• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mitasu - różnice pomiędzy seriami

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Pytanie najbardziej do [mention]Czarne Paliwo[/mention] skoro się tu zjawił to trzeba wykorzystać. Czym się różnią poszczególne serie olejów tej firmy? Moly to wiadomo, Special też.

Ale Gold i Platinum z kolei są niby 100% synthetic albo 100% PAO z tym że w opisach jest już że to blendy PAO i grupy III. Podobnie Synthetic Blended.

Więc jak wezmę np. 5W-30 z każdej serii i postawię obok siebie to jaką będzie różnica jakościową między nimi? Bo cenowa wiadomo jest :)
 
Seria Platinum obejmuje trzy produktu o lepkościach 5w30, 5w40 i 5w50. Wszystkie zawierają w składzie PAO (CAS 68037-01-4) w ilości 18 do 20% wg. MSDS. Wszystkie spełniają ACEA C3 + inne specyfikacje europejskich producentów (różne w zależności od lepkości).

Seria Gold obejmuje siedem produktów o lepkościach 0w16, 0w20, 0w30, 0w40, 5w20, 5w30, 10w30. PAO zawierają jedynie 0w30 i 0w40. Wszystkie spełniają API SN. Ew. wybiórczo ILSAC GF-5 czy dexos1 (w zależności od lepkości).

Linkuję analizę Gold PAO SN 0w30: https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=99&t=446
 
ale muszę przyznać, że te puszki z olejami Mitasu wyglądają świetnie :D
 
[mention]Zielony34[/mention], faktycznie robią dobre wrażenie ;) Są jednak dość wymagające w transporcie. Plastikowy baniak więcej wybacza ;) Przesyłki z olejami Mitasu pakuję nieco inaczej.
 
czy te oleje płyną prosto z Japonii? Bo cena przyznam szczerze - mocna. Poziom Mobila 1 FS 0W40 z Norauto jak o fundusze chodzi.
 
Metalowy baniak robi wrażenie, od razu ma się poczucie że silnik dostał super-premium i ma 15 KM więcej, a chodzi ciszej niż chłodnia w domu pogrzebowym. Pamietam to z czasów jak pierwszy raz do Alfy zalałem Motula 300V :D

Samo Mitasu raczej z Japonii nie płynie skoro go tam nie robią. Raczej z Singapuru gdzieś do Europy do portu przeladunkowego i potem z centrali UE do poszczególnych dystrybutorów. Ale to lepiej wie [mention]Czarne Paliwo[/mention] to może mnie poprawi.

Szkoda, że w ofercie jest tylko jedno 0W-30 API SN i nie ma więcej olejów spełniających europejskie normy (dla mnie ACEA C2).
 
Back
Top