• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

MILLERS EE Longlife 5W30 504/507 + Archoil 9100

cristal_86

Użytkownik
Samochód
Audi A4 Allroad 2017, 2.0 TDI / Suzuki Swift 4x4 2015, 1.2
Opis w ten sposób ponieważ przesyłany olej w wyniku brutalnego transportu kurierskiego się rozszczelnil i zalał mój dołączony opis.
Samochód: Audi A4 2017 r. 2.0 TDI 190 KM

Program na 230 KM, sprawny DPF i ADBLUE
Przebieg na oleju: 16500 km.
Olej zalany przy 118 tys km: 4,5 litra MILLERS EE Longlife 5W30 504/507 + 150 ml Archoil 9100
Olej zmieniony przy przebiegu: 134,5 tys km przy jednej dolewce 300 ml po około 10 tys km od wymiany

Olej był w silniku od Grudnia do listopada.

Auto jeździ stałe trasy do pracy 8 km + 8 km. Reszta przebiegu to cykl mieszany z przewagą tras powyżej 50 km, jazda dynamiczna, autostrady, ekspresowki z prędkościami 150-160. Cały brzebieg do ON dolewany Archoil 6900 D MAX.
Co sądzicie o analizie i jak oceniacie wynik?
FA56E4F0-5CEE-49D1-AA1C-C3757C66463D.png
 
Last edited:
Ciekawe co z tym żelazem, wyszło podobnie jak u mnie w analizie. Potas i bor raczej z AR9100, ale to niech @wlyszkow się wypowie. Myślę, że skrócić interwał do 15 tys... na tym zestawie.
 
Mi napisał w mailu napisał żeby się przejmować bo to z dodatku, że tylko ze względu na dpf przejść na lepszy olej i sae 40
 
Last edited by a moderator:
Tak, bor i potas z AR9100 ale co do skracania to patrząc na mocny TBN i nisko TAN to 20kkm bez problemu
 
Wartość zużycia na taki interwał jest dobry, prawie 4% wsad paliwa częściej musisz robić większe trasy lub kupić apke i kontrolować wypalanie dpf
 
Sam olej w akceptowalnej kondycji a TBN/TAN na dobrym poziomie (co jest w dużej mierze zasługą AR9100 jak sądzę). Natomiast rozcieńczenie paliwem jest już na dość wysokim poziomie czego można sie jak najbardziej spodziewać w tym silniku przy tym przebiegu. Z tego względu bym większego interwału nie polecał. Zużycie matali raczej w normie choć może wydawać się wysokie (szczególnie żelazo).
 
Millers zmienił pakiet w tym EE?? U kolegów z Rosji olej w analizie był doładowany molibdenem 800 jednostek, a tu pusto... Może to XF 5w30 504/507 a nie EE ???
 
Bardzo cenna uwaga - nawet tego nie zauważyłem. Kiedyś na bank był molibden w dużej ilości ale Millers pracował nad zastąpieniem go czymś innym. Mamy aż 818 potasu z zanieczyszczeń i to może być jakiś trop.
 
Potas to nie jest zanieczyszczenie żadne tylko AR9100... ;-)
 
No tak mam jakąś zaćmę poranną zapomniałem, że olej z AR9100. To gdzie jest molibden i czy jest możliwe, że jest tam jakiś nanododatek, którego nie widać w analizie?
 
Tak, dokładnie nawiązywałem do tego oleju z Twojego linku.
 
Nie. To wygląda jak inny olej niż z tej analizy z Rosji
 
Na szybko nie znalazłem analizy XF 5W30 a być może to jest właśnie ten olej.
 
Cześć wszystkim jestem tu nowy 🙂. Mam kilka pytań do was. Wlałem Motul X-clean 8100 5w30 + 250ml Archoil 9100 na 7,5L oleju. Póki co 6k km za mną. Nie dawno miałem wymienianą koprywę zaworów i silnik jest ładnie umyty. Przed zalaniem oleju i AR to była zrobiona płukanka od Liqui Moly ok 10 min. Teraz powiedźcie mi czy po tej konfiguracji muszę robić płukankę? Planuje przejść na olej Millers. Pytanie następne. Przy wlaniu oleju Millers EE Performance 5w30 Nanodrive ester mogę dolać 250ml AR 9100 ? Ponoć sam w sobie ten olej jest wzbogacony ale czy jest na pewno? Auto to BMW E61 535d LCI total seryjne czyli klapki(wzmocnione), EGR i DPF na miejscu🙂
 

Attachments

  • IMG_20220813_163730.jpg
    IMG_20220813_163730.jpg
    598 KB · Odwiedzin: 97
Back
Top