• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

MiTo 1.6 JTDm z DPF 2008 jaki olej

Alumrock

Użytkownik
Samochód
Alfa Romeo Mito 1.6JTDM
Marka samochodu
ALFA Romeo Mito
Budżet/ile litrów
200zl 4.6L
Styl jazdy
Silnik
1.6 JTDm z DPF 85-88kW
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 KwalifikacjaFIAT 9.55535-S1
Jaki olej masz obecnie
Mobil 1 ESP 5W30
Witam wszystkich

Proszę o pomoc w doborze oleju do Alfa MiTo 1.6 JTDm z DPF 2008 rok 85-88kW 170000km przebiegu.
Alfa zaleca olej na bazie syntetycznej klasy SAE 5W-30
KwalifikacjaFIAT 9.55535-S1

Piąty rok na Mobil1 ESP 5W30
mam ochotę na zmianę oleju, chodzą mi po glowie takie "egzotyczne" oleje:
XADO ATOMIC OIL NOVA DRIVE SM/CF C3 5W30.
MITASU SUPER DIESEL Cl-4 5W30.
Q8 Formula Elite C2 5W-30.
PMO 5w30 Extreme series 100% PMO.
A może Selenia WR 50W30 jak zaleca producent.
Rocznie robię 12-15 tysięcy 70% trasa 30% miasto.
Który z w/w olejów będzie odpowiedni?
Który jest "najlepszy" ? 
Czy któryś z tych olejów może poprawić kulturę pracy silnika?
A może zostać przy mobil 1 ESP 5W30?
z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
 
Nie widzę sensu zmian. Pozostać na Mobilu.
 
Jest ochota na zmianę to można coś zmienić. Ale nie koniecznie na olej z metalowej bańki. Zebu nie było zbyt normalnie to może Neste Pro C2/C3 ode mnie.
 
Jak chcesz pokombinować to idź w jak największą egzotykę. Ja bym spróbował Q8 albo Mitasu na twoim miejscu. Xado to poza ciekawym opakowaniem raczej "norma" (one są blendowane przez Eurola chyba).

Z egzotycznych alternatyw dorzucę japońskiego Eneosa X 5W-30 Hyper-X.
 
3,2,1 kto wymyśli lepszy PETRONAS Syntium 5000 DM 5W-30
 
Jak chcesz pokombinować to idź w jak największą egzotykę. Ja bym spróbował Q8 albo Mitasu na twoim miejscu. Xado to poza ciekawym opakowaniem raczej "norma" (one są blendowane przez Eurola chyba).

Z egzotycznych alternatyw dorzucę japońskiego Eneosa X 5W-30 Hyper-X.
Q8 i Mitasu które?
 
Eni i-sint MS 5w30, Castrol Edge 0w30, Millers Trident C3 5w30
 
Uznałem że takie możesz mieć kryterium gdyż za równo mitasu jak i Xado są w metalowych opakowaniach. Nic po za tym 🙂
 
Te co wypisałeś będą ok. Q8 to @Robert1 zna chyba lepiej bo stosował więc może coś podpowie. Z Mitasu ten co wypisałeś albo MJ-111.

Co do metalowej bański to nie jest wyróżnik egzotyczności czy jakości oleju. Po prostu niektórzy producenci chcą się wyróżnić opakowaniem, a metalowa bańka wygląda bardziej premium i łatwiej ją pomalować w dziwne wzorki. Ja kiedyś kupiłem sobie coś takiego do Fiata. W środku był zwykły olej Agipa, tylko bańka była obłędna i miałem ubaw widząc minę mechanika :D

hello_kitty_engine_oil.jpg
 
@Alumrock - Selenia jest bardzo dobrym olejem. Niedawno miałem w Kijance wlaną Selenię i byłem zadowolony. Ale sam pisałeś że chcesz egzotykę, a Selenię trudno taką nazwać. To po prostu olej OEM grupy Fiata :)
 
Last edited:
W zasadzie to nie będzie różnicy w ochronie silnika, możesz co najwyżej zauważyć (albo nie) jakieś zmiany w dźwięku pracy, ale w JTD to raczej mało prawdopodobne :) Wg mnie jeżeli chcesz próbować czegoś innego to próbuj, ostatecznie cena Mobila nie jest niska więc nic nie tracisz. A może poprawisz sobie samopoczucie nowym olejem.
 
Czy któryś z tych olejów może poprawić kulturę pracy silnika?
Obecnie ujeżdżam taki sam silnik na oleju C3 504/507, prawdopodobnie Motul
Nie słyszę/czuję różnicy w porównaniu do C2 (Total ECS, Wolf)
Duzo większą rożnicę robi paliwo, im bardziej zimowe tym "surowiej" pracuje silnik.

Osobiście mam na oku 2 egzotyczne oleje, któryś z nich zaraz wleci:
Gulf LEF 0w30 C2 z wymagającą normą 950
Heavy duty z normą E6 (DPF friendly): Shell Rimula / Petronas Urania / Mobil Delvac - bo heavy duty :)

Pozdrawiam!
 
... tak naprawdę dalej nie wiem czym zaleje silnik 😁
Bo Ty nie szukasz lepszego, czy w ogóle oleju, a chyba tak naprawdę, guza na głowie ...
Masz w silniku Mobil1 ESP, czyli jeden z najlepszych olejów w klasie C3.
Droższego kupować nie ma sensu z obiektywnego punktu widzenia.
Jak chcesz połechtać swoje ego, to kup jakiś wynalazek w cenie 300PLN/5L.
Natomiast przy interwale 10 tys km, możesz pokusić się o oszczędności i wlewać najtańsze oleje na rynku, co nie znaczy, że zdecydowanie gorsze.
Mam na myśli Orlen/Lotos/Specol.
 
Back
Top