• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mini Cooper S R53 1.6 Kompresor

irme

Nowy użytkownik
Samochód
Mini Cooper S
Marka samochodu
Mini Cooper S R53
Budżet/ile litrów
250zł/5litrów
Styl jazdy
Silnik
1.6 Kompresor
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
BMW LL-01 LL-04 0W30 5W30 0W40 0W40
Jaki olej masz obecnie
EXTREME AMG VR2 5W40 GTC
Cześć!
Auto to Mini Cooper S R53 z benzynowym 1.6 doładowanym kompresorem. Aktualna moc 200KM. Oznaczenie silnika W11B16A. Silnik obecny też w jakiś PT Cruiserach i Fiatach.
Kompresor ma swój olej więc olej silnikowy jest tylko w silniku :)
Silnik to mało nowoczesna konstrukcja: blok żeliwny, jeden wałek, 16v, brak zmiennych faz, bezproblemy łańcuch rozrządu.
Kręci się do ok 7 tys obrotów :)
Katalizator obecny.

Autem jeżdżę na codzień w Trójmieście więc tryb mieszany z kawałkiem ekspresówki. Odcinki powyżej 10-15km. Można powiedzieć że auto raczej dogrzane.
Parę razy w roku jadę na tor ale bez jakiegoś ultra upalania.
Auto jest w serii dość mocno podlane benzyną i jeździ przy wysokich obrotach na bogato. Olej po paru tyś zawsze pachnie lekko benzyną.

Poprzedni olej to BMW TwinPower 5w30. Obecny to EXTREME AMG VR2 5W40 GTC.
Zmieniany mniej więcej co 7-8 tysięcy.
Auto robi rocznie z 10 tys km. Obecnie podczas Corony nawet mniej. Więc mogę spokojnie wymienić nawet po 5 tys albo i częściej.
Długowieczność oleju na pewno nie jest kluczowa :)
Parkowane w hali garażowej więc na mrozy -20C nie musi być mocno odporny.

Zależy mi na ochronie podczas lekkiej torowej jazdy. Bazy olejowe nie mają dla mnie znaczenia. Ważne żeby działał.
Normy BMW LL01 czy LL04 też wg mnie spełniać nie musi.

Zostać przy Extreme czy pójść w jakiś inny? Np Ravenol VST? A może coś typowo pod sport?

Dzięki za wszystkie sugestie :)
 
AMG nie polecam osobiście ze względu na kontrowersję wokół tych olejów.

W tym budżecie: Aral Super Tronic 0W-40, Meguin Super Leichtlauf Driver 0W-40, Mobil 1 FS/ESP 0W-40.

Również popularne oleje możesz uwzględnić np. Total, Fuchs, Shell, Motul lub Valvoline.
 
No ale w czym jest coś nie tak podczas użytkowania na tym AMG? Wytwarza się spalenizna (nagar) i olej aż mocno śmierdzi przysmażeniem? Nie trzyma ciśnienia? Jeżeli nie ma nic niepokojącego to czy jest sens zmieniać?

Na upartego można wlać Mequin Super Leichtlauf 5W-40 ale czy będzie jakaś różnica to ciężko przewidzieć
 
@poziom1989 miałbym prośbę, abyś nie używał zbyt często tajemniczych skrótów, bo nie każdy może wiedzieć, że XOM to po prostu Mobil. XOM jest skrótem używanym na giełdzie papierów wartościowych, a my tu o olejach rozmawiamy.
Sorry za OT.
 
AMG nie przechodzi testów silnikowych, tylko laboratoryjne potwierdzenie parametrów. A jest robiony na autorskim przepisie, więc nie ma tak na prawdę 100% pewności czy działa jak producent deklaruje. Stąd spore kontrowersje wokół tej marki i niezbyt częste polecenia tutaj.
 
ich oleje przechodzą testy w samochodach rajdowych więc jakąś lipą z pewnością nie mogą być.

Właściciel Mini Cooper S powinien coś powiedzieć o tym jak mu się sprawuje auto na obecnym oleju
 
ich oleje przechodzą testy w samochodach rajdowych
To żaden wyznacznik. Takie oleje to często zupełnie inne formulacje, niż w samochodach cywilnych, a silniki są bardzo często rozbierane.

