• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mieszanie produktów o różnych bazach.

Kupiłem na dolewkę Eurola super lite 5w30, a w silniku mam Orlen maxexpert v z archoil 9100. Nie ma najmniejszego problemu, bym sobie dolewał do wymiany tego Eurola?
 
Gdzieś na tym forum znalazłem info o mieszaniu 0w40 z 5w30 i jakimś korzystnym wpływie wynikającym z tego. Chodziło o dolanie 5w30 do 0w40. Mógłby ktoś to rozwinąć i wytłumaczyć pobieżnie? :)
 
Trochę odkop, jestem ciekaw mieszanki Mobil 1 FS 0W-40 + ESP X3 0W-40 + ESP X2 0W-20 w podobnych proporcjach 🤔. W sumie z tego co widzę to wszystkie na bazach GTL/PAO/Estry, pakiet dodatków Infineum mają ten sam, wszystkie z dużą ilością boru.
 
Tak na poważnie - badacie parametry takich mieszanin czy po prostu tak na pałę? Dolej litr tego do dwóch i pół tego + pół litra tamtego i...? Spoko. Ja wiem, że silnik nie wybuchnie.
 
Do 20% na dolewki bez problemu ale niedawno rozmawiałem z technologiem jednego z producentów olejów i on zleca testy mieszania i stabilności 50/50 kiedy wchodzą do nowej floty i miał przypadek, że się coś wytrąciło po czasie. Oleje były nowe tej samej specyfikacji i klasy lepkości oczywiście.
 
Dwa miesiące temu wlałem do paska B8 mieszankę L. Aurum 504/507 z L. Aurum c3 w proporcji 60-40. Do tego czasu zawsze jeździł na Castrolu. Może to moja chora wyobraźnia, może jakiś dziwny zbieg okoliczności, ale przestałem słyszeć wypalanie dpf-a.
Faktem jest, że na Castrolu brał ok. 1 litra na 10 tkm, (na Lotosie jeszcze nie sprawdzałem) ale taki pobór nie mógł mieć raczej wpływu na dpf. Sam nie wiem co o tym sądzić.Na razie czekam i obserwuję.
 
Bez przesady...
 
Mam pytanie czy jeżeli wymieszam Shell helix ultra 5w30 z amsoilem ss5w30 w stosunku np. 3:1 to czy ogólnie taka mieszanka zyska na wartości czy straci?
Pytam nie ze względu że żałuję na AMS tylko na nim samym silnik zaraz po rozruchu bardzo głośno pracuje ( pompa oleju dziwnie buczy) a na Shell pracuje bardzo poprawnie. Czy pozytywne właściwości Amsoil pod kątem chociażby zapobieganiu LSPI udzielą się takiej mieszaninie czy ogólnie spowoduje to że Shell też straci swoje wartości?
 
Czy ogólnie spowoduje to że Shell też straci swoje wartości?
Nie straci, trochę zyska
co konkretnie? - Najlepszym adresatem takiego pytania będzie tu chyba Kolega @poziom1989
 
Dziś zrobiłem litrową dolewkę mobil 1 FS 0W40 do 5 litrów Motula X-Max. Raczej wyjdzie mu to na dobre, może przestanie żłopać 🤣. Też dziwne te oleje albo silnik jakiś dziwny. Pierwsze 4 tyś bez dolewek a później lawina.
 
A tak się zastanawiam, co ciekawego mamy na rynku, żeby dodać do standardowego przepisu i zrobić mix. Załóżmy, że mamy olej z acea C5, jakieś 0w20, może nawet z zawartością PAO do 30-50%, jak choćby pierwsze oleje z normą 508/509 i dla podbicia lepkości dodać 30%, no właśnie czego? Fajnie byłoby jakiś olej na V gr, może nawet OSP, tak wiem, jest Kroon Oil PT 5w40, ale może coś ciekawego z sae 30 się znajdzie? Albo odwrócić temat, czyli standardowe 5w30 oparte na acea C3 i dla obniżenia lepkości dodać 30% niestandardowej receptury sae20.
 
Dobrze było by gdyby to był olej dostępny w PL. Sam mam ochotę na dolewkę jakiegos 0W16, 0W20 do Orlena dex1.
 
Back
Top