• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mitsubishi Lancer CS kombi 1.6

Kuba

Użytkownik
Samochód
Mitsubishi Lancer 1.6 98km 4g18
Witam.
Chciałem uporządkować wszystkie moje wpisy o tym aucie więc postanowiłem założyć jeden temat o nim. W temacie będą pojawiały się aktualizacje.
Auto to Mitsubishi Lancer CS 1.6 98km kombi

IMG_20190831_192408.jpg

Samochód został kupiony w wakacje 2019r. z przebiegiem 127tyś km (według cepiku się zgadzał)

Po zakupie zostały wymienione w nim przednie sanki, rozrząd.
założony gaz KME
od 2020r do 2022r wymienione zostały:
olej: specol potem lotos i znów specol wszystkie 5w40 A3 poprzedzone płukankami k2
tarcze hamulcowe i klocki na przód ashika do tego prowadnice i gumki
klocki tył ashika z prowadnicami i gumkami
Hamulce sprawdzają się dobrze .
Płyn hamulcowy K2 dot 4
olej w skrzyni spirax 75w90
tłumik środkowy
opony wpadły wielosezonowe nexen
wymieniona uszczelka pod pokrywą zaworów i w gniazdach świec.
wymienione przednie błotniki i naprawa progów.
Filtry powietrza i kabinowe firmy ashika wymiana razem z olejem.
Swiece zapłonowe bosch


obecnie wnętrze silnika wygląda tak
IMG_20220516_191711.jpg
IMG_20220516_190650.jpg
IMG_20220516_191716_1.jpg
 
Dziś przyszły filtry do Lancera, tradycyjnie ashika i Filtron.

IMG_20220614_104946.jpg

Filtr powietrza wykonany bdb. Kabinowa też lecz mogła by mieć więcej węgla ale jak za 15zl jest bajka.
Powietrza ma dodatkowy prefiltr
IMG_20220614_105012.jpg

Filtr oleju się zmienił (inne otwory)
IMG_20220614_105032.jpg
IMG_20220614_105136.jpg

Co ciekawe na ashika widnieje napis made in eu.
IMG_20220614_105257.jpg
Po kodzie można wnioskować że Włochy
 
Filtr oleju się zmienił (inne otwory)
Bo już nie polska produkcja, dlatego jest inny. Ciekawe kto im to robi?
Używałem OP 575 do Civica.
 
Otwory jak u knechta. Zauważyłem po filtrze do H4M. Identyczne. W środku też taka sama solidna sprężyna.
 
Tak w środku też wygląda nieco inaczej niż ten rok temu, dodatkowo jest cięższy
 
IMG_20220714_105202.jpg

Dziś przyszły nowe graty do Lancera, w piątek lub poniedziałek przystąpię do wymiany.
 
Wczoraj zrobiłem lewą stronę ( wahacz, poduszka, łącznik stabilizatora i guma stabilizatora) robota poszła sprawnie i bez niespodzianek, a najwięcej zabawy było przy gumie stabilizatora bo bardzo mało miejsca.
IMG_20220715_184957.jpg
IMG_20220715_182759.jpg

Co ciekawe to sworzeń wybity totalnie, a na dwóch stacjach diagnostycznych mówili że ok, tak samo jak mechanik. Gumy wahacza sztywne jak w nowym.
W poniedziałek zrobię prawą stronę, obecnie jak jadę to słychać lekkie tłuczenie z prawej strony lewa ok ciekawe na jak długo. Robota zajęła ok 2½godziny.

Tu jeszcze podgląd na zestaw hamulcowy ashika chyba daje radę
IMG_20220715_182748.jpg
 
No to nieźle musiało łomotać w aucie podczas jazdy
 
Sytuację opisywałem już z 1.5 roku temu. Lekkie stukanie na kostce brukowej tz. Kocich łbach. Wtedy też po raz pierwszy zawieszenie zostało sprawdzone na stacji diagnostycznej i sztywno, wymieniłem tylko łącznik stabilizatora bo był zgnity. W ciągu tego czasu wóz widział mechanik i dwa razy diagnosta i wszystko dobrze. Ostatnio zaczęła się odzywać poduszka więc wymieniłem też wahacz z własnej inicjatywy. Więc jak widać na fachowców to ja nie trafiłem jeśli chodzi o diagnostykę
 
Dziś przyszły uszczelniacze wału i wałka pod koniec miesiąca wymienię

IMG_20220906_105025.jpg
 
Dziś wymieniłem olej na Shell helix ultra 5w30. Poprzedni specol miał siedzieć ok 6tys, a został na 10tys.
Wymiana poprzedzona płukanka mannol.
IMG_20221001_154749.jpg
Użyłem też przyrządu specjalistycznego.
IMG_20221001_161726.jpg
Generalnie nie dla mnie, raz leciało dobrze potem słabo i kombinowanie rurką. Spuściłem ok litra resztę zlalem przez śrubę spustową.

Wpadł też filtr filtrona

IMG_20221001_163931.jpg

Podsumowując
Płukanka mannol na plus, silnik pracował na niej 20min, wolę ja niż K2. Tylko słabo się ją aplikuje bez lejka.

Filtr różni się od starego filtrona otworami i jest wyższy ok 2mm.

Stary olej spłynął czarny. Silnik pracuje cicho i aksamitnie , lecz zawsze tak mam po wymianie, zobaczymy za kilka tysięcy km.
 
@Kuba na przyszłość puszkę płukanki Mannola lekko ściśnij, robi się lekko elipsa i wtedy bez problemu się wlewa.
 
Znalazłem wyciek z pod pokrywy zaworów, więc zdałem pokrywę i złożyłem ponownie z pomocą klucza dynamometrycznego, co ciekawe moment dokręcenia to 3.5 NM .
Zdjęcia z pod pokrywy.

IMG_20221205_182612.jpg
IMG_20221205_182736.jpg
IMG_20221205_182751.jpg
Można porównać ze wcześniejszymi górami, miałem że widać na nich że krótki interwał nie generuje depozytów,a nawet powoli usuwa stare z zakamarków.
 
Updated. Kilka dni temu zrobiony serwis klimatyzacji, dziś zmniejszona szczelina na sprzęgle klimatyzacji z 0.8mm na 0.35mm klima zaczęła znacznie wydajniej chłodzić, czekamy na lato. Dla osób zainteresowanych co do tarcz ashika które montowałem że dwa lata temu to obecnie wyglądają tak
IMG_20230430_144751.jpg
IMG_20230430_144805.jpg
Klocki ashika dobrze hamują lecz strasznie pylą.
 
A znasz jakieś co mniej pylą? Zawsze ten sam problem :)
 
@paba one pylą mocniej niż optimal w 307, do tego w kolorze ceglanym, co nie zmienia faktu że hamują dobrze, a za zestaw tarcze i klocki na przód zapłaciłem ok 180zl.
 
Back
Top