Midland Crypto4 0W-20

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Analizę ufundował anonimowy ofiarodawca, nie związany z forum. Dziękujemy.

midland0w20.jpg


midland0w20ir.jpg


Normy: Jaguar Land Rover STJLR.51.5122,
Porsche C20,
VW 508 00 / 509 00 oficjalna aprobata,

1. Lepkość oleju w 40C – 38,9 jest niską, ekonomiczną, za to w 100C mamy standard dla tej klasy 8,1.
2. Indeks lepkości VI jest wysoki , z bardzo dobrą wartością – 188.
3. Pakietem dodatków prawdopodobnie jest od Infineum. Olej w typie „mid saps” z obniżonym ZDDP. Detergenty to wapń z kropelką magnezu, natomiast bor odpowiada za czystość w silniku i chroni przed korozją.
4. Stosunek TBN/TAN dobry i wystarczający do tego aby dobrze neutralizować kwaśne efekty spalania w silniku.
5. Widmo IR wskazuje że olej jest oparty w większości na bazach PAO - IV grupy.

Crypto4 od szwajcarskiego Midlanda to nowoczesny i ekonomiczny olej z dobrą rezerwą alkaliczną oraz wysokim indeksem lepkości. To typowy przedstawiciel pierwszej generacji olejów dla normy 508.00/509.00 od VW. Charakteryzuje się bardzo dużą zawartością baz PAO, które dają też bardzo dobre właściwości „zimowe” czyli niski CCS i temperaturę płynięcia. To udany produkt.
 

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
Czy udany, to można powiedzieć po kilku UOA ...
Cena w okolicy 45PLN/L, nie wiem czy to dużo, mało, czy OK.
O ile olej ma pewne źródło pochodzenia, można go rozważyć.
Nie wiem, jak na jego tle wypada nasz Lotos 508509 i dopiero wtedy można by go oceniać.

PS
Tego oleju nie ma w erwinie ...
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Z analizy jasno wynika, że to dobry olej, co ma do niego Lotos i jak niby ma wpłynąć na ocenę?

Fakt, nie ma go na liście VW?
 

cytrynowiec

Użytkownik
Samochód
Octavia III TSI CZDA
Udany jest pod kątem składu i parametrów. Jak wchodziła ta norma VAG to aby ją spełnić trzeba było użyć takiego składu, który w dobie redukcji kosztów i robienia większości olejów silnikowych w podobnych lepkościach na bazach III a nawet II grupy - było wyjątkiem. Obecnie poradzono sobie z tym i oleje w tej normie zaczynają mieć w składzie bazy HC.
W Erwinie istnieje jak najbardziej:
Oel-Brack Midland crypto-4 SAE 0W-20 50800/50900.
Odnośnie UOA, warto poszukać bo są analizy z TSI z olejów z tą normą i na interwale 10 kkm dają sobie rade.
Marka jest niszowa, więc wątpię aby była podrabiana a kanał sprzedaży z którego pochodzi ten olej jak widać pewny.
 
Last edited:
D

Deleted member 77

Gość
Specol 0w20 np. ma dodatkowo rozszerzony pakiet dodatków o molibden. Tutaj podstawowy pakiet.
 

Binas96

Zbanowany
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Renault Espace III 3.0v6 / Fiat Seicento 1.1 MPI
Może juz w tym Midlandzie na niewiele by się zdał i go nie ma ? 🤔
Producent chyba wie co robi
 
D

Deleted member 77

Gość
A producenci, którzy dodają Mo jako środek obniżający tarcie nie mają pojęcia co robią.
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Nie znamy pełnego składu dodatków, nie wiemy nic o niemetalicznych. Ciężko wnioskować dlaczego tak a nie inaczej jest sformułowany. Może to bor robi za dodatek AW, a dyspersantem jest jakiś niemetaliczny związek. A może po prostu poszli po taniości.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
@adam bogusz mamy kilka typów Mo i działa także dodatkowo jako AO, nie tylko jako modyfikator tarcia. W gotowych pakietach są już inne, nie widoczne dla analizatora ICP.

Już kilka razy byla mowa o tym na forum.

@jerseyAdmin B są rodzaje jako EP.
 

cytrynowiec

Użytkownik
Samochód
Octavia III TSI CZDA
Specol 0w20 ma inne przeznaczenie, tutaj pakiet jest gotowy pod normę i olej ma oficjalną aprobatę. Jak ktoś chce/szuka bardziej wymyślnych pakietów to Mobil w tym jest dobry, jednak bazowo jak to u nich jest inaczej niż w tym przypadku dla tej normy.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Racja 👍
 
D

Deleted member 77

Gość
I były to podrobione oleje 0w20, o których piszemy, czy tak sobie rzuciłeś żeby rzucić? Większość 0w20 posiada w składzie molibden.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Mo w oleju to miły dodatek, ale nie decydująca kwestia w doborze odpowiedniego oleju.
 
D

Deleted member 77

Gość
Jasne, zgadzam sie, jak jest to fajnie, da się też żyć bez ;-)
 
D

Deleted member 7

Gość
I były to podrobione oleje 0w20, o których piszemy, czy tak sobie rzuciłeś żeby rzucić? Większość 0w20 posiada w składzie molibden.
Wyraźnie napisałem na koncu w jakim celu o tym napisałem, jako ciekawostka, że Mo uzywane jest również w najtańszych rosyjskich 10W40 używanych do rozlewanie podróbek.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Z Mo już wszystko wyjaśnione, sugeruję wrócić do tematu rozmowy.
 
Top