• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mieszanie produktów o różnych bazach.

Rafal

Użytkownik
Samochód
Subaru Legacy 2,0
Cześć,
Spotkałem się podczas dobierania olejów przemysłowych z kategorycznym zakazem mieszania produktów o różnych bazach. Jak wygląda temat w przypadku oleju silnikowego? Czy na dłuższą metę zmieszanie np. LM TopTec 4100 z LM High Tech'em wpłynie negatywnie na jednostkę? Wiem, że najlepiej dolać cokolwiek niż mieć za mało, pytanie czy zaraz po takiej dolewce organizować wymianę.
 
Mimo wszystko ze oleje są mieszkalne ze sobą to wymieniam na nowy . Top Tec nawiasem to chyba jest olej lekkobiezny ..
 
Od lat mieszam różne oleje ze sobą. Silniki w moich Mercedesach nigdy nie wybuchły ... 🏎
 
Ja ostatnio do Valvoline Maxlife C3 dolalem Total Ineo ECS C2
 
Podczas wymiany oleju w misce, skrzyni korbowej i magistrali może zostać nawet pół litra starego oleju. Zawsze się trochę miesza.
 
Od lat mieszam różne oleje ze sobą. Silniki w moich Mercedesach nigdy nie wybuchły ... 🏎
Duże ilości mieszasz,jakie oleje mieszasz?
 
Last edited:
Oleje silnikowe są mieszalne bez względu na bazy. Oleje z normami API (czyli w zasadzie większość) mają w wymogach normy wymienność baz. Podobno niespełnianie tego warunku przez magiczne bazy Amsoila to jedna z przyczyn dla których nie mają aprobat API.

Możesz wlać 5 różnych olejów, każdy na innej bazie i nic się nie stanie. W USA mieszanie olejów PAO/GTL z HC to niemalże norma, bo oni dobierają sobie tak lepkości.
 
Duże ilości mieszasz,jakie oleje mieszasz?
Ostatnio np do 300D24V poszło 4 litry "przeterminowanego" 0W40 Meguin, i po 1 litrze Millers 5W30, RockOil10W40 oraz LM 5W40.
 
A co z normami/specyfikacjami?
 
Te silniki diesla z modelu 124 pojadą na każdym oleju, specyfikacja mówi, aby spełniał min. 229.1. Kiedyś jednak zalałem do silnika OM605 Amsoila 5W30 wierząc reklamie, że wytrzyma 25 tys mil. Silnik na zimnym odpalał jak młocarnia. Potem było cicho. wytrzymałem ledwo z 3 tys km. Po zalaniu Lotosa 5W40 klawiatura była cicha od pierwszego startu.
 
Akustyką jakość oleju mierzy się na fejsbuku 😂

Imho ale dopasowanie oleju do danego silnika to już akustyką mierzyć można :)
 
Wiem kolego soszo wiem, z tą akustyką to takie "januszowanie", ale ... wolę gdy silnik odpala gładko, niż głośno waląc kasatorami. Piszę tylko o moim doświadczeniu i wnioskuję, że do starych jednostek spasowanych dość luźno - warto zalać olej o wyższej lepkości.
 
W czwartek odebrałem samochód od mechanika bo wymieniali mi chłodniczkę oleju i króciec wodny w podstawie filtra oleju.
Mam przejechane 4 tys. na LM 4600 5W30 a w bagażniku następny do wymiany jest Lotos 5W40 a że mechanikowi coś tam uciekło oleju to dolał do silnika 2 litry właśnie Lotosa ale czytając posty wyżej wychodzi na to, że nie ma się czym przejmować i mogę zrobić jeszcze 2 tys. i dopiero wymienić?
 
Panowie auto to mazda 6 z 2007 - silnik benzyna 2,3L. Motor zalany aktualnie olejem Amsoil SS 5w30. Poziom oleju na bagnecie to troszkę poniżej połowy i w związku z tym potrzebuję dolać około 0,4L oleju żeby utrzymywać stan bliski max. Mam dwie opcję do wyboru - albo dolewka takiego samego amsoila ale otwartego około 1,5 roku temu i wożonego cały czas w bagażniku w zakręconej butelce; druga opcja to dolewka Shell Helix Ultra 5W-30 ACEA A3/B3, A3/B4, którego kupiłem na następną wymianę. Co bezpieczniej dolać?
 
Olej to nie mleko. Dolej Amsa 👍
 
Amsoila.
A co do tytułowego pytania, to przecież istnieją oleje z więcej niż jednym olejem bazowym.
 
Back
Top