• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mini Countryman f60 2.0d B47 190km

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.

Dawids22

Nowy użytkownik
Samochód
Mini f60
Marka samochodu
Mini Countryman f60
Budżet/ile litrów
400/5l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0d B47 190km
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Jaki olej masz obecnie
Oem Bmw
Witam

Kupiłem nie dawno Mini Countryman
Jest tutaj silnik Bmw 2.0d B47 190km
Auto z przebiegiem 82tys km serwisowane w aso co Ok 15-17tys km.
Zalewany był oem olej w serwisie.
Auto jest obecnie po chipie, jeżdżę dość dynamicznie.
Co polecacie do niego ? Z lepkością to chyba raczej zostanę przy 5w30. Pytanie jaka oliwa byłaby Ok do tego silnika w relacji cena/jakość ? Nie wykluczam tańszego oleju z dodatkami do niego, lecz nie wiem tez jaki dokładnie dodatek zastosować do tego silnika 🤔
Auto ma skrzynie automatyczną Aisin jeżeli to ma jakieś znaczenie…
 
OEM BMW nie jest zły. W tym budżecie możesz poszaleć. Polecić mogę Penrite Enviro+ EU 5W30 albo Ravenola VMP 5W30 ale tak naprawdę każde dobre C3 w lepkosci 0W30/5W30 moze być brane pod uwagę
 
Po wypowiedziach na forum polecany był np. mobil 1 esp 5w30 lub Shell Helix AM-L jako tania i dobra opcja. I byłbym skłonny zastosować któryś z nich z jakimś dodatkiem do niego.
Pytanie która opcja lepsza, droższy olej za Ok 300zl/5l czy tańszy 200zl/5l z dodatkiem za Ok 100zl ? Powiem szczerze sam nie wiem co zrobić 🤔
Oem jest Ok ale nie będę serwisował w aso auta tylko w warsztacie z autoryzacją Bmw/mini wiec mogę sobie wybrać jaki chce olej
 
Ja mogę ci polecić Mobila ESP 0W30 LV. Sam leję już 3 wymianę ten olej do swojego B47. Poczytaj analizy tego oleju. Ma świetne parametry. Silnik przyjemnie na nim pracuje. Zmieniaj tylko olej max co 10 tyś i z motorem nie będziesz miał żadnych problemów.
Co do dodatków do oleju to nie jestem ich zwolennikiem.
 
Dobra, wybrałem 2 opcje po lekturze forum
Oem Bmw Twinpower 5w30
Albo Millers XF premium 5w30
Różnica w cenie Ok 100zl i teraz pytanie, czy warty dołożenia tych 100zl ten oem olej ?
Tak jak pisalem wyżej, zostaje przy lepkości 5w30 ;) jeżeli ma ktoś lepszą propozycje niż w.w przeze mnie to chętnie poznam taką ;)
Z tymi dodatkami jednak sobie odpuszczę temat…
 
@Dawids22 nie widzę w poleceniach Millers'a?
Odpowiadam na Twoje pytanie: nie warto!
Bierz Mobila, Shella lub OEM.
 
Jeżeli auto po chipie nie schodził bym poniżej olejów C3 (LL04). Fajna opcja to Mobil X3 ESP 0W40(brak LL04, ale jest C3) polecany w takim samym silniku przez niemiecki oil-club. Przy 0w40 będziesz miał większy zapas na ewentualne rozrzedzenie paliwem po chipie. Wymiana co 200/250 godz. U mnie to wypada co 7500/8000km.

Poniżej link do tematu:
 
Nikt nie twierdzi, że spadek lepkości to jedyny problem. Faktem jest jednak to, że spadek lepkości następuje zawsze po rozrzedzeniu paliwem co widać w analizach. M.in dlatego na niemieckim oil-club poleca się oleje o większej lepkości do silników N47 i B47.
 
Last edited:
Tak, ale spadek lepkości powodowany jest głównie uszkodzeniem polimerów w oleju, a nie samym paliwem jako takim. Zależenie od zastosowanych dodatków można mieć różną zawartość paliwa i nadal mieć olej który będzie odpowiednio smarował.

Zamiast zwiększać lepkość, lepiej zalać Shella - oni dopuszczają do 20% zawartości paliwa w oleju bez krytycznej utraty właściwości w swoich olejach (dla innych marek to zazwyczaj 10%).
 
Zamiast zwiększać lepkość, lepiej zalać Shella - oni dopuszczają do 20% zawartości paliwa w oleju bez krytycznej utraty właściwości w swoich olejach (dla innych marek to zazwyczaj 10%).
Ok, shell rozumiem ze chodzi o Am-L5w30 ?
Jeżeli tak, to z tego co czytałem to niby to samo co Oem Twinpower 5w30 a jednak jakieś tam próby olejowe pokazały ze nie do końca to te same oleje 🤔
Zapytam inaczej, czy do 300zl za 5l kupię coś w lepkości 5w30 co lepiej wypada od oem oleju trzymając się LL04 i C3 ?
Interwały olejowe bedą co Ok 10tys km
 
@jerseyAdmin
To może tłumaczyć dlaczego BMW wybrało Shell na swojego dostawcę oleju. Pytam bez złośliwości, co jest złego w zwiększaniu lepkości w ramach dopuszczonych przez producenta zakresów, oprócz kilkuprocentowego wzrostu zużycia paliwa?
 
Nic. Ale jeżeli chce się walczyć z paliwem to lepiej zacząć od oleju który pozwala na jego większy bezpieczny udział niż od zwiększania lepkości bo to nic nie da. Dla lepkości 20, 30 i 40 bezpieczny udział paliwa w oleju to do 10%, wyjątkiem jest Shell z tego co wiem.
 
Podejrzewam że dodatki. Paliwo z tego co wiem nie reaguje z bazami olejowymi, najwyżej je rozcieńcza więc każdą rozcieńczy w tym samym stopniu. Ale nie czytałem żadnych badań na temat zmian właściwości olejów bazowych przy rozcieńczeniu paliwem więc mogę się mylić.

Shell razem z Exonnem (producent Mobila) jest założycielem i współwłaścicielem Infineum więc pewnie robią trochę rzeczy których potem nie udostępniają. Mobil też ma trochę unikalnych formulacji, np. te z oleju EP (w UE niedostępny) które pozwalają na przejechanie bardzo długich interwałów.
 
Ok, shell rozumiem ze chodzi o Am-L5w30 ?
Jeżeli tak, to z tego co czytałem to niby to samo co Oem Twinpower 5w30 a jednak jakieś tam próby olejowe pokazały ze nie do końca to te same oleje 🤔
Zapytam inaczej, czy do 300zl za 5l kupię coś w lepkości 5w30 co lepiej wypada od oem oleju trzymając się LL04 i C3 ?
Interwały olejowe bedą co Ok 10tys km
:)
 
Wybacz, przegapiłem. Tak, Shell AM-L. Czy kupisz coś lepszego? Raczej nie. Przepisy na popularne oleje to dzieło 4 czy 5 firm i w zasadzie wszystkie oleje będą bardzo podobne bo wszystkie korzystają z któregoś z tych przepisów.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top