• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes W210 E270CDI

RKR75

Użytkownik
Samochód
Mercedes S204 E200CDI - OM646EVO
Witam,
Pacjent E270CDI. Silnik zdrowy, pracuje jak zegarek i fajnie byłoby gdyby taki pozostał jak najdłużej. :D
  • Mercedes E270CDI, OM612, bez dpf
  • Maxlife 5w40
  • 229.1
  • 30 zł/litr - wchodzi 7 litrów
  • spokojna jazda, generalnie w mieście, ok. 50 km dziennie średnio, raz w miesiącu dłuższy wyjazd (do 300 km), w wakacje oczywiście więcej (1500-2500 km w miesiącu, morze, Chorwacja, Węgry itp)

Zastanawiam się nad przejście na 5w30 ze względu na charakter użytkowania. Co myślicie?
 
RKR75 napisał:
Albo maxlife c3 5w30 + AR9100?

ale po co tak kombinować?
RKR75 napisał:
Mam jakiś psychiczny blok przed przeskokiem z 5w40 na 0w30

to się odblokuj, bo twoje lęki nie mają pokrycia w rzeczywistości. Zrób płukankę przed przejściem i zmieniaj. Dodatkowy plus takiego oleju jest taki, że ułatwi Ci rozruch zimą, oraz szybciej rozprowadzi się po najważniejszych elementach konstrukcyjnych silnika.
 
Zielony34 napisał:
...
RKR75 napisał:
Mam jakiś psychiczny blok przed przeskokiem z 5w40 na 0w30

to się odblokuj, bo twoje lęki nie mają pokrycia w rzeczywistości. Zrób płukankę przed przejściem i zmieniaj. Dodatkowy plus takiego oleju jest taki, że ułatwi Ci rozruch zimą, oraz szybciej rozprowadzi się po najważniejszych elementach konstrukcyjnych silnika.

Aj, aj, aj, niższa lepkość to zło ...
 
SACZI napisał:
Aj, aj, aj, niższa lepkość to zło ...

Dokładnie. Silnik się rozszczelni i straci kompresję, oraz będzie się lało z każdej uszczelki :lol: Powinno się po 100 tysiącach przechodzić na 10W40, a po przekroczeniu 200 na 15W40 :lol: Nie wiem tylko, co po 300 się leje, bo w Polsce żadne auto takiego przebiegu nie osiąga, max 250 i później auta znikają :D
 
RKR75 napisał:
Proponujesz fluenca, czy jak koledzy jakiegoś ravenola 0w30? Co myślicie o mobilu 5w30 esp formula? Albo maxlife c3 5w30 + AR9100?

Tak Fluenca 5w40. Generalnie dobrym pomysłem jest "dopakowanie" C3 AR9100. Odnośnie niższych lepkości, co zaleca manual?
 
Zielony34 napisał:
SACZI napisał:
Aj, aj, aj, niższa lepkość to zło ...

Dokładnie. Silnik się rozszczelni i straci kompresję, oraz będzie się lało z każdej uszczelki :lol: Powinno się po 100 tysiącach przechodzić na 10W40, a po przekroczeniu 200 na 15W40 :lol: Nie wiem tylko, co po 300 się leje, bo w Polsce żadne auto takiego przebiegu nie osiąga, max 250 i później auta znikają :D

Wiesz, wiesz, nie udawaj. 20W60 się leje.

:mrgreen:
 
Podobnie jak np. VAG liczy się norma i aprobata, a lepkość na kolejnym miejscu.
Tu pełna lista, w 229.5 jest kilka 0w30.
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.5_en.html#close
 
Zielony34 napisał:
SACZI napisał:
Aj, aj, aj, niższa lepkość to zło ...

Dokładnie. Silnik się rozszczelni i straci kompresję, oraz będzie się lało z każdej uszczelki :lol: Powinno się po 100 tysiącach przechodzić na 10W40, a po przekroczeniu 200 na 15W40 :lol: Nie wiem tylko, co po 300 się leje, bo w Polsce żadne auto takiego przebiegu nie osiąga, max 250 i później auta znikają :D

Ty się śmiej ale mnie czasami krew zalewa :evil: . Ostatnio mechanik odmówił znajomemu zalania oleju 5W40 do 1.9 TDI PD z 2007 ze względu na przebieg 230 tys. ponieważ do aut o przebiegu ponad 200 tys. leje się 10W40 i koniec dyskusji. Nie pomogło tłumaczenie, ze taki olej w ogóle nie jest dopuszczony przez producenta, ze turbina, że to podły minerał. Nie i koniec mechanik wie lepiej.I nalał mu Castrola 10W40 z beczki w cenie w jakiej miał u mnie Fluenca 5W40, którego mi zwrócił. Taki deal.
 
u mnie jest krótka piłka, płacę - wymagam i koniec dyskusji. Jeśli byłaby dyskusja, odwracam się i wychodzę. Na szczęście już kupiłem sobie cały zestaw do samodzielnej zmiany oleju i przy następnej operacji zrobię zdjęcia to wrzucę w swój temat. Druga sprawa, że zawsze miałem mechaników, którzy nie robili problemów.
 
