• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mitsubishi Lancer CS 2003r silnik 1.6 98km silnik 4g18

Kuba

Użytkownik
Samochód
Mitsubishi Lancer 1.6 98km 4g18
Marka samochodu
Mitsubishi Lancer
Budżet/ile litrów
ok 100zł za 4litry
Styl jazdy
Silnik
4g18
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
instrukcja mówi ,,SAE zgodnie z temperaturą otoczenia" ASEA A3 , API SG lub wyżej
Witam
Proszę o pomoc w wyborze oleju do Miśka w którym zainstalowana jest nowa sekwencyjna instalacja gazowa. Jak widać według instrukcji olej nie musi spełniać norm ekologicznych :)
Zdaję sobie sprawę że ten silnik pojedzie na wszystkim co tam wleję lecz chciał bym aby dobrze chronił i czyścił silnik.
Do poprzedniego samochodu lałem valvoline maxlife 10w40 i było ok.

Teraz celuje w jakiś syntetyk 5w40 Full Saps, trochę poczytałem o PMO extreme koszt ok140zł, ale czy jest sens? Może coś tańszego?


olej będzie wymieniany co rok czyli co ok 12000 km

Pozdrawiam
 
Płukanką 5-10-15 min niczego nie wyczyścisz. Tylko lepiej zleci stary olej.
Chemia musi działać długo na lakiery, nagar, złogi stąd moja propozycja długodystansowej. Oczywiście najlepiej jakby się jakaś trasa trafiła

Pozdrawiam,
 
No to w sumie do zrobienia jest to z płukanka długoterminowa. I tu pojawiają się pytania.
1. Zalać ja teraz i za 3 miesiące wymiana oleju.
2. Za 3 miesiące płukanka K2 , wymiana oleju, dodanie płukanki długoterminowej i jazda z nią przez rok
3. Czy wlać tą płukankę całą (starcza od 3-10 litrów oleju) czy mogę podzielić ja na dwa samochody.
 
no dobra to w tym roku poleci płukanka stacjonarna, zmiana oleju na lotos 5w40 i dodanie płukanki długodystansowej na rok.
Dzięki za pomoc.
 
ok 7000 przejechane, olej zrobił sie czarny (pewnie przez to ze to ja go użytkowałem przez ostatni miesiąc a nie żona :) )
Jak pisałem wpadnie lotos 5w40 a wcześniej płukanka K2. wymiana w weekend. Z ciekawostek to nowe zabezpieczenie Lotosu lotos korek.jpg
 
Na oleju zrobione ponad 2000km z czego ok 1400 drogami szybkiego ruchu. Na obrotomierzu 4,5-5 tys obrotów. Trasa nad morze 2godz z takimi obrotami non stop, do magicznych ogrodów tak samo i kilka tras po 1godz z takimi obrotami.
Olej nie ściemniał, a silnik pochłonął ok 150ml oleju, co myślę że jest ok jak na takie obroty. Post Piszę dlatego że spotykam się obawami typu że jak przycisnę i wkręcam na obroty to olej powinien być z wyższej półki bo te tanie nie chronią silnika, co chyba jednak nie jest prawdą i potwierdza się to co pisaliście na forum że do cywilnej jazdy nawet z wyższą prędkością nasz Lotos też daje radę. Z ciekawostek powiem że nawet przy takich obrotach temperatura płynu chłodzącego to max 97st. Niestety torques nie pokazuje mi temperatury oleju :mad:
 
Post Piszę dlatego że spotykam się obawami typu że jak przycisnę i wkręcam na obroty to olej powinien być z wyższej półki bo te tanie nie chronią silnika,
Coś podobnego ... ;)

...torques nie pokazuje mi temperatury oleju :mad:
Do tego potrzebujesz wersję PRO.
Musisz wczytać dodatkowe PID'y skonfigurowane pod konkretny silnik.
Do Lancera takich nie ma w standardzie. Jedyna możliwość to samodzielne skonfigurowania PIS, ale trzeba wiedzieć co wpisać.
 
A znasz jakiś program że skonfigurowanym kalkulatorem do Lancera? Bo ciekaw jestem jakie temperatury łapie silnik podczas takiej jazdy
 
Jako że Lancer wziął się do roboty i robi ok 15000km rocznie to wpadną dwie wymiany oleju. Jedna po ok 10000km w okresie od maja do grudnia, drugą zaś od grudnia do mają. Przyszła właśnie paczka
IMG_20211203_100250.jpg

Cena specola to 60zl i na te 5000km jak znalazł. Tym bardziej że specol to już full wypas ;)
IMG_20211203_100335.jpg
 
Dziś wymieniłem olej, operacja poszła sprawnie i bez komplikacji. Pobór oleju ok 600ml na 9000km z tym że pobór występował raczej w trasach gdzie były wysokie obroty i prędkości. W mieście pobór minimalny. Następna wymiana w maju po ok 5000km i jest plan aby zużyć resztki olejów które zostały ze wcześniejszych wymian. Zamierzam zlać stary olej z płukanka, zdjąć pokrywę zaworów i zobaczyć jak wszystko pod nią wygląda i wyczyścić to ręcznie płukanka, wlać resztki że starych baniek i resztę płukanki i zrobić wymianę oraz dodać ceratec. Zastanawiam się jeszcze czy wymiany robić co 7500km czy co 10000 i 5000km
 
Panowie, następna wymiana w maju i chcę spróbować 5w30 A3. W tej lepkości nie ma aż tak dużego wyboru, znalazłem następujące oleje

Gulf Formula G 5W-30 cena ok 80zł za 4L
CYCLON MAGMA SYN ULTRA 5w30 cena ok 100zł za 5L
SUPER LITE 5W30 cena ok 100zł za 5L
RAVENOL HPS CleanSynto 5W30 cena ok 100zł za 4L
Shell Helix Ultra 5W-30 cena 120zł za 4L


który polecacie? skłaniał bym się w stronę gulfa lub eurola ze względu na cenę i brak podróbek.
znacie jeszcze jakieś oleje 5w30 A3 godne polecenia w rozsądnej cenie?
 
A nie myślałeś nad Gulf Formula GX? W opisie ma aprobatę MB 229.5, więc powinien być nieco lepszy od G.
 
Valvoline Synpower 5w30
 
Jeszcze można wziąć pod uwagę Castrola Magnatec Start Stop 5w30 A3/B4 tylko cena wyjeżdża poza budżet
 
generalnie olej jak olej, silnik nie widział różnicy między specolem a lotosem. Auto jeździło ok, przy wymianie opiłków w oleju brak, kultura pracy silnika też poprawna.
Teraz chcę sprawdzić 5w30 gdyż wiele osób jeździ na takim i jest zadowolona. Chciałem też sprawdzić eurola super lite 5w40 ze względu na wysoki poziom wapnia, cynku i fosforu. Ciekawe jak w analizach wypada eurol 5w30 super lite :rolleyes:
 
Back
Top