• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Millers Oils Millers EE Performance 5W-30 C3

wszystko o produkatach Millers Oils

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Millers EE Performance 5W-30 C3

Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @Kozenko , @Leo , @tomikin , @siapek , @michalm83 , @cristal_86 , @kawis , @Gdybyk oraz wielu anonimowym.

Olej do analizy dostarczył @magic27 .

Wszystkim serdecznie dziękujemy!

Jakość:
  • ACEA C3
  • API SL, SM, SN
Spełnia wymagania:
  • BMW Longlife-04
  • Chrysler MS-11106
  • Fiat 9.55535-S3
  • MB 229.51, 229.31
  • Porsche C30
  • VW 504.00/507.00, 506.00/506.01, 503.00/503.01, 502.00/505.01, 502.00/505.00, 500.00/501.01
Strona oleju:


millers-ee-5w-30-pierwiastki.jpg


millers-ee-5w-30-ir1.jpg


millers-ee-5w-30-ir2.jpg


Opis:
  • Olej spełnia standard SAE30, lepkości bliżej górnego przedziału
  • Pakiet dodatków dla normy C3 raczej standardowy. Po poziomach wapnia i magnezu widać, że nie jest to najnowsza formulacja mająca zapobiegać LSPI. Sporo molibdenu tak poszukiwanego przez uczestników forum oraz stosunkowo duża ilość boru - uniwersalnego dodatku. Poza molibdenem olej nie wyróżnia się specjalnie.
  • TBN 10,1 - wartość wysoka jak na olej w normie C3 (minimum 6), ale zgodna z deklaracjami producenta co do spełnianych norm VW. Olej powinien prawidłowo utrzymywać poziom TBN nawet w starszych silnikach diesla.
  • VI (indeks lepkości) 164 - standardowy. Olej będzie spełniał swoją funkcję w szerokim zakresie temperatur
  • FTIR wskazuje na bazy głównie grupy III z możliwym, raczej niewielkim dodatkiem PAO oraz dodatek estrowy.
Podsumowanie:
Olej standardowy, nie wyróżnia się niczym na plus ani na minus względem konkurencji. Z całą pewnością spełni zadanie w silnikach co do których producent deklaruje zgodność, jednak nie jest to olej dla samochodów w okresie gwarancji - nie posiada żadnych aprobat. Jego największym minusem jest niestety cena powiązana także z tym, że oleje sprowadzane są spoza europejskiego obszaru celnego.

Analiza i materiały dostarczone przez Millers Polska:
millers-fiestars-1.jpg

millers-fiestars-2.jpg

millers-hewland.jpg
 
Last edited:
Za około PLN 240 za 5L, ubierając bieżącą cenę w konkrety.
 
Czyli super drogi olej, w którym poskąpiono nawet estrów (chyba jest ich bardzo mało). Czyli taki lepszy Mannol, ale kosztujący ponad 2x tyle ? Za te pieniądze samemu można zrobić olej klasy super performance: polski olej plus sprawdzony dodatek :)
Aż się boję co by wyszło dla oleju z tej serii w klasie lepkości 10W-40.
 
Ja chyba zapytam oficjalną infolinię, jak skomentują tą analizę ...
 
A co tu jest nie tak? Może za wysoki TAN i TBN?
 
Chyba chodzi o zbyt wysoką zawartość marketingu w stosunku do zawartości Nanodrajwu ...
Takie wrażenia mam po tej analizie.
 
Last edited:
Ja byłoby więcej nanodrajwu zaraz podniosły by się głosy, że ma za dużo popiołu itp.

TBN 10.1 przy deklaracji producenta 8.0 to takiej sytuacji jeszcze w analizach forumowych nie było 🙂
 
A to nie jest trochę tak że to są tylko tzw ,,suche liczby" zawartości różnych pierwiastków dodatków nanoczasteczek itp natomiast to w żaden sposób nie pokazuje jak dany olej zachowuje się w silniku czyli jak smaruje ,chroni silnik ,jak szybko traci właściwości ochronne ,jak zmniejsza tarcie ,jak nanoczasteczki wpływają na silnik ,jak utrzymuje temperaturę podczas ciężkich warunków jazdy itp😉poprawcie mnie jeśli się mylę ale wydaje mi się że najlepsze testy to byłyby jakby kilkanaście takich samych aut zalano np top modelami olejów 5W30 danych producentów i po przejechaniu jakiegoś dystansu np 10 tys km w tych samych warunkach te kilkanaście aut badano jakość oleju wnętrze silnika i jakieś laboratoryjne badania jak zachowuje się podczas pracy silnika dany olej. Może takie science fiction i nikomu się nie opłaca takich testów robić ze względów finansowych i chęci natomiast czy to nie byłyby najbardziej wiarygodne testy 😉?
 
