Midland Crypto3 5W-30

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Analiza sfinansowana przez zrzutkę, uzupełnione przez forum. Darczyńcom dziękujemy.

crypto3.jpg


crypto1.jpg


crypto2.jpg


ACEA C3
API SN
BMW Longlife-04
Chrysler MS 6395, 11106
Fiat 9.55535-G1, S3
Ford M2C917-A
GM dexos 2
Zatwierdzenie MB 229,51
Porsche C30
Renault RN0700
VW 504 00, 507 00

1. Olej odpowiada zakresowi 5w30 z zaznaczeniem że ekonomia odgrywa tu większą rolę, co widać w zakresach lepkości 40 i 100C.
2. Widoczny pakiet dodatków od Infineum (6080A), powoli staje się standardem w olejach z normą VW 504.00/507.00. Jego cechą charakterystyczną jest wysoki poziom boru, który pełni rolę antyzużyciową oprócz tego antykorozyjną i działa jako dyspergator. Ta nowoczesna formuła, dodatkowo opiera się na ZDDP cynk-fosfor, czystością w silniku (detergenty) zajmują się widoczne związki wapnia z dodatkiem magnezu.
3. Jak przystało na nowoczesny pakiet mamy także wysoki TBN jak na olej low saps – 8,74. Bardzo dobra wartość, długo będzie neutralizował kwaśnie związki spalania (TAN).
4. Indeks lepkości 180 – bardzo dobra wartość dla oleju który ma działać w szerokim spektrum temperatur.
5. Głównym składnikiem baz olejowych użytych do produkcji jest III grupa (VHVI/HC ) z udziałem grupy IV (PAO) szacunkowo 20-30%.

Dobry i nowoczesny olej z tego Midlanda Crypto3. Formuła oleju znana i uznana, zaczynając od pakietu dodatków a kończąc na bazach olejowych, co daje dobre parametry użytkowe. Szwajcar z niego typowy czyli godny zaufania.
 
Last edited:

bcdrm

Użytkownik
Samochód
BMW F30 320d Sport Line
Jak widać olej warty stosowania, Ilość boru jak najbardziej na plus.

Olej na pewno midsaps?
Na opisie wielu sklepów Lowsaps?
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Masz rację, błąd z naszej strony, już poprawiłem. Midland na swojej stronie oznacza go jako low SAPS technologie, ale zaleca stosowania w miejsce A3/B4 co nie jest często spotykane.
 
D

Deleted member 77

Gość
Jak widać olej warty stosowania, Ilość boru jak najbardziej na plus.

Olej na pewno midsaps?
Na opisie wielu sklepów Lowsaps?
Te klasyfikacja low / mid saps to są często przez producentów naginane. W teorii low powinno być 0,6 (lub nawet 0,5) popiołu, mid do 0,8, a później full. Ten pakiet tutaj na pewno nie mieści się w low ;-)
 

cytrynowiec

Użytkownik
Samochód
Octavia III TSI CZDA
Myślę że dzięki temu pakietowi Infineum mamy 0,8 popiołów a nie 0,6 stąd w opisie był mid saps :)
 

bcdrm

Użytkownik
Samochód
BMW F30 320d Sport Line
No to teraz tylko zalać i zrobić analizę zużycia 😁
 

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
No, oliwka wygląda bardzo solidnie.
I jedna uwaga, lepkości nie wskazują na "ekonomiczne podejście".
Moim zdaniem tutaj jest "ochrona" na pierwszym miejscu.
 

bcdrm

Użytkownik
Samochód
BMW F30 320d Sport Line
Cena również całkiem znośna w okolicach 31-33zl /L.
Myślicie że z tą ilością Boru warto go wzbogacać AR9100?
 

cytrynowiec

Użytkownik
Samochód
Octavia III TSI CZDA
No to teraz tylko zalać i zrobić analizę zużycia
No to działaj :)

Moim zdaniem tutaj jest "ochrona" na pierwszym miejscu.
To co byś powiedział na taki zakres: https://www.oil-club.ru/forum/topic/20522-amsoil-european-car-formula-5w-30-svezhee/
Ten Crypto to typowe lepkości z zakresu z ekonomicznym podejściem np. jak w Texaco:

Myślicie że z tą ilością Boru warto go wzbogacać AR9100?

Można i tak też robiłem z 0w30 na tym pakiecie, wyniki UOA były bardzo dobre :)
 

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
@cytrynowiec, wszelkie oleje z HTHS>=3.5, czyli A3/B4, C3, C4 są "ochronne". Tak przynajmniej można wywnioskować z "internetów".
Oleje z HTHS <3.5, czyli A5/B5, niektóre C2, C1 i C5 są olejami nastawionymi na "oszczędność paliwa".
Lepkości w 100C dla pierwszej grupy olejów plasują się przeważnie w drugiej połowie zakresu SAE30 (powyżej 11), dla drugie przeważnie zawierają się poniżej 10.5.
Cryoto3 należy do pierwszej grupy olejów.
Pomijam ile tych oszczędności jest między C3, a A5/B5 ...
 

cytrynowiec

Użytkownik
Samochód
Octavia III TSI CZDA
Dyskusja próżna bo porównujesz normy a ja piszę o samym zakresie i lepkościach w danej normie. Masz przykłady jak producenci do tego podchodzą i gdyby olej miał zakresy powiedzmy 70/12 to ok. bezpieczeństwo jest na miejscu pierwszym ale jest niżej i to wyraźnie. Dałem Ci przykład jak to wygląda skrajnie (Amsoil - Texaco).
 

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
Amsoil jest olejem "ekonomicznym"?
Rzeczywiście, dyskusja próżna, bo 5w30 to ani ochrona, ani tzw ekonomia.
1, czy 1.5mm2s nie czyni z oleju ekonomiczny/ochronny, co nie zmienia faktu, że Crypto3 wygląda na bardzo dobrą oliwkę.
 

bcdrm

Użytkownik
Samochód
BMW F30 320d Sport Line
Właśnie zalany midland crypto 3 do mojej f30,
mam szczere chęci zrobic analizę po 7-10k km tylko mam problem ze jestem za granicą i nie wiem jak z wysyłką oleju
 
Top