• Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Metal Guard Engine CLP

Jacek Cz

Użytkownik
Samochód
BMW X5 M50d, Vito 116CDI, MB. GLC 250, inne
Cześć, nie znalazłem na forum - chciałbym spytać o preparat Metal Guard (ciągle mi się wyświetla na tiktoku).
Coś w odpowiedniku AR9100 ale zupełnie nic nie wygrzebałem w necie odnośnie składu.
Może ktoś coś wie więcej ???
Ewentualnie ktoś z forum stosował ???
Produkt słabo zapakowany (butelki jak jakieś Mojeauto 🫢), bez pazłotka zabezpieczającego pod nakrętką. Jakby jakiś rozlewany w Polsce z dużych pojemności
 
Kosiarka im kosiła 5 metrów dalej . Błąd laboratoryjny wychodzi 50% . Nie znamy gęstości i twardości trawy a także wysokości poszczególnych pasm 😉
4fun
 
Bez zbadania składu tego środka ciężko jakkolwiek się do tego odnieść. Na razie wiemy tylko tyle, że jakiś biznesmen z Polski chce trochę uszczknąć z tortu lukratywnego biznesu, jakim jest produkcja i sprzedaż dodatków ;)
A cena już na start jak za renomowany produkt, więc idą mocno w marketing.
 
1000038684.jpg


Cześć wszystkim! 👋

Mam pytanie dotyczące produktu Metal Guard. Czy ktoś z Was miał okazję go stosować? Zastanawiam się, czy zawiera chlor jak Miltec czy Motor Life i jakie są Wasze opinie na jego temat. Czy rzeczywiście działa tak dobrze, jak obiecuje producent? Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i doświadczenia!
Czy będzie lepiej chronił silnik od Ceratec czy Mannol Ceramo Ester?

Opis produktu:

METAL GUARD Engine CLP jest niezrównaną ochroną ruchomych części metalowych silnika. Dzięki zastosowaniu najbardziej zaawansowanej i niekorozyjnej technologii zaawansowanego filmu olejowego chroni ruchome części metalowe przed zużyciem i uszkodzeniem w trakcie ich eksploatacji. W normalnych warunkach, bez zastosowania Metal Guard Engine CLP, dochodzi do tarcia metal-metal, suchego rozruchu i konsekwencji nagłego wyłączenia silnika (popularna w autach funkcja Start-Stop). Zastosowanie Metal Guard Engine CLP daje korzyści w postaci oszczędności paliwa dzięki zmniejszeniu tarcia i zwiększonemu przepływowi oleju, skróceniu czasu przestojów, wydłużonej trwałości części silnika i obniżeniu temperatury roboczej.


Dzięki! 😊
 
Już było na forum zapytanie o ten specyfik. Przeniosłem posty #1-4 do świeżego wątku.
 
W tych ich filmach na "Jutubie" to te wszystkie oleje i dodatki co testują to 2-3 ciężarki i maszyna staje dęba 😉😅 ciekawy specifik
 
Szkoda czasu na te nie przebadane siuwkasy. Jest wiele innych mniej lub bardziej sprawdzonych a to to w sumie nie wiadomo co to jest, jakiś metal guano czy cuś.
 
Zalalem to z ciekawości 1250 km temu. Mogę podzielić się jedynie spostrzeżeniami organoleptycznymi bo nijak nie idzie tego zweryfikować w warunkach nielabotaroryjnych. Przez testowego gruza przelałem już mnóstwo różnorakiej chemii. Po Metalguard silnik chodzi najciszej a mam porównanie do 9100, 9200, mixu 9100/9200, militeca, xado verylube turbo, ceratec, mannol ester ceramo.
 
Nie chce mi się wierzyć dopóki ktoś profesjonalnie tego nie przebada co to w ogóle jest.
 
Nikt nigdy tego nie przebada tak żeby nie było żadnych wątpliwości
 
A co to zmieni, że ktoś to "konkretnie" przebada? Celem tych wszystkich cudownych "mazideł" jest w skrócie mówiąc wyciszenie silnika i poprawa humoru jego właściciela.

Kiedyś Mirki handlarze lali motodoktory, teraz przed sprzedażą auta można zalać puszkę siuwaksu na "wyciszenie".
 
Ja tego tak nie odbieram. Od środka redukującego tarcie oczekuje jedynie zapewnienia większej ochrony podczas zimnego startu ktory to wpływa na największe zużycie silnika. Reszta cudów na kiju mnie nie interesuje.
 
No, ale jak chcesz zbadać konkretnie jak taki środek wpływa na zimny start? Będzie pewnie ciszej, ale czy to faktycznie zmniejsza tarcie? To by trzeba było badać na konkretnym silniku, pewnie przez x czasu i porównać z tym samym silnikiem również przez x czasu bez dodatku. Wątpię żeby ktoś się bawił w takie "dlugodystansowe" testy.

Z tymi zimnymi startami to nie ma co panikować, mieszkamy w klimacie raczej łagodnym. Naprawdę zimnych startów w roku masz może kilka...
 
Akurat pewnym byc nie możesz. Równie dobrze może sie okazać, ze jednak silnik pracujący na oleju solo wykazalby mniejsze zuzycie niz z dodatkiem.
 
Ja jestem zdania, że dzisiaj oleje są już na tyle dopracowane i mają same w sobie różne dodatki często wymagane żeby spełnić określoną normę przez producenta, że nie trzeba ich doprawiać bliżej nieokreślonymi specyfikami. I tu pal licho, czy są przebadane czy nie i ile te badania są warte.. każdy ma swój rozum i wyciąga wnioski czy warto wydawać € na specyfiki czy ograniczyć się tylko do regularnych wymian olejów i cieszyć się jazda.
 
Tak samo nie masz pewności czy olej solo wykazałby mniejsze zużycie niż ze środkiem;) kwadratura koła;)
 
Back
Top