@soszo bardziej bym się spodziewał takiej historii po Specolu, niż po Millersie. Chyba, że dla entuzjastów marki nie ma to znaczenia.
😌
 
@magic27 Sam możesz zrobić taki test, zalej olej, przyjedź 10tyś km, zrób UOA i potem zalej drugi i zrób to samo.

Jak to wszystko wykonasz, to zrozumiesz dlaczego to bez sensu. Różnice będą rzędu 3-5ppm żelaza z sprawnym silniku.
 
Widzisz @Limonka jak Ci pisałem w wątku o olejach 10W40, że Millers to zwykłe oleje, w dodatku bezaprobatowe, które ze względu na brexit są absurdalnie drogie w stosunku do parametrów które sobą oferują, to podejrzewałeś, że może pod tą ceną i określeniem "performance" kryje się dodatek PAO. No to jest, co miało być. Dodam, że 55zł/1l jak będą potrzebne dolewki, to nie jest 48zł które wychodzi w przeliczeniu z 240/5l, także polecam rozwagę entuzjastom olejów z Yorkshire, bo taniej nie będzie :)
 
Last edited:
ciekawe czym jest ten NANODRIVE (Low Friction Technology).
należałoby go porównać z XFem
 
ciekawe czym jest ten NANODRIVE (Low Friction Technology).
należałoby go porównać z XFem
Wiem tylko że jest różnica między seria EE z nanodrive olejami a XF bez. Mój tata kiedyś zalał XF i mówił że dobry olej ale od kiedy zalał EE serię z nanodrive to czuć różnicę na korzyść nanodrive 😉W sumie teraz od paru lat leje tylko millersa z nanodrive i jest bardzo zadowolony . Natomiast brat lał Valvoline olej a teraz zalał millers trident i żadnej różnicy nie czuje . Takie same oleje jak dla niego 😉tylko ma 1.6 MPI 102 km stary silnik także może w nowszych konstrukcjach bardziej da się wyczuć zmiany jeśli jakieś występują 👍
 
@Alex I przyjąłem to do wiadomości jako fakt, który został teraz dodatkowo umocniony :)Zawsze jestem wdzięczny za taką szczerą pomoc. W sumie na forum jestem też po to, żeby móc dowiadywać się jak oddzielać prawdę od kłamstwa, dobro od zła (marketingu producentów oleju okraszonego super wysoką cenę za lichy produkt finalny).
Zostaję przy swoim "hiper wynalazku". W sumie teraz już wiadomo czemu kilka lat temu sprzedawca odradził olej Millers EE 10W-40- bo za nieco mniejsze pieniądze było coś znacznie lepszego- tyle dygresji.
Szczerze to myślałem, że nowa seria Performance będzie zawierała przede wszystkim więcej estrów jak to jest napisane na pudełku, porządny pakiet dodatków (chociażby z takim wolframem) no i trochę PAO dla przyzwoitości. Chyba, że pomieszały się Anglikom serie i sprawdzony olej to Trident Professional ;) Ale to i tak kiepski żart, bo to jawna kpina z klientów.
Czyli jak Millers to tylko seria NT/ NT+ lub CFS (ale tyko w promocji).

Pytanie, czy ten cały NANODRIVE to nie jest po prostu znaczna ilość molibdenu pomieszana z kilkoma kroplami estrów ?
 
@Limonka cena cfs 5W40 375 zł 😉to już lepiej kupić sobie mobile ESP 1i dodac archoil racing sport z 9100/9200 👍chociaż wiesz co masz a takto nie wiadomo co za 375 zł masz 😂
 
@magic27 No bardziej 310- 320 zł, ale wiadomo o co chodzi.
Mobila1 bym nie porównywał jednak z tym olejem... Mobil1 się obrazi :eek: A tak na serio to sama prawda.

@Janciak123
Lotos na sterydach czyli z AR Sport Racing Mix to też świetna alternatywa. O kilka klas wyprzedza brytyjskie smarowidło... I też wiadomo co się ma :)
 
Chciałbym się dowiedzieć ile ten olej ma w sobie Pao i czy wersja 10w40 będzie go miała jescze mniej :)
 
Back
Top