• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mitsubishi Lancer CS 2003r

Kuba

Użytkownik
Samochód
Mitsubishi Lancer 1.6 98km 4g18
Witam
Doradzicie jakiś olej do skrzyni manualnej?
samochód Mitsubishi lancer cs 2003r kombi 1.6 98km.
Według instrukcji "olej przekładniowy wg. klasyfikacji API GL-4 SAE 75W-85W lub 75W-90"
Z budżetowych znalazłem
MANNOL FWD GETRIEBEOEL 75W85 GL4 1L 18zł
MOUL MOTYLGEAR 75W85 31zł
QUALITIUM GEAR GL-4 75W90 1L 13zł
SHELL SPIRAX S4 G 75W90 1L 25zl


jakieś propozycje?

pozdrawiam
 
Do tych 30 złotych to będzie ciężko już coś lepszego niż wymieniłeś.

Tutela Car Technyx 75W-85 - ~38 zł/litr
Specol Hipospec 75W-90 - ~17 zł/litr
Repsol Cartago 75W-90 - ~25 zł/litr

W budżecie do 20: Mannol, do 30: Shell albo Repsol, powyżej 30: Tutela.
 
a duża bedzie różnica w jakości miedzy przedziałem 20zł a 40zł?

jak masz jakieś typy to podaj coś z wyższej półki, ja myślałem aby zalać shell bo ponoć syntetyk i firma renomowana.
 
W teorii różnicy nie będzie bo wszystkie oleje muszą spełnić tą samą normę. W praktyce oleje znanych marek będą miały lepszą stabilność parametrów (w sensie wszystkie oleje z serii będą maksymalnie do siebie zbliżone), droższe oleje niemal na 100% będą miały lepsze jakościowo bazy i pakiety dodatków które spełnią normę "z nawiązką", a nie tylko tyle, ile muszą żeby móc postawić pieczątkę API.

Rzecz jasna są wyjątki bo są firmy które robią dobre jakościowo oleje w niskich cenach - oszczędzają na reklamie, opakowaniach, sieci dystrybucji - taką firmą jest np. Specol.

Warto kierować się renomą, jak piszesz. Shell to znany producent. Tutele produkuje Petronas, firma o bogatej tradycji i całkiem znana - obejrzyj bolidy Mercedesa w F1, w sumie zerknij jak brzmi pełna nazwa tego zespołu ;)
 
75W-90 ma większą lepkość w temperaturze roboczej, ale to nie ma znaczenia jeżeli skrzynia jest przystosowana do obu.

Teoretycznie będą odrobinę większe opory przy wrzucaniu biegu, za to ciut lepsza ochrona. Ale na rozgrzanym oleju oporu nie raczej poczujesz, a skrzynia przeżyje tyle samo na 85 jak na 90.
 
Zamówiłem shell 75w90 W weekend zmienię i dam znać, aczkolwiek nie spodziewam się różnicy.
szkoda ze specol nie ma 75w85-90 gl-4 bo bym wlał coś polskiego.

pozdrawiam
 
Specol 75w90 Synth to GL5, nie jestem pewien czy można je tak dowolnie lać zamiast GL4, przynajmniej do reduktorów i dyfrów się nie powinno, nie wiem jak w skrzyniach
 
Witam
Olej się sprawdził, po przejechaniu 2000 km biegi wchodzą jak w masło, można wbijać jednym palcem, nic nie wyje, nie zgrzyta, generalnie jest tak jak bylo przed wymianą (stary olej nie był jeszcze zmęczony)

pozdrawiam
 
Back
Top