• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes w212 E350 M272

KUBA46

Nowy użytkownik
Samochód
Audi A4 B8 2.0 TFSI
Marka samochodu
Mercedes, W212
Budżet/ile litrów
600zł/8l
Styl jazdy
Silnik
M272 3.5L V6
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Norma z tego co wyczytałem 229.5
Jaki olej masz obecnie
Millers XF 0w40
Cześć,
jest to mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich.
Szukam oleju z najwyższej półki do Silnika M272. Stara konstrukcja v6 3.5 litra. Zmienne fazy rozrządu, wielopunktowy wtrysk.
Jazda 60% miasto 40% trasa.
Aktualny przebieg 64000km. Od 20000km jeżdzi na Millersie XF 0w40. Chciałem dobrać jakiś dodatek do oleju i przy ostatnim zakupie oleju doradzono mi ceramizer od Xado Stage 1. Wtedy jeszcze nie znałem tego forum i uznałem, że będzie ok. Obecnie bym celował w dodatki od Archoila.
Zestaw, który chciałbym skompletować na następną wymianę:
-Amsoil European Car Formula 0w40
-Archoil AR9200
-filtr Mann
Co myślicie o tym zestawie? Zmienić którąś pozycję?
 
Biorąc pod uwagę jakie oleje są oficjalnie sklasyfikowane w tej normie, to silnik wymagań kosmicznych nie ma.

Z olejów znajdujących się na liście MB dla tej normy to wg mnie albo Redline jak pisze @poziom1989 albo Yacco VX 1000 LL.

Z tych, które spełniają normę wg deklaracji producenta (ale bez zatwierdzenia przez MB) to jeszcze
- Rockoil Carbon 0W-40
- Royal Purple High Performance 0W-40

I olej który się nada (klasyfikuje się pod A3/B4 więc będzie ok), ale nie spełniają normy 229.5:
- Motul 300 V 0W-40
 
Od czasu zrobienia tego posta w E-klasie już były przelane 3 różne marki olejowe. Aktualnie jest zalany Extreme AMG VR2 5w40. Teraz szukam kompromisu. Tak wiem, zaraz mi powiecie daj sobie spokój kup 2 różne. Jednak wiecznie walające się bańki problemy z dostępnością niektórych pozycji skłoniły mnie do poszukania rozwiązania.
Drugi zawodnik to Sprinter 319 CDI Bluetec. Norma 229.51, a nawet mile widziana jest 229.52 czy .53.
Mój wybór skłania się ku Ravenol VMO 5w40. Gra warta świeczki czy odpuścić temat?
 
229.5 i 229.51 to różne normy. Ta druga jest niskopopiołowa, więc ja bym nie kombinował.
 
Back
Top