• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

MINI CLUBMAN S 2.0 2016 USA + PROGRAM

mariuszgawell

Nowy użytkownik
Samochód
Mini Cooper Clubman S
Marka samochodu
MINI
Budżet/ile litrów
300 zł / 5.2 litra
Styl jazdy
Silnik
2.0 L B46M
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
LL17 FE + 0W20
Jaki olej masz obecnie
nie wiem
Hej, na początku nadmienię, żę jestem kompletnie zielony w temacie olejów.
Według dekodera VIN moj slinik to B46M na EU to podobno B48 (niestety nie wiem jakie są róznice)

Samochód był serwisowany w USA, mam zainstalowany PRO EXHOUST i wgraną mape silinika więc poza toczeniem się w mieście zapewne będą momenty agresywniejszej jazdy. Samochód garażowany w parkingu podziemnym. Pracuje zdalnie więc zdarza się że przez kilka dni nie jest odpalany. Przy wymianie mam zamiar użyć jakiejś płókanki.

Według konfiguratora powinienem wybrać Helix Ultra ECT C5 0W-20.

Uprzejmie proszę o podanie kilku propozycji z najlepszym stosunkiem ceny do jakości i ewentualniymi rożnicami
 
Wg mnie możesz Shella, to dobre oleje, na świetnej bazie chociaż raczej drogie z tego co widzę. Ja bym poszukał Neste Pro+ M 0W-20, bardzo dobre oleje z Finlandii chociaż mało znane i w niezłej cenie.
 
dzięki za odpowiedź. o Shellu czytam właśnie sporo dobrych słów w różnych miejscach. domyślam się że jest to taki bezpieczny wybór z dobrym stosunkiem ceny do jakości ? jaką lepkość masz na myśli ?

co do Twojej propozycji Neste jako laik nigdy nie miałem do czynienia z tego typu olejami. krótki research w internecie mówi że to bardzo zadki olej. czy biorąc pod uwagę lekko sportowy charakter samochodu nie będzie za zadki ?

aha no i nie wspomniałem ale wymiany mam zamiar robić co max 10 k / rok więc koszt będzie też jednym z kryteriów.

udało się znaleźć jeszcze wymagania producenta z instrukcji.
PXL_20220710_092030169.jpg
 
Last edited:
Shell ECT 0W-20 (bo taki jest prawidłowy do twojego silnika) i Neste Pro 0W-20 mają taką samą lepkość :) Zresztą nawet w instrukcji masz że pierwszym wyborem jest 0W-20, a reszta to tylko awaryjnie. Taki olej będzie chronił silnik lepiej niż 0W-30 czy 0W-40. Lej i się nie przejmuj.
 
Back
Top