• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mobil Mobil ESP X3 0W-40 + AR9200V2 - Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM+ (VL38)

wszystko o produkatach Mobil

Radek1983

Użytkownik
Samochód
Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM+ (VL38)
Witam,

Załączam analizę oleju jak w temacie. Czy ktoś z forumowiczów może wytłumaczyć:
- czemu analiza nie wykazała Wolframu, w końcