- Marka samochodu
- Mini Cooper S R53
- Budżet/ile litrów
- 250zł/5litrów
- Styl jazdy
- Silnik
- 1.6 Kompresor
- Data produkcji
- 2006
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- BMW LL-01 LL-04 0W30 5W30 0W40 0W40
- Jaki olej masz obecnie
- EXTREME AMG VR2 5W40 GTC
Cześć!
Auto to Mini Cooper S R53 z benzynowym 1.6 doładowanym kompresorem. Aktualna moc 200KM. Oznaczenie silnika W11B16A. Silnik obecny też w jakiś PT Cruiserach i Fiatach.
Kompresor ma swój olej więc olej silnikowy jest tylko w silniku
Silnik to mało nowoczesna konstrukcja: blok żeliwny, jeden wałek, 16v, brak zmiennych faz, bezproblemy łańcuch rozrządu.
Kręci się do ok 7 tys obrotów
Katalizator obecny.
Autem jeżdżę na codzień w Trójmieście więc tryb mieszany z kawałkiem ekspresówki. Odcinki powyżej 10-15km. Można powiedzieć że auto raczej dogrzane.
Parę razy w roku jadę na tor ale bez jakiegoś ultra upalania.
Auto jest w serii dość mocno podlane benzyną i jeździ przy wysokich obrotach na bogato. Olej po paru tyś zawsze pachnie lekko benzyną.
Poprzedni olej to BMW TwinPower 5w30. Obecny to EXTREME AMG VR2 5W40 GTC.
Zmieniany mniej więcej co 7-8 tysięcy.
Auto robi rocznie z 10 tys km. Obecnie podczas Corony nawet mniej. Więc mogę spokojnie wymienić nawet po 5 tys albo i częściej.
Długowieczność oleju na pewno nie jest kluczowa
Parkowane w hali garażowej więc na mrozy -20C nie musi być mocno odporny.
Zależy mi na ochronie podczas lekkiej torowej jazdy. Bazy olejowe nie mają dla mnie znaczenia. Ważne żeby działał.
Normy BMW LL01 czy LL04 też wg mnie spełniać nie musi.
Zostać przy Extreme czy pójść w jakiś inny? Np Ravenol VST? A może coś typowo pod sport?
Dzięki za wszystkie sugestie
Auto to Mini Cooper S R53 z benzynowym 1.6 doładowanym kompresorem. Aktualna moc 200KM. Oznaczenie silnika W11B16A. Silnik obecny też w jakiś PT Cruiserach i Fiatach.
Kompresor ma swój olej więc olej silnikowy jest tylko w silniku
Silnik to mało nowoczesna konstrukcja: blok żeliwny, jeden wałek, 16v, brak zmiennych faz, bezproblemy łańcuch rozrządu.
Kręci się do ok 7 tys obrotów
Katalizator obecny.
Autem jeżdżę na codzień w Trójmieście więc tryb mieszany z kawałkiem ekspresówki. Odcinki powyżej 10-15km. Można powiedzieć że auto raczej dogrzane.
Parę razy w roku jadę na tor ale bez jakiegoś ultra upalania.
Auto jest w serii dość mocno podlane benzyną i jeździ przy wysokich obrotach na bogato. Olej po paru tyś zawsze pachnie lekko benzyną.
Poprzedni olej to BMW TwinPower 5w30. Obecny to EXTREME AMG VR2 5W40 GTC.
Zmieniany mniej więcej co 7-8 tysięcy.
Auto robi rocznie z 10 tys km. Obecnie podczas Corony nawet mniej. Więc mogę spokojnie wymienić nawet po 5 tys albo i częściej.
Długowieczność oleju na pewno nie jest kluczowa
Parkowane w hali garażowej więc na mrozy -20C nie musi być mocno odporny.
Zależy mi na ochronie podczas lekkiej torowej jazdy. Bazy olejowe nie mają dla mnie znaczenia. Ważne żeby działał.
Normy BMW LL01 czy LL04 też wg mnie spełniać nie musi.
Zostać przy Extreme czy pójść w jakiś inny? Np Ravenol VST? A może coś typowo pod sport?
Dzięki za wszystkie sugestie