Kaczorek79
Użytkownik
- Lokalizacja
- GA
- Samochód
- VW Golf mk7 1.4 tsi Alfa Mito 1.4 16V
Analiza oleju przepracowanego Mobil 1 ESP 5w30.
VW Golf 7 1.4 TSI CXSA (seria 122 KM) moc zwiększona softem do 160 KM.
Olej wlany na początku sierpnia 2020r przy przebiegu 94125 km poprzedzony płukanką Comma, próbka pobrana przy 101630 km, czyli przebieg 7505 km. Olej nie jest w 100% tym, o którym mówimy, bo przy wymianie zrobiłem mix Mobil 1 ESP 5w30 w ilości 3,5 L, oraz Mobil 1 ESP X3 0w40 w ilości 0,8 L. Oba oleje są na tych samych bazach i z tym samym pakietem dodatków, a różni je tylko nieznacznie KV100. Brak dolewek w między czasie, stan oleju max, taki jak przy zalaniu, więc nic nie wziął.
Czas pracy 121 godz, średnia prędkość 62 km/h, zużyte paliwo ok. 490 L, średnie spalanie 6,5/100. Auto zrobiło jedną długą trasę 4 kkm, głównie po autostradach, prędkości przepisowe +10, oraz lokalnie dojazdy do pracy 2x15 km i czasem krótki wyjazd za miasto 2x100 km. W codziennym użytkowaniu olej pracował w temperaturach 90-110, podczas jazdy w trasie przy dużych upałach bliżej 115 st, max jaki widziałem to 120 st przy jeździe 200+. Filtr powietrza został stary, bo wymieniałem go przy 86 kkm, teraz zostanie zmieniony z nowym olejem.
Analiza wykazała bardzo małą ilość metali, wyszło podobnie, jak na poprzednim Texaco ProDSV, pakiet dodatków zbliżony ze świeżym olejem, nieznacznie mniej boru, ale to normalne, bo może przywierać do metali, lepkość KV100 minimalnie wyższa od świeżego ESP 5w30, ale to pewnie zasługa mixu z 0w40. Nitracja +2 do świeżego, oksydacja o dziwo spadła i w stosunku do świeżego oleju wynosi -8. TBN spadło dość mocno i jest poniżej TAN, jedynie uspokaja trochę mniejsze utlenianie, ale i tak uważam, że 10 kkm, to max.
Na półce już czeka OEM VW LL3 fe, niedługo wymiana.
VW Golf 7 1.4 TSI CXSA (seria 122 KM) moc zwiększona softem do 160 KM.
Olej wlany na początku sierpnia 2020r przy przebiegu 94125 km poprzedzony płukanką Comma, próbka pobrana przy 101630 km, czyli przebieg 7505 km. Olej nie jest w 100% tym, o którym mówimy, bo przy wymianie zrobiłem mix Mobil 1 ESP 5w30 w ilości 3,5 L, oraz Mobil 1 ESP X3 0w40 w ilości 0,8 L. Oba oleje są na tych samych bazach i z tym samym pakietem dodatków, a różni je tylko nieznacznie KV100. Brak dolewek w między czasie, stan oleju max, taki jak przy zalaniu, więc nic nie wziął.
Czas pracy 121 godz, średnia prędkość 62 km/h, zużyte paliwo ok. 490 L, średnie spalanie 6,5/100. Auto zrobiło jedną długą trasę 4 kkm, głównie po autostradach, prędkości przepisowe +10, oraz lokalnie dojazdy do pracy 2x15 km i czasem krótki wyjazd za miasto 2x100 km. W codziennym użytkowaniu olej pracował w temperaturach 90-110, podczas jazdy w trasie przy dużych upałach bliżej 115 st, max jaki widziałem to 120 st przy jeździe 200+. Filtr powietrza został stary, bo wymieniałem go przy 86 kkm, teraz zostanie zmieniony z nowym olejem.
Analiza wykazała bardzo małą ilość metali, wyszło podobnie, jak na poprzednim Texaco ProDSV, pakiet dodatków zbliżony ze świeżym olejem, nieznacznie mniej boru, ale to normalne, bo może przywierać do metali, lepkość KV100 minimalnie wyższa od świeżego ESP 5w30, ale to pewnie zasługa mixu z 0w40. Nitracja +2 do świeżego, oksydacja o dziwo spadła i w stosunku do świeżego oleju wynosi -8. TBN spadło dość mocno i jest poniżej TAN, jedynie uspokaja trochę mniejsze utlenianie, ale i tak uważam, że 10 kkm, to max.
Na półce już czeka OEM VW LL3 fe, niedługo wymiana.