• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Midland Crypto3 5W-30

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Analiza sfinansowana przez zrzutkę, uzupełnione przez forum. Darczyńcom dziękujemy.

crypto3.jpg


crypto1.jpg


crypto2.jpg


ACEA C3
API SN
BMW Longlife-04
Chrysler MS 6395, 11106
Fiat 9.55535-G1, S3
Ford M2C917-A
GM dexos 2
Zatwierdzenie MB 229,51
Porsche C30
Renault RN0700
VW 504 00, 507 00

1. Olej odpowiada zakresowi 5w30 z zaznaczeniem że ekonomia odgrywa tu większą rolę, co widać w zakresach lepkości 40 i 100C.
2. Widoczny pakiet dodatków od Infineum (6080A), powoli staje się standardem w olejach z normą VW 504.00/507.00. Jego cechą charakterystyczną jest wysoki poziom boru, który pełni rolę antyzużyciową oprócz tego antykorozyjną i działa jako dyspergator. Ta nowoczesna formuła, dodatkowo opiera się na ZDDP cynk-fosfor, czystością w silniku (detergenty) zajmują się widoczne związki wapnia z dodatkiem magnezu.
3. Jak przystało na nowoczesny pakiet mamy także wysoki TBN jak na olej low saps – 8,74. Bardzo dobra wartość, długo będzie neutralizował kwaśnie związki spalania (TAN).
4. Indeks lepkości 180 – bardzo dobra wartość dla oleju który ma działać w szerokim spektrum temperatur.
5. Głównym składnikiem baz olejowych użytych do produkcji jest III grupa (VHVI/HC ) z udziałem grupy IV (PAO) szacunkowo 20-30%.

Dobry i nowoczesny olej z tego Midlanda Crypto3. Formuła oleju znana i uznana, zaczynając od pakietu dodatków a kończąc na bazach olejowych, co daje dobre parametry użytkowe. Szwajcar z niego typowy czyli godny zaufania.
 
Last edited:
Jak widać olej warty stosowania, Ilość boru jak najbardziej na plus.

Olej na pewno midsaps?
Na opisie wielu sklepów Lowsaps?
 
Masz rację, błąd z naszej strony, już poprawiłem. Midland na swojej stronie oznacza go jako low SAPS technologie, ale zaleca stosowania w miejsce A3/B4 co nie jest często spotykane.
 
Jak widać olej warty stosowania, Ilość boru jak najbardziej na plus.

Olej na pewno midsaps?
Na opisie wielu sklepów Lowsaps?
Te klasyfikacja low / mid saps to są często przez producentów naginane. W teorii low powinno być 0,6 (lub nawet 0,5) popiołu, mid do 0,8, a później full. Ten pakiet tutaj na pewno nie mieści się w low ;-)
 
Myślę że dzięki temu pakietowi Infineum mamy 0,8 popiołów a nie 0,6 stąd w opisie był mid saps :)
 
No to teraz tylko zalać i zrobić analizę zużycia 😁
 
No, oliwka wygląda bardzo solidnie.
I jedna uwaga, lepkości nie wskazują na "ekonomiczne podejście".
Moim zdaniem tutaj jest "ochrona" na pierwszym miejscu.
 
Cena również całkiem znośna w okolicach 31-33zl /L.
Myślicie że z tą ilością Boru warto go wzbogacać AR9100?
 
No to teraz tylko zalać i zrobić analizę zużycia
No to działaj :)

Moim zdaniem tutaj jest "ochrona" na pierwszym miejscu.
To co byś powiedział na taki zakres: https://www.oil-club.ru/forum/topic/20522-amsoil-european-car-formula-5w-30-svezhee/
Ten Crypto to typowe lepkości z zakresu z ekonomicznym podejściem np. jak w Texaco:

Myślicie że z tą ilością Boru warto go wzbogacać AR9100?

Można i tak też robiłem z 0w30 na tym pakiecie, wyniki UOA były bardzo dobre :)
 
@cytrynowiec, wszelkie oleje z HTHS>=3.5, czyli A3/B4, C3, C4 są "ochronne". Tak przynajmniej można wywnioskować z "internetów".
Oleje z HTHS <3.5, czyli A5/B5, niektóre C2, C1 i C5 są olejami nastawionymi na "oszczędność paliwa".
Lepkości w 100C dla pierwszej grupy olejów plasują się przeważnie w drugiej połowie zakresu SAE30 (powyżej 11), dla drugie przeważnie zawierają się poniżej 10.5.
Cryoto3 należy do pierwszej grupy olejów.
Pomijam ile tych oszczędności jest między C3, a A5/B5 ...
 
Dyskusja próżna bo porównujesz normy a ja piszę o samym zakresie i lepkościach w danej normie. Masz przykłady jak producenci do tego podchodzą i gdyby olej miał zakresy powiedzmy 70/12 to ok. bezpieczeństwo jest na miejscu pierwszym ale jest niżej i to wyraźnie. Dałem Ci przykład jak to wygląda skrajnie (Amsoil - Texaco).
 
Amsoil jest olejem "ekonomicznym"?
Rzeczywiście, dyskusja próżna, bo 5w30 to ani ochrona, ani tzw ekonomia.
1, czy 1.5mm2s nie czyni z oleju ekonomiczny/ochronny, co nie zmienia faktu, że Crypto3 wygląda na bardzo dobrą oliwkę.
 
Właśnie zalany midland crypto 3 do mojej f30,
mam szczere chęci zrobic analizę po 7-10k km tylko mam problem ze jestem za granicą i nie wiem jak z wysyłką oleju
 
Back
Top