• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mitsubishi Lancer CS 2003r silnik 1.6 98km silnik 4g18

Kuba

Użytkownik
Samochód
Mitsubishi Lancer 1.6 98km 4g18
Marka samochodu
Mitsubishi Lancer
Budżet/ile litrów
ok 100zł za 4litry
Styl jazdy
Silnik
4g18
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
instrukcja mówi ,,SAE zgodnie z temperaturą otoczenia" ASEA A3 , API SG lub wyżej
Witam
Proszę o pomoc w wyborze oleju do Miśka w którym zainstalowana jest nowa sekwencyjna instalacja gazowa. Jak widać według instrukcji olej nie musi spełniać norm ekologicznych :)
Zdaję sobie sprawę że ten silnik pojedzie na wszystkim co tam wleję lecz chciał bym aby dobrze chronił i czyścił silnik.
Do poprzedniego samochodu lałem valvoline maxlife 10w40 i było ok.

Teraz celuje w jakiś syntetyk 5w40 Full Saps, trochę poczytałem o PMO extreme koszt ok140zł, ale czy jest sens? Może coś tańszego?


olej będzie wymieniany co rok czyli co ok 12000 km

Pozdrawiam
 
@Kuba, nie wiem na jakiej podstawie instrukcja pisze, że ma być olej A3, a na jakiej podstawie dobieraczka Totala proponuje olej FGC, czyli ILSAC z HTHS min 2.9, ale spokojnie możesz używać olejów z taką właśnie lepkością dynamiczną.
Najtańszym i najrozsądniejszym są z Orlen DEX1, F, XD, a z Lotosa Aurum Synthetic A5/B5.
Nic tańszego i innych producentów bym nie rozważał.
 
Instrukcja podaje że a3 jest na Europę. Na świat Przewiduje też API SG. Olej sobie dobiorę ale zastanawiam się czy lepiej celować w A5 czy w C3. Tych C3 jest po prostu dużo większy wybór.
 
A ja bym postawił na c3 504/507 niewiem czy dobrze ale tak bym zrobił.
 
Last edited:
@Kuba
8 lat miałem Lancera z tym silnikiem, zrobiłem 100tyś na lpg. Do tego silnika najlepszy wybór 5W30/40 A3/B4. Trzeba uważać na pierscienie, bo po jakims czasie zaczynają przepuszczać i może brać 1l/1000. U mnie nie było tego problemu, jezdziłem na Valvoline Max Life 5W40. Samochód służył m.in na Taxi
 
Last edited by a moderator:
@Berni o pierścieniach wiem dlatego chcę zejść z lepkością na 5w30, a w tej lepkości mały wybór. Chcę też ograniczyć ilość wapnia bo to może powodować w/w problemy z pierścieniami. Jak patrzyłem na tego dexa to na papierze ciekawie wygląda.
 
Back
Top