• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mieszanie produktów o różnych bazach.

Ja dziś chce ten, a jutro tamten. 4L nie są mi potrzebne. 1L może by mnie interesował. Wiedzę, że nawet w DE nie ma takich opakowań.
Co w nim jest takiego super mocnego? Elektrosyntetyczna technologia - co to takiego?
 
Duuuzo wytrzymuje na torach a smaruje także skrzynie i pracuje w rpm 10k+ głównie
Składniki tajemnica ale zddp sporo wyżej i EP mocno siarkowany plus kupa moly no i estrów do PAO
 
Może mega mocny Silkolene Pro R 0W20 4T?
To jest jakaś opcja, choć myślałem o czymś bardziej pokroju Fuchs Race Pro S 5w30, Motul 300V. Najlepiej dostępne w litrowych butelkach.
 
Można sobie sprawić MobilJet 😁

Czemu musi być 20% estrów? 5% nie wystarczy?

Obedę się bez estrów , sprawię sobie TGMO 0W16 z amerykańskiego rynku. Ma przystępną cenę więc pasuje pod tym względem do Orlena dex1. Trochę Mo też zawiera.

20230512_070419.jpg
 
@wlyszkow To wiem, bardziej chodziło mi o podbicie parametrów klasycznego oleju, żeby jak najlepiej zadbać o czystość silnika, ale jednocześnie pozostać w większości na oleju dedykowanym/dopuszczonym. Mam pojemność układu 4,3, więc rozmyślam o zrobieniu mixu 1:3,3. Przebieg silnika rośnie, już zbliża się do tego, w którym zaczynają się problemy u niektórych użytkowników, a u mnie na razie wzorowo.
 
Gr. V również może być pomocna w hamowaniu osadów węglowych w rejonie pierścieni, polepsza m.in. D611.
 
Można sobie sprawić MobilJet

Czemu musi być 20% estrów? 5% nie wystarczy?

Obedę się bez estrów , sprawię sobie TGMO 0W16 z amerykańskiego rynku. Ma przystępną cenę więc pasuje pod tym względem do Orlena dex1. Trochę Mo też zawiera.

View attachment 17221

AR9400 daje więcej moly po zmieszaniu ponad 300ppm, jest na samych estrach i do tego lepsze dodatki. Jet nie zawiera dodatków silnikowych
 
@wlyszkow To wiem, bardziej chodziło mi o podbicie parametrów klasycznego oleju, żeby jak najlepiej zadbać o czystość silnika, ale jednocześnie pozostać w większości na oleju dedykowanym/dopuszczonym. Mam pojemność układu 4,3, więc rozmyślam o zrobieniu mixu 1:3,3. Przebieg silnika rośnie, już zbliża się do tego, w którym zaczynają się problemy u niektórych użytkowników, a u mnie na razie wzorowo.

Czyli jakiego ulepszenia oczekujesz ? Czystości czy redukcji zużycia i tarcia?
 
@wlyszkow Z większym naciskiem na czystość. Dodatkowo zmieniać sobie nieco lepkość, dlatego pytałem o różne opcje, zarówno oleje o wyższym sae, jak i te z niższym.
 
Można dodać estry ok 20% albo Power Cleaner LL i jeździć to jest 5% ale to nie tylko estry ale też wysokie dawki świetnego dyspergatora oraz innej chemii silnie rozpuszczającej nagar.
 
@Kaczorek79 Osobiście bym zrobił mix SAE 0W-20 VW 508 + jakiś olej z dodatkiem gr. V np. POE, AN.

Masz sporo borated dispersant >300 ppm, podpije również stężenie N. Mix AOs. Dodatkowo jak wybierzesz olej z MoDTC uzyskasz synergie z OFM.

Istotne C5 lub C6, ewentualnie GF-6A. Z mniejszą ilością VM, Ca, Zn.

Ale opcja z Oilsyn również nie jest zła.
 
Panowie bo wciąż mnie korci.

Mam nakupione Lotosa 5W40 A3/B4 z promocji i teraz zastanawiam cię czy nie podlać trochę Lotosa 0W20 Hybrid albo 0W20 Dexos 1 Gen.

Z tym że one są "tylko" API SN, ilsac GF-5.
I temperatura płynięcia też nie wygląda imponująco. Bazy chyba HC i chyba nawet ciut GR II.

Warto się bawić?
Może jakiś inny ciekawszy 0W20 w podobnych pieniądzach ~ 120pln/4
 
Bierz pod uwagę, że to nie są dane rzeczywiste. Np. Yubase są niezłej jakości.

Oraz praktycznie wszystkie SAE 0W-20 bazują na gr. III+. Poza kilkoma wyjątkami.
 
Back
Top