• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mini Cooper Clubman S

Grelax

Użytkownik
Samochód
Peugeot 307 1.6i, BMW E36 M50 Turbo
Marka samochodu
Mini Cooper Clubman S
Budżet/ile litrów
100-150zł/5L
Styl jazdy
Silnik
1.6 turbo N14 175hp
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
FULL SYNTHETIC SAE 5W-30 as well as SAE 0W-40, 0W-30 , 5W-40 API SM or higher, ACEA A3/B4
Jaki olej masz obecnie
Castrol 5w30?
Witam wszystkich!

Świeży zakup, było sucho na bagnecie wiec pozalewalem resztkami jakie mialem w garazu i wypadalo by zrobic normalny serwis olejowy. W dni powszednie dojezdzam z wioski do miasta, jazda raczej spokojna 50km w obie strony, weekendy 200-500km trasy po ekspresowkach z przelotowa ok 180km/h. Wymiany planuje co max 10k. Jeszcze na 100% nie potwierdzilem ale silnik chyba lubi sobie wciagnac troche oleju, moze przed wymiana jakas plukanka? Osobiscie zawsze bylem przeciwnikiem ale moze jednak warto w takim wypadku. Jakie oleum polecicie? Jesli warto troche doplacic chetnie rozwaze ale mysle ze w tej kwocie da sie juz cos dobrej jakosci kupic, ewentualnie moze tanszy olej + jakis dodatek?

mini olej.jpg


Pozdrawiam!
 
Powyżej 100: Motul X-cess 5W-40, Valvoline Synpower 5W-30, Castrol Magnatec 5W-30 A3/B4
Poniżej 100: Orlen MaxExpert A3/B4 5W-30, Gulf Formula G 5W-30

Ja bym postawił albo na Orlen albo na Motula, ale to są osobiste sympatie. Wszystkie te oleje będą podobnej jakości, różnice cenowe też nie będą gigantyczne.
 
Ja z kolei z sympatii od razu myslalem o valvo. A jakies plukanki i dodatki ktos by polecil?
 
Valvoline skoro ich lubisz.mialem ich płukankę, była ok.
 
To nie lepszy bedzie moze x-clean? Co prawda dpf nie ma ale chodza sluchy ze ten silniczek lubi zbierac mocno nagar to moze im mniej popiolu tym lepiej? Aczkolwiek to tylko moja teoria, nie wiem czy poziom saps wplywa na nagar w komorze spalania.
 
Ale może też być wg API więc dopóki to SM albo wyżej to może wlać i lowsapsa.

Ale ja bym nie przesadzał, spokojnie lej A3/B4, poziom popiołów w silniku ze skłonnościami do nagaru wiele nie zmieni. Tutaj winna jest konstrukcja raczej niż oleje. Stosuj płukankę żeby jak najwięcej starego oleju spływało to wystarczy. Co trzecią albo czwartą wymianę możesz do oleju dodać płukankę długodystansową żeby ruszyła co bardziej uporczywe złogi i to będzie lepsze ochrona przed nagarem niż oleje o obniżonych popiołach.
 
Taki zestawik finalnie wyszedl. Zuzycie oleju mnie przeraza, ok 0.5l na 1k, nie jestem przyzwyczajony do jakichkolwiek dolewek. Zobaczymy na co archoil sie zda. Odma tez do sprawdzenia idzie przed wymiana.
IMG_20210622_130744.jpg
 
Witajcie po przerwie!
Interwał dobiega końca więc czas na wnioski ;) Po serwisie olejowym przedstawionym w poprzednim poście była mała przygoda ze ssakiem leśnym i w myśl zasady "dzwon podstawą tuningu" doszło trochę mocy :D Zostały wymienione wszystkie elementy odmy, nowa pokrywa zaworów, nowa turbosprężarka. Spalanie oleju przez ten okres to cały czas ok 0,5/1000. Sprężanie nie wygląda źle wiec pozostały jako główny podejrzany uszczelniacze zaworowe - typowy dymek podczas ruszania ze świateł po krótkim postoju. Jako że na grubsze remonty nie mam obecnie totalnie czasu postanowiłem wykonać mały "drut serwis". Jestem też bardzo ciekaw skuteczności takich specyfików więc traktuję to jako mały eksperyment :D