Dobra, poważniej trochę.
Uważam, że w PL nie powinniśmy schodzić z lepkości SAE40 o ile tylko producent na to pozwala.
Jest to uwarunkowane kimatem.
Mi kiedyś udało się "przegrzać" olej Total 7000 10w40 w 2.0HDI 90KM (szybka jazda na autostradzie)!
Podaję to jako przykład, bo ten silnik akurat termicznie był niewymagający (temp cieczy totylko 80*C), a mimo tego układ chłodzenia poległ.
Drugi argument to zapas na spadek lepkości (który może wystąpić, ale niekoniecznie musi).
Trzeci, to przeważnie wyższy HTHS, zapewniejący lepsze zabezpieczenie silnika.
Więc jeżeli MB dopuszcza oleje od 0w30 po 5w50, to trzymałbym się środka i jeździł na 0w40 lub 5w40.
tomek evo napisał:
...
Ostatnio mechanik odmówił znajomemu zalania oleju 5W40 do 1.9 TDI PD z 2007 ze względu na przebieg 230 tys.
...
I nalał mu Castrola 10W40 z beczki ...
Tu nie chodzi o żadne przekonania co do przebiegu, czy to, że meches wie lepiej, a o sprzedanie oleju z beczki mechanika!
Tyle i aż tyle.

Zielony34 napisał:
u mnie jest krótka piłka, płacę - wymagam i koniec dyskusji. Jeśli byłaby dyskusja, odwracam się i wychodzę.
...

I to jest właściwe wyjście z tej sytuacji!
Do mnie też kiedyś mechanik wystartował, czy do szewca przychodzę z własnym klejem.
Odpowiedziałem mu, że właśnie przyszedłem. Na koniec dodałem, że chcę u niego kupić tylko usługę wymiany oleju i czy mi ją sprzeda.
Pokręcił nosem i wymienił olej jak chciałem.
 
SACZI napisał:
Uważam, że w PL nie powinniśmy schodzić z lepkości SAE40 o ile tylko producent na to pozwala.Jest to uwarunkowane kimatem.

ale że jakim klimatem...?
SACZI napisał:
Mi kiedyś udało się "przegrzać" olej Total 7000 10w40 w 2.0HDI 90KM (szybka jazda na autostradzie)!

a po czym to poznałeś? Mnie na autostradach i LPG śmiga zacnie i nie czuję, żebym go przegrzewał.
SACZI napisał:
Drugi argument to zapas na spadek lepkości (który może wystąpić, ale niekoniecznie musi)

jak sam stwierdziłeś - niekoniecznie musi, czyli tego argumentu w ogóle nie brałbym pod uwagę.
SACZI napisał:
Trzeci, to przeważnie wyższy HTHS, zapewniejący lepsze zabezpieczenie silnika.

ale to też nie koniecznie.

Uważam, że przy jeździe po mieście, 0W30 będzie bardzo dobrym wyborem. Oczywiście 0W40 również będzie świetne podczas na prawdę tęgich upałów i korków.
 
Chodzi o klimat polski, gdzie 35*C nie jest rzadkością.
(chociaż dzisiaj rano było 12*C :D )

Przegrzanie?
150km/h, 4 osoby + bagaż. Temperatura skoczyła mi w okolice 120* i dyskoteka na desce się zrobiła.
Podejrzewam, że olej też miał już dość, chociaż w żaden sposób nie miałem możliwości tego potwierdzić.
 
W wykazie taka lepkość jest więc producent ją dopuszcza, ale czy jest sens stosowania w tych konkretnych warunkach to już pytający musi sobie odpowiedzieć.

Panowie bez offtopu proszę...
 
Moim zdaniem do tego silnika optymalną lepkością jest 5W40 lub 5W50. Opieram to na tym, że te stare diesle MB są luźno spasowane. Sam od OM606 zalałem kiedyś Amsoila 5W30 myśląc wtedy w złudnym widzie, że będę olej wymieniał co 20-30 tys km, bo amerykusy napisały na etykiecie, żeby zmieniać co 25 tys mil :lol: Na zimnym odpaleniu mój diesel chodził jak sieczkarnia, cichł dopiero po rozgrzaniu. Wytrzymałem z tym bodaj 5 tys km i zmieniłem na 5W40. Uspokoiło się.
 
Zalałem 5w30 i efekt dokładnie taki. Cdi zamienił się w tdi.
Wytrzymałem jednak do 10000 i wróciłem do 5w40 shell helix ultra diesel i dolalem ar9100 żeby mu było lżej zimą


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Kupiłem po w miarę okazyjnej cenie LM Synthoil High Tech 5w40 Diesel. Wleci zamiast shella. Co myślicie? Może jakiś dodatek jeszcze żeby mniej sypało żelazem?
 
Last edited by a moderator:
Back
Top