• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mitsubishi Lancer CS 2003r silnik 1.6 98km silnik 4g18

Kuba

Użytkownik
Samochód
Mitsubishi Lancer 1.6 98km 4g18
Marka samochodu
Mitsubishi Lancer
Budżet/ile litrów
ok 100zł za 4litry
Styl jazdy
Silnik
4g18
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
instrukcja mówi ,,SAE zgodnie z temperaturą otoczenia" ASEA A3 , API SG lub wyżej
Witam
Proszę o pomoc w wyborze oleju do Miśka w którym zainstalowana jest nowa sekwencyjna instalacja gazowa. Jak widać według instrukcji olej nie musi spełniać norm ekologicznych :)
Zdaję sobie sprawę że ten silnik pojedzie na wszystkim co tam wleję lecz chciał bym aby dobrze chronił i czyścił silnik.
Do poprzedniego samochodu lałem valvoline maxlife 10w40 i było ok.

Teraz celuje w jakiś syntetyk 5w40 Full Saps, trochę poczytałem o PMO extreme koszt ok140zł, ale czy jest sens? Może coś tańszego?


olej będzie wymieniany co rok czyli co ok 12000 km

Pozdrawiam
 
Lotos 5w40 A3/B4
Specol w specyfikacji jak wyżej
nawet Orlen Platinum Classic 5w40 (tego masz nawet w wersji dedykowanej do LPG)
PMO masz przebadane na forum, czy jest sens? Moim zdaniem chyba nie, ale przecież nie zaszkodzi więc można 😊
 
Swobodnie cos z polskiego podworka lub dorzucam Mobil Super 3000 X1 5W-40, Total 5W-40.
 
Last edited by a moderator:
dzięki panowie, za waszą namową zdecyduje się na specola lub lotosa, choć na początku chodziły mi po głowie valvoline synpower 5w40 , fuchs titan supersyn 5w40 oraz motul 8100 xcess 5w40. Myślicie że to ta sama półka?
 
Moim zdaniem ta sama, zdecydowanie. Wszystkie to są oleje HC (Lotos zawiera kapkę PAO w składzie) Specol ma najbogatszy i najnowszy pakiet dodatków z nich wszystkich.
 
@adam bogusz napisalem prawdopodobnie, odwrocone FT-IR jest dokladniejsze. To nie jest tak, ze ogolno przyjeta informacja czyli: Jezeli dochodzi do aborpcji molekulow na dlugosci fali 722 cm-1 mowimy tylko zawartosci PAO.

Fakt, ale to nie tylko ten obszar o tym swiadczy, znajac peak-i wzorcowe mozna okreslic czy olej bazuje na grupie I itp. czy na III lub IV. Wszystkie maja wspolna ceche, a mianowicie wiazania C - H. Problem zaczyna sie kiedy dany olej zawiera estry, PAG (OSP), nakladaja sie. Z FT-IR mozna takze okreslic zawartosc ZnDDP, detergerny czy przeciwutleniacze.

Wracajac do Lotosa, ten bazuje na HC, bo ma typowe cechy swiadczace o tym. A jezeli by tam bylo ca. 5-10% PAO, to juz ciezko stwierdzic.
 
Last edited by a moderator:
A tak z ciekawości zapytam jeszcze o oleje K2 ktoś coś o nich wie? bo jeśli chodzi o kosmetyki to stosunek cena jakość jest ok.
 
Zastosowałem k2 do dolewki, jak silnik palił duzo oleju, nie zatarł się, ale jako olej do sprawnego silnika to nie🙄
 
Jeszcze wrócę do lepkości oleju.. te silniki zostały zrobione pod 5w30 ILSAC GF-... jakie tam 20 lat temu było.
Tak jak inne japońskie, koreańskie (= wynik transferu wiedzy od Mitsubishi) i amerykańskie w tym czasie (nie wszystkie oczywiście).
To, że instrukcja może dopuszczać nawet 20w50, jest typowe dla wszystkich japończyków, równolegle toczy się dyskusja o Hondzie 1.8 gdzie jest to samo, u mnie w instrukcji do Yaris jest 20w50.. ale zalecany zawsze i wszędzie jest 5w30 ILSAC lub A1.

Nie mamy afrykańskich upałów cały rok ani jak rozumiem samochód nie zasuwa obciążony non-stop pod górę.. Więc dlaczego robić trudniej układowi smarowania?
5w30 A3/B4 z uwagi na ewentualne wyeksploatowanie oraz gaz - wyższa temp spalania i siarka w paliwie - powinno być OK

Pozdawiam,
 
A propos A3 w miejsce ILSAC - w 2008 szukałem oleju do Mitsu 6g73
z zalecanego 5w30 były szerzej dostępne Ford Formula, Elf SXR (oba A5), GM dexos i pierwsze 504/507.
ILSAC były z prywatnego importu z USA w chorych cenach, zatem A3 jak sądzę jest tam z "asekuracji"
 
u mnie według instrukcji
1. wybierz olej o odpowiedniej lepkości według SAE , zgodnie z temperaturą otoczenia.
Dla lepkości 0W-30, 5W30 i 5W40 stosuj tylko olej klasy A3 według klasyfikacji ASEA
2. stosuj wyłącznie oleje określone według klasyfikacji
ASEA: For sevice A1, A2, A3
API: For sevice SG lub wyższej

Wśród budżetowych xW-30 w A3 nie ma tak dużego wyboru ja xW-40 (choć jest w/w specol)
tak jak pisałeś samochód nie jest pałowany więc w sumie 5W30 jest jak najbardziej ok.

To co specol 5w30 czy 5w40? chyba że ktoś jeszcze podsunie tańsze xW30 w A3

A swoją drogą czemu nie 5W30 A1 lub A2?

pozdrawiam
 
Między 5w30 a 5w40 jest bardzo nie wielka różnica w lepkości 100°C, szukaj tego który będzie tańszy
 
Jeśli 5w30 A3 to Shell Helix Ultra.
 
Witam
już po wymianie oleju, wybrałem specol 5w40.
silnik pracuje ciszej lecz to kwestia tego że olej jest świeży i troszkę ponad stan.
alladyn gaśnie bardzo szybko (ale tu sie raczej niewiele zmieniło). Sam olej praktycznie nie wydziela przykrego zapachu (nie czuć bardzo ropy naftowej)
Kolor bardzo jasny (oszukali mnie i rozwodnili 50/50 z wodą :) ) jaśniejszy niż gm 5w30 i volvo 10w40.
Reasumując: pierwsze wrażenie pozytywne, a jak za 55zł za 4L to jestem w szoku (spodziewałem się czegoś w podobie białego castrola 15w40, czyli karmelowy i w zapachu bliższy do przepracowanego :), a tu niespodzianka )
zobaczymy jak sprawdzi sie w dłuższym okresie.

Pozdrawiam i dzięki za porady.
 
Back
Top