A Lotos, Orlen czy Specol rozbiera silniki?
Tutaj wychodzi zasadnicza sprawa - nie wiesz, o czym piszesz. Lotos, czy Orlen stosują przebadane pakiety dodatków i ich oleje są certyfikowane. To duże koncerny z ogromnym zapleczem technologicznym. Specola też nikt świadomy nie poleca.

Wytwarza się spalenizna (nagar) i olej aż mocno śmierdzi przysmażeniem? Nie trzyma ciśnienia? Jeżeli nie ma nic niepokojącego to czy jest sens zmieniać?
Jeden taki testował w Seicento miód. Też nie było takich rewelacji. Może zacznij stosować miód u siebie? Jest specjalny temat na forum o AMG i powinieneś się z nim zapoznać. Tak samo, jak z tematami o tym, dlaczego badania i certyfikacje są ważne.

Koniec offtopu.

@irme Oleje tego producenta nie mają stosownych badań i certyfikacji. Polecam coś w stylu Arala Supertronic 0W40.
 
Właściciel Mini Cooper S powinien coś powiedzieć o tym jak mu się sprawuje auto na obecnym oleju
Jest OK. Po mocnym nagrzaniu nie klepie. Przez pierwsze tyś nie ubywało prawie wcale. Teraz po 7tys troche odparowało. Nie mam w sumie większych zastrzeżeń poza dostępnością. Wolałbym coś co mogę bez problemu kupić na miejscu :)
W poprzednich latach jeździłem głównie na Mobil1 NewLife 0W40, Motul Specific i Millers.
Mam też wrażenie że na 5W30 gdy złapał temperature chodził dużo głośniej. Co absolutnie nie znaczy, że ten 5W30 nie działa. Nie mam wiedzy żeby to ocenić :)
Wolę jednak bardziej miękki dźwięk silnika a nie taką sieczkarnie :)
 
Ja nie widzę żadnych przeciwwskazań do tego żeby właściciel Coopera miał zrezygnować z oleju AMG w tej cenie nic nie zmieni na lepsze najwyżej może to być krok w bok a nie do przodu.

Lotos, czy Orlen stosują przebadane pakiety dodatków i ich oleje są certyfikowane.
a Specol i AMG to co niby stosują do produkcji barszcz i sok z brzozy?
 
a Specol i AMG to co niby stosują do produkcji barszcz i sok z brzozy?
Takie przepychanki słowne zachowaj sobie na komentarze pod filmikami na youtube. Jak nie wiesz, po co są badania, certyfikaty i dlaczego nie powinno się blendować olejów w pewien sposób, to daruj sobie dyskusję na tematy, o których nie masz pojęcia. Wszelkie informacje znajdziesz na forum.

w tej cenie nic nie zmieni na lepsze

Ja za to twierdzę odwrotnie. Cokolwiek, co ma badania i certyfikacje będzie bezpieczniejsze w długofalowym zastosowaniu.
 
Liczy się efekt końcowy i jak coś zdaje egzamin to znaczy że się nadaje do zastosowania. Wszyscy producenci nie ujawniają składu i procesu produkcji swoich olejów bo są tajemnicą dlatego i tak się nikt nie dowie za co na prawdę płacimy czy za składniki produktu czy za marketing, certyfikaty, pieczątki itp. W przypadku np, Valvoline czy Motul możemy zapłacić więcej za marketing niż w przypadku mniejszościowych producentów typu Specol lub AMG
 
@Addi - Specol blenduje wg receptur, po prostu nie płaci za certyfikacje. Chociaż krążą plotki, że niektóre receptury to wymysł prezesa ;)

AMG bierze receptury i zmienia je w dowolny sposób wykraczając poza ramy przepisu, często znacznie. Dlatego powinni robić własne testy i potwierdzać jakość. Tak robi Ravenol, tak robi Amsoil. Nawet jeżeli ten ostatni często nie ma w topowych seriach nawet norm API bo ze względu na recepturę ich nie może spełnić to przynajmniej testują sami.
 
Back
Top