• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Miłośnicy czterech kółek -zrób to sam

Tak ale produkt, który zaleca producent to w obu przypadkach full saps gdyby chcieli mid/low sapsa to by zalecali Fiat 9.55535-S1/2 dla Ciebie i RN720 dla mnie . Powiem więcej dlaczego ani do mnie ani do Alfy @magil nie poleca Synthoila skoro było by to najlepsze z ich oferty? Bo olej nie ma normy producentów RN710 dla Meganki i FIAT 9.55535-H2 dla Alfy ale czy oby na pewno nie ma? Otwieram kartę bliźniaczego Meguina Super i co widzę? Wszystkie parametry takie same lepkości, noack, hths dosłownie wszystko, karta jak by kopiuj wklej od Liqui Moly jaką różnice widzę? Obie normy Renaulta i Fiata są wpisane w kartę Meguina. No to próbuje w wyszukiwarce Meguina moze tu bedzie lepiej? Niestety mimo iż Meguin Super normy producentów spełnia wyszukiwarka Meguina znów częstuje mnie olejem midsaps ACEA C3, a o oleju, który byłby najlepszym wyborem nawet nie wspomina. Jak ktoś chce niech się sugeruje wyszukiwarkami ale ten przykład dobitnie pokazuje jak one dobierają olej, a ze się nic nie stanie na tym gorszym sam pisałem ale po co kupować coś gorszego jak można olej dobrać lepiej?
 
Ten łysy z tego kanału to jest rudy lis .. wyzywa ludzi o rycerzy ortalionu a sam jest ich wodzem wystarczy popatrzeć na niego i jego projekty tych samochodów które zrobił .. wieś się bawi wieś śpiewa ... Wiedza przekazywana to tylko reklama
 
Od najpopularniejszego kanału moto na YT PL oczekuję jasnego konkretnego przekazu, a nie słowo-toku prowadzącego do wyszukiwarek olejowych. Jasne, że mówi aby wymieniać olej częściej i tu plus, ale jak już się za coś bierze to niech to robi z sensem.
 
Tak ale produkt, który zaleca producent to w obu przypadkach full saps
Przecież wskazany LM TT4100 to midsaps.
Zwracam tylko uwagę, że w przypadku samochodów w gruncie rzeczy cywilnych i masowych producenci samochodów czy olejów z powodów w większości wizerunkowych pchają oleje ACEA CX, bo ekologię większość z nich ma w dalekim poważaniu.
Przykładem w drugą stronę jest np. Giulia Quadrifoglio, gdzie w instrukcji bez ściemy wpisali 0W40 Pennzoil. Można? Można. Ale to auto z silnikiem pełną gębą sportowym, któremu słabszy olej mógłby zdecydowanie zaszkodzić i którego żaden zatwardziały ekolog nie kupi :)
Co innego z naszymi masówkami. Chociaż i tak w większości takich przypadków stosowanie ACEA C3 zamiast full saps nie zaszkodzi.
 
Pisze jaki produkt zaleca PRODUCENT POJAZDU i jest to produkt Selania Star spełniający normę ACEA A3/B4, gdyby Alfa zalecała ACEA C3 byłby to olej Selenia Star Pure Energy 5W40 jaki zalecają do TBi.

Czy instrukcja PL do Giuli Q również zaleca Pennzoil? Bo o ile pamiętam to instrukcja na US zaleca ten olej. Swoją drogą w stanach marka Pennzoil należy do Shella :)
 
Do dzisiaj tego pana uważałem za rozgarniętego w motoryzacji :oops:
Zrzut ekranu 2020-01-16 o 20.17.59.png
 
Tu nawet nie ma co komentować.
 
Jak mu ktoś powie, że jest klasa lepkości 0W8 to mu mózg eksploduje.
 
Tak czytając w temacie tej debaty i Alfy 159 kolegi, według mnie instrukcja określa wyraźnie, nie wolno używać olei poniżej ACEA A3/B4, ale nie zamyka to drogi w drugą stronę czyli olei które spełniają lub przewyższają tą klasę.
"Dla silników diesel, w przypadku awaryjnym gdzie nie są dostępne produkty oryginalne, akceptowalne są oleje z osiągami minimalnymi ACEA B4 lub ACEA C2; w tym przypadku nie są gwarantowane optymalne osiągi silnika i jeżeli wystąpią trudności w możliwości wymiany oleju zwrócić się do ASO Alfa Romeo.
Użycie produktów z charakterystykami niższymi od ACEA A3 i ACEA B4 może spowodować uszkodzenia silnika z utratą gwarancji."
 
Back
Top