1. Xado Anticarbon - dwie serie przez świece jak w instrukcji potem dolewanie i moczenie przez 24h i jak wystarczy specyfiku to zrobie też "czyszczenie" kanałów dolotowych.
2. OILSYN Release Tech Power Flush - 20-30km spokojnej jazdy. Z tego co się dowiedziałem można?
3. Ravenol VST 5w40 + Ceratec
4. Bizol o92 - I tutaj pojawia się moja obawa, zle brzmi mi zalewanie tak malej porcji oleju (4.2L) dwoma dodatkami na raz. W ogole nie jestem zwolennikiem takich "siuwaksów" ale po doświadczeniach majstra majstrów youtuba korci spróbować :p Planowalem pojezdzic ok 1000km na ceratecu i potem dopiero dodac bizola, jak myslicie?

IMG_20210917_121126.jpg


MINI 1.4b.jpg
 
Chcialem sie przekonac na wlasnej skorze wiec tak, drutserwis wykonany. Bizola wlalem od razu a po ok 200km cerateca. Miarka na full i obserwuje efekty. Nastepnym razem na pewno nie bede robil takiej kaszany tylko wejdzie ams signature bez zadnych plukanek i lepiszczy. Na spokojnie wezme sie za remont silnika albo chociaz wymiane uszczelniaczy zaworowych.
 
Na spokojnie wezme sie za remont silnika albo chociaz wymiane uszczelniaczy zaworowych.
To do czasu wykonania remontu, nie widze sensu pakowania się w droższe oleje. Zrób, co masz zrobić i wtedy można się zastanawiać nad docelowym środkiem smarnym.
 
W tym sa podobne pierscienie, takze podstne na bardzo szybkie zapieczenie natomiast uszczelniacze tez stanowia duzy problem, szybko twardnieja, podobno prowadnice takze lubi zlapac duzy luz co tez prowadzi do wyciekow. U mnie na 99% uszczelniacze gdyz jest typowa chmurka na swiatlach, na zimnym i w czasie przyspieszania nic nie kopci.

Korci zbudowac od zera slupek pod wieksza moc ale to ciagnie za soba wiele innych podzespolow wiec podziekuje postoje :D
 
Ja też popełniłem "drut serwis" w wersji ECO w silniku z rodziny "Prince" 1.4 VTI. Pobór oleju 200ml/1000km. Płukanka Bizol o90 + 1/3 opak płukanka Moje Auto (1% DMSO) Płukanie przez godzinę, 30 min na wolnych i 30 min przegazówki pod 3000 obr. Zdjęcie miski olejowej i wyjęcie elektrozaworów ZFR, smok czysty zaś sitka w elektrozaworach zafajdane brudem z wyglądu jak ziarnka piasku. Zalany olej to PMO MaxMileage 5W40 + Ceramizator.
Po 400 km sprawdzenie stanu oleju, stan wiadomo OK ale sam olej  czarny.
Nie moje auto, ale jak trafi do mnie (kończy się elektrozawór ZFR) to napiszę czy coś to dało.
 
Last edited:
To chyba niedawno zmieniłeś. U mnie w takim silniku (citron c3) po wymianie też przez jakiś czas nie pobiera, ale potem tak jakoś 0,4 litra na tysiąc. W roku ubiegłym wlałem 10w40 i było tak samo. (może jak by wlać 10w50 (60))
 
Płukanka Bizol o90 + 1/3 opak płukanka Moje Auto (1% DMSO) Płukanie przez godzinę, 30 min na wolnych i 30 min przegazówki pod 3000 obr. Zalany olej to PMO MaxMileage 5W40 + Ceramizator.
Po 400 km sprawdzenie stanu oleju, stan wiadomo OK ale sam olej  czarny.
Nie moje auto, ale jak trafi do mnie (kończy się elektrozawór ZFR) to napiszę czy coś to dało.
Witam, dzielę się wnioskami:
Zużycie oleju spadło z 2,6L/10000km do 1,7L/10000km.
Zużycie paliwa z 6,6 L/100km na 6,2 L/100km.
Kolejne próby obniżenia zużycia oleju w silniku trwają, obecnie w tym silniku zalany jest olej Mobil 1 5W50, na wyraźną prośbę właściciela.
Naturalnie podzielę się wynikiem, gdy auto do mnie trafi 😉
Chodź wypada bardziej autorowi tematu @Grelax pochwalić się efektem swojego drutserwisu...
 
Last edited:
Back
Top