• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Millers dodatek Pb

ozzy1979

Użytkownik
Lokalizacja
Legnica
Samochód
VW Golf mk2 1,8 Pb; Jeep Grand Cherokee ZJ 5,2 Pb; Skoda Fabija 1.9 "w tedeiku i w kąbi"; Honda CBR 1000F SC24
Ktoś coś? Klon Oilsyna/Petrol Power?
 
Jak komuś się chcesz to może rozkminiać co tam w środku siedzi. Ja przy stosowaniu zauważyłem mniej więcej tyle, co przy AR6900 czy Hybrogenie czyli nic.


---- EDIT ----

Tak w ogóle, to wg mnie można zapomnieć że cokolwiek się zobaczy na oko, ucho i interfejs, chyba że samochód był skrajnie zagracony, a i wtedy można liczyć na przywrócenie stanu fabrycznego o ile mechanika pozwala. Koni nie przybędzie, spalanie jeżeli spadnie to będzie w błędzie obliczeniowym więc nie wiadomo czy spadło bo dodatek, czy spadło bo kierowca z dodatkiem chce żeby spadło więc delikatniej jeździ.
 
Last edited:
Petrol Power Ecomax używam najdłużej regularnie. Będzie już ponad 20 kkm zrobione z tym dodatkiem i po samym wyglądzie świec zapłonowych widzę, że działa podobnie do AR6900P. Poza utrzymaniem w czystości komór spalania mam dodatkowe 2 oktany, to zawsze coś tankując tanią benzynę 95, a mam podkręcony silnik, w tym zapłon również. Cenowo wychodzi najkorzystniej i fajnie się dawkuje z butelki 500 ml.
 
Jest też znacznie "tlustszy" niż archoil 6900 to na pewno, tym samym u mnie zrezygnowałem z niego, tym bardziej, że Millers Polska nie potrafili mi odpowiedzieć czy nada się do piezo
 
Co znaczy "tłustszy"? Czemu zrezygnowałeś?
 
Last edited by a moderator:
Pomiędzy paluchami jest bardziej lepki, przy wtrysku piezo gdzie średnica jest mniejsza kilkadziesiąt x bardziej niż średnica ludzkiego włosa nie mam zaufania dla takiego srodka
 
Tylko lejąc tego kilka ml do nastu litrów benzyny jego "tłustość" na pewno znika ;)
Więc wg mnie nie ma żadnych obaw ;)
 
@MrWalczak obawy we mnie wzbudziła wymijająca odpowiedź przedstawiciela w Polsce.. utrata zaufania to dla mnie główny powód.
Post automatically merged:

A tu info, co odpisali mi Anglicy :) stwierdzając, że 6900-p nie jest do bezpośredniego wtrysku 🙈🤣🤣

Poniżej odpowiedzi pana Marka jest moje zapytanie wysłane do nich
 

Attachments

  • Screenshot_2023-04-12-09-48-12-609_com.google.android.gm.jpg
    Screenshot_2023-04-12-09-48-12-609_com.google.android.gm.jpg
    507,5 KB · Odwiedzin: 211
To w takim razie co jest odpowiednie do bezpośredniego wtrysku dla spokojnej głowy.
 
bo kierowca z dodatkiem chce żeby spadło więc delikatniej jeździ.
Chyba jednak taki kierowca jeździ tak jakby mniej... delikatnie :cool:
Post automatically merged:

Lałem oba specyfiki do Wankla (znaczy Eco maxa i Petrol Power DNA) - solo na trasie z Włoch - po 100 ml na bak - ex aequo. Jak dla mnie efekty porównywalne, zresztą macie to w tabelce o spalaniu w temacie o "spalaniu naszych aut"...
 
Last edited:
Chyba jednak taki kierowca jeździ tak jakby mniej... delikatnie
No i tutaj właśnie wydaje mi się, że największą robotę robi psychika i to, czego oczekuje użytkownik po dodatku. Ja znowu odnoszę wrażenie i trochę z obserwacji własnych i znajomych, że jak ktoś stosuje już dodatki, to na początku, oczekując mniejszego spalania, zaczyna zupełnie podświadomie jeździć trochę delikatniej, patrząc na wskazanie średniego co chwilę, znowu jak ktoś oczekuje poprawy osiągów, to zaczyna trochę bardziej deptać. Generalnie ludzie są tak zaprogramowani, że jak wkręcą sobie, że dodatek ma robić to, czy tamto, co da się namacalnie sprawdzić, to będą robić tak, żeby wmówić sobie, że tak, to naprawdę robi robotę 😛.
 
Dlatego ewentualnie amatorskie testy powinno się przeprowadzać da dłuższych przebiegach, po jakimś czasie dodatek będzie tylko kolejną czynnością przy dystrybutorze i będzie się jeździć jak dawniej.
 
Czy to prawda, że dodatki do paliw zawierające ferrocen mogą doprowadzić m.in. do:
- uszkodzenia silnika,
- przerwy w zapłonie,
- zwiększą korozję układu wydechowego itp.
Powyższe uwagi dotyczące stosowania paliwa zawierającego dodatki ferrocenu znajdują się w instrukcji Kia. Podobno dodatek ferrocenu znajduje się w AR6900-P MAX. Czy ktoś może potwierdzić powyższe informacje dotyczące skutków stosowania ferrocenu i czy AR6900-P MAX faktycznie zawiera ferrocen?
 
Last edited:
@Kia, oczywiście, że tak. Osady ferrocenu na świecy są przewodnikiem prądu, więc pojawia się wypadanie zapłonu. Jeśli to zabytkowy samochód ze świecami wymienianymi co 15 - 30 000, to może nie zdążysz do tego dojść. Ale przy współczesnych świecach irydowych wymienianych co 120 000 lub nawet więcej - jest to proszenie się o kłopoty. A przy okazji tracisz gwarancję.
1684587939830.png
 
AR6900-P Max ver 2019+ zawiera tylko śladowe wspomagające ilości kompleksu ferrocenu znacznie < 1ppm w paliwie oraz odpowiedni detergent do niego jak i PEA finalnie bez wpływu na powyższe nawet w codziennym stosowaniu ale co do produktu np stosowanego przez @Kaczorek79 niedawno to tamten potrafił nawet zakłócić wynik badania oleju używanego.
Oilsyn Petrol Power DNA nie zawiera ww w ogóle.
Ferrocen bywa niebezpieczny ale z produktów typowych octane booster bo wtedy musi być go wiele aby zauważalnie podwyższał liczbę oktanową.
 
Ferrocen był testowany w Polsce w latach 90, by zastąpiś czteroetylek ołowiu. Skończyło się na nie tylko uszkodzeniach świec, ale i zwiększeniu zużycia paliwa i problemach z EGR. Jestem bardzo zdziwiony, że jeszcze w Europie się tego używa.
 
Back
Top