• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mieszanie srodków smarnych o różnych lepkościach itp.

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Może wydawać się śmieszne, ale koledzy zza wielkiej sadzawki dość często mieszają oleje, żeby uzyskać takie parametry jakie sobie wymyślili. Może i do nas zaczyna to trafiać. Nie znaczy, że to dobry pomysł, ale ludzie różne dziwne rzeczy robią.
 
Jak ja nie zmieszam olejów nic się nie stanie, zmieszam też nic się nie stanie. Ktoś stosuje dodatki, ok. Ktoś nie stosuje dodatków, też spoko. W czym problem? Mam wrażenie, że pewne osoby doszukują się sensacji na siłę, nie zastanawiając się po co, na co i dlaczego.

Mam silnik starszej generacji, ale go mocno eksploatuje. W moim przypadku PAO ma zasadność stosowania, dodatkowe podbicie lepkości nie zrobi mu krzywdy a zbliża się mocna eksploatacja, bo do końca sierpnia około 2000km będzie zrobione z czego około 1000km po autostradach z wyższymi prędkościami przelotowymi. Ucierpi CCS? Trudno, za oknem nie panują mrozy syberyjskie. Olej prawdopodobnie przy moim użytkowaniu samochodu jeszcze przed świętami będzie zmieniony.

Uważam temat i off top za zamknięty.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Ja np przy moich "problemach" z przelączaniem biegów na zimno dostałem od mechanika propozycję zmieszania ATF z przekladniowką do manuala.
 
Last edited by a moderator:
Tak na marginesie na niemieckim mieszają i to różne oleje, dodatki itp. Np. jest popularne jako dodatek olej motocyklowy, bo specjalista z rosyjskiego forum tak zaleca.
 
Last edited by a moderator:
Mieszanie różnych lepkości w celu uzyskania jakiegoś celu czy konkretnych parametrów nie jest niczym nowym.
Np. lata temu Caterham z BITOG-a, swoją mieszankę potwierdzał poprzez XOM, że przy zachowaniu olei na tych samych zestawach dodatków nie ma problemu ze strony producenta.
 
Mieszalność olejów ogólnie nie jest niczym nowym. Jak ktoś potrzebuje dolewki to też nie musi szukać za wszelką cenę tego samego oleju, który wlewał przy wymianie.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Jeździłem u jednego gościa z warzywami dafem cf45 jeśli dobrze pamiętam. Tam dolewalo sie olej, nie ważne jaki. Byle był. Poborów raczej to nie zmniejszyło ale mieszanina nie dawała też żadnych oznak , że coś jest nie halo
 
Jak to możliwe, że na forum gdzie połowa użytkowników ma wlane jakieś dodatki do oleju, mieszanie klas lepkości budzi takie kontrowersje?
 
Jest to standard u naszego wielkiego sojusznika.
 
To nie tyle chodzi o mieszanie olejów ale cel takiej operacji. Poniekąd różne oleje mieszamy przy każdej wymianie.
 
Mieszam, mieszałem i mieszać będę, zwłaszcza w używanym aucie. Olej to nie rosół, żeby miał skisnąć po kilku dniach. Myślę, że większość z nas nie jest ortodoksami w tej sprawie. PS. Przemawia do mnie argument, że jak trzeba dolać oleju do silnika, to można każdego, byle o tej samej lepkości.
 
byle o tej samej lepkości.
w tym rzecz, że ludzie celowo mieszają o różnej, by ją np zwiększyć. Bardziej niż na lepkość zawracałbym uwagę na kompletnie różne normy/bazy.
 
ja jestem ciekaw, aczkolwiek jednocześnie jestem przeciwny.. np u mnie ze względu na zaawansowane mechanizmy zmiennych faz rozrządu, jakieś pierdoły od osprzętu w silniku itp itd wolał bym już skrócić interwał i wymienić częściej, niż bawić się w chemika.
 
No ja pomieszałem esp 5w30 3,6 L z esp 0w40 0,8 L. Według obliczeń mam nadal olej 5w30, tylko nieco grubszy w 100 st, coś w okolicy 12,1 cst. Bazy te same, dodatki te same, normy w większosci też.
 
Przypomnnę, że istnieje coś takiego jak Shell Helix Top Up reklamowany jako uniwersalny olej na dolewki do wszystkiego (parametrami jest to zdaje się po po prostu 0W30 AV-L), z resztą ma tutaj swój wątek. Marketing oczywiście, ale pokazuje, że mieszanie olejów nawet z innych bajek nie doprowadza do eksplozji.
A na pewno lepiej wlać cokolwiek niż jeździć na sucho.
 
Back
Top