jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Analizę ufundował przedstawiciel marki Midland na województwo wielkopolskie i lubuskie - firma Rampa2. Dziękujemy.
Midland Avanza 5W-40
Normy: ACEA A3 / B4,
API SN / CF,
BMW Longlife-01,
Fiat 9.55535-M2,
GM LL-B-025,
MB 229,3,
Porsche A40,
PSA B71 2296,
Renault RN0700, RN0710,
VW 502 00, 505 00,
1. Olej w 40 i 100C ma lepkości wyższe od przeciętnej w tej klasie SAE, które wskazują kierunek – ochrona nad ekonomią.
2. Spełnia swoją rolę w szerokim zakresie dzięki dobremu indeksowi lepkości – 178.
3. Pakiet dodatków standardowy, choć ich niższe poziomy charakterystyczne są dla nowszej generacji olejów. ZDDP w parze cynk i fosfor, detergenty oparte na związkach wapnia z małym dodatkiem magnezu i bor jako dyspergator oraz ochrona antykorozyjna.
4. TBN niecałe 10 – średni i zadowalający poziom, TAN lekko poniżej 3 – być może z powodu związków wapnia (sulfoniany zamiast nowszych salicylanów?)
5. Widmo wskazuje na podstawę bazową HC / VHVI.
Avanza 5w40 to olej z grubszymi bazami olejowymi opartymi na III grupie. Pakiet dodatków nie zaskakuje, a jego poziomy to ukłon w stronę nowszej generacji aut. Rezerwa alkaliczna jest wystarczająca, a indeks lepkości porządny. Szwajcarska marka Midland oferuje dobry produkt, ale też typowy w swojej klasie.
Midland Avanza 5W-40
Normy: ACEA A3 / B4,
API SN / CF,
BMW Longlife-01,
Fiat 9.55535-M2,
GM LL-B-025,
MB 229,3,
Porsche A40,
PSA B71 2296,
Renault RN0700, RN0710,
VW 502 00, 505 00,
1. Olej w 40 i 100C ma lepkości wyższe od przeciętnej w tej klasie SAE, które wskazują kierunek – ochrona nad ekonomią.
2. Spełnia swoją rolę w szerokim zakresie dzięki dobremu indeksowi lepkości – 178.
3. Pakiet dodatków standardowy, choć ich niższe poziomy charakterystyczne są dla nowszej generacji olejów. ZDDP w parze cynk i fosfor, detergenty oparte na związkach wapnia z małym dodatkiem magnezu i bor jako dyspergator oraz ochrona antykorozyjna.
4. TBN niecałe 10 – średni i zadowalający poziom, TAN lekko poniżej 3 – być może z powodu związków wapnia (sulfoniany zamiast nowszych salicylanów?)
5. Widmo wskazuje na podstawę bazową HC / VHVI.
Avanza 5w40 to olej z grubszymi bazami olejowymi opartymi na III grupie. Pakiet dodatków nie zaskakuje, a jego poziomy to ukłon w stronę nowszej generacji aut. Rezerwa alkaliczna jest wystarczająca, a indeks lepkości porządny. Szwajcarska marka Midland oferuje dobry produkt, ale też typowy w swojej klasie.