Generalnie dwa parametry są istotne. Fakt że 95% używane jest mieście i montaż LPG.W instrukcji jak widać dają do wyboru duży zakres możliwości.Przy tego typu silnikach i LPG wymiana oleju co 10000 przy używaniu do jazdy miejskiej?
Ciekawa instrukcja, dawno nie widziałem takiej zalecającej dobór lepkości wg temperatur. Zazwyczaj są wymogi na sztywno.
Co do samego oleju to masz spory wachlarz możliwości, ja bym raczej poszedł w coś naszego: Orlen MaxExpert 5W-30 F, Lotos Aurum 5W-30 A5/B5. Wymiana co 10000 kilometrow maks jezeli używasz w zasadzie tylko w mieście. LPG nie rozcieńczy paliwem, ale gaz generuje swoje problemy wiec nie przeciągał bym interwału.
Raczej nie ma problemów z gazem przy tym silniku.Nawet parę lat temu można było założyć gaz w salonie.Co ciekawe nie traci się gwarancji na silnik. W książce jest niewiele więcej niż w instrukcji. Żona ma rocznik 2017 od nowości na gazie i nic złego się nie dzieje.Co do oleju w jej aucie to jeździ na tym co naleją w serwisie,ale ja wolałbym do swojego się skonsultować.
A może Shell Helix Ultra 5W-30? Jest analiza na forum i to ciekawa oliwa nastawiona raczej na ochronę silnika. Normy ACEA A3/ B3, A3/B4; API SL, API SN- spełnia wymagania testów. Więc w ASO nie powinni robić problemów.
Raczej. Słowo klucz. Kasacja luzu zaworowego ciągnie za sobą bardzo duże koszta, a dodatkowo trzeba ten luz kontrolować przy LPG co około 15-10 tysięcy. Kwestia opłacalności LPG w takich silnikach, to sprawa dyskusyjna. Ja sam jestem fanem LPG, ale do japońskiej konstrukcji, bez kasacji luzu na pewno bym się nie zdecydował. Chyba,że to Honda, bo tam jest to dużo tańsze i łatwiejsze, bo kasacja jest, kolokwialnie mówiąc, na klucz od "góry".
Styl jazdy podajesz "większość w mieście" stąd proponowałbym skrócenie interwałów do tych 7-8 tysięcy. Zastanawiam się, czy nie postawić na coś 504/507, jak Lotos Aurum 504/507 5W30 i dzięki cenie tego oleju, zmieniać go częściej.
Umówiłem się na wymianę za tydzień.Z ciekawości zapytałem o gaz i faktycznie nie polecają.Podobno mieli kilkanaście przypadków poważnych awarii związanych z gazem.Trochę mnie postraszyli i nie wiem co o tym myśleć. Gdyby nie fakt że od 3 lat identyczne auto z gazem użytkujemy bez problemu to pewnie bym nie zakładał po tym co usłyszałem w serwisie.Inne sprawa że pozytywnie mnie zaskakuje spalanie tego auta.W mieście max 8 litrów i to skłania do refleksji czy gaz ma sens.Spodziewałem się 10-12 na sto.Nawet wieczorem coś takiego się udało na odcinku 40 km z pracy do domu.Miasto ale ulice puste.Gdybym zrezygnował z montażu gazu propozycję oleju te same czy jakieś zmiany.?
Moja chęć zalania lotosem strony serwisu wzbudziła duze poruszenie,z tego co zrozumiałem nikt jeszcze nie zalewał u nich po 1500 polskim olejem.Jak zapytałem czy mają coś przeciwko to coś tam bełkotali o jakości ale jak spełni normy producenta to zaleją.96 litrów spalił przejechane 1350 km.Ale nie wszystko w mieście więc nie ma co się podniecać chyba.Inna sprawa że pewnie to spalanie może odrobinę spaść jeszcze jak silnik się ułoży czy jak to tam nazywają.
Nie polecam LPG do tego silnika. Montowaliśmy w serwisie do nowych Outlanderów i była porażka z regulacją zaworów i wypalaniem gniazd zaworowych. Materiały do produkcji przylgni i samych zaworów są zbyt słabe . Sam koszt regulacji zaworów przekreśla sens instalacji gazowej. Tym bardziej że nie gwarantuje ona że zawory się nie wypalą.
W serwisie 2 opcje obie 5w30 Olej Mitsubishi nie wiem kto to robi faktycznie na opakowaniu jest logo lub Motul.360 PLN obie opcje, więc swój olej ma tu sens, bo filtr i wymiana 90 zł że swoim olejem.W drugim serwisie zaczęli rozmowę od tego że auto zalane jest olejem 0w20 i taki trzeba lać więc się życzyłem miłego dnia i się rozlaczyłem.To jest jeden serwis autoryzowany ale dwie siedziby jakby się dwa światy równoległe
My laliśmy Total 5W30 do nich, do diesli
Total EPS. 0W20 było do nowego Eclipse 1,5 turbo. Stała oddzielna metalowa beczka 200l oleju 0W20 z logiem Mitsubishi .Jaki koncern był producentem nie mam pojęcia.
To by się zgadzało,bo w drugiej lokalizacji jak im powiedziałem o tym 0w20 stwierdzili że 0w20 do Eclipse i musiałem coś źle zrozumieć. Powiem tak normalnie zwykły Kowalski jak ja oddaję auto do serwisu odbiera i nie wnika co tam leją.Te wszystkie działająceoleje i ich różnorodność przyprawiają o zawrót i ból głowy.Ale tak sobie myślę ,że jak się człowiek troszkę zagłębi w tematykę to przestaję mu być wszystko jedno. Z drugiej strony mam takie odczucie ,że co tam by się nie znalazło w silniku to najważniejsze jest pilnować wymian, ale może się mylę.
@Darek W., nie udzielam się na forum, ale podzwoń do kilku ASO i "zbierz od nich zeznania".
Serwisy egzotycznych, jak Mitsubishi marek, nie mają wspólnej z centrali polityki serwisowej.
To nie VW, Honda, czy Peugeot.
Dopiero potem możesz wybierać normy olejowe i olej do swojego samochodu.
Nie wiem czy nie szkoda czasu mam wrażenie, że może być tak ,że w każdym ASO wlewają to co mają i nie jest to określane przez centrale. Jak zgodzili się wlać to co przyniosę ze sobą to nie będę raczej poruszał tematu ich olejów.
Chyba ,że jest coś o czym jeszcze nie wiem.Np .trzeba będzie podpisać jakieś dokumenty, że ten olej nie z ASO można wlać,ale traci się gwarancje,trafia na 3 lata do więzienia czy coś w tym stylu.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.