir-9900-fe-5w-30-04092017-svezhee-novaya-receptura/
Na allegro jest jeszcze https://allegro.pl/oferta/zestaw-eurol-fluence-5w40-5l-archoil-ar9100-200ml-8101626945?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_chemia_samochodowa&ev_adgr=Main_adgroup&gclid=Cj0KCQjwpavpBRDQARIsAPfTwiypsH54GQINYTWYluY-6ciDSPUmT0bgGbG-MNWMqTbPxkXcNzCsx9AaAugJEALw_wcB
ale 5w40.
Ale jak kupię oddzielnie też nie ma tragedii
 
To mogła być bardziej wina Neste niż 0W. Niektóre oleje się nie zgadzają z pewnymi silnikami i tyle. Ja tak miałem Shellem 5W-40 którego zalałem do Alfy i od tamtej pory mam uraz do Shella :)
 
RKR75 napisał:
Używałeś? Powiem szczerze mam psychiczny opór prze 0w po tym jak zalałem Neste 0w40 w Scenica F4R i zaczął mi strasznie głośno chodzić. Po zmianie na LM synthoil high tech 5w40 myślałem na światłach, że mi silnik zgasł, tak się cicho zrobiło :lol:

Sam chciałem 0W30 zaproponować, ale cały dzień nie miałem jak odpisać. Uważam, że 0W30 będzie złotym środkiem i oprócz Ravenola polecam Elfa FT 0W30.

Jak o F4R chodzi, to mogę powiedzieć z doświadczenia, że jeszcze ciszej chodzi na 10W40, ale to chyba nie tędy droga? ;)

Co do Neste, to chyba już ktoś tutaj pisał, że jego silnik też na tym oleju chodził głośniej. Zależy od silnika, przebiegu, jego zużycia, oraz dodatków użytych w oleju.
 
RKR75 napisał:
cytrynowiec napisał:
A po co Ci dexos? Ja pisałem właśnie o Fluence 5w40.
Myślę głównie o spróbowanie czegoś xw30.

Bierz albo Ravenola, albo Elfa.
 
RKR75 napisał:
Myślę głównie o spróbowanie czegoś xw30.

Aha, no to faktycznie można, ale wtedy dodałbym AR9100. Bardzo podobnym olejem właśnie z AR9100 zrobiłem dobrze ponad 100 kkm w ASZ (VAG). Jak poszedł do ludzi miał coś ok. 400 kkm nalotu.
 
cytrynowiec napisał:
RKR75 napisał:
Myślę głównie o spróbowanie czegoś xw30.

Aha, no to faktycznie można, ale wtedy dodałbym AR9100. Bardzo podobnym olejem właśnie z AR9100 zrobiłem dobrze ponad 100 kkm w ASZ (VAG). Jak poszedł do ludzi miał coś ok. 400 kkm nalotu.
Proponujesz fluenca, czy jak koledzy jakiegoś ravenola 0w30? Co myślicie o mobilu 5w30 esp formula? Albo maxlife c3 5w30 + AR9100?

Dodano po 1 minucie 12 sekundach:
Zielony34 napisał:
RKR75 napisał:
cytrynowiec napisał:
A po co Ci dexos? Ja pisałem właśnie o Fluence 5w40.
Myślę głównie o spróbowanie czegoś xw30.

Bierz albo Ravenola, albo Elfa.

Mam jakiś psychiczny blok przed przeskokiem z 5w40 na 0w30 :lol:
 
RKR75 napisał:
Michal126 napisał:
Ok, to moja propozycja: https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-usvo/1141-RAVENOL-SSO-SAE-0W-30-USVO-1L-4014835718319.html?search_query=Ravenol+SSO+0w30&results=1
Używałeś? Powiem szczerze mam psychiczny opór prze 0w po tym jak zalałem Neste 0w40 w Scenica F4R i zaczął mi strasznie głośno chodzić. Po zmianie na LM synthoil high tech 5w40 myślałem na światłach, że mi silnik zgasł, tak się cicho zrobiło :lol:

Osobiście nie miałem do czego go wlać, ale zarekomendowałem znajomym do bardzo różnych silników i żaden nie umarł.
 
Back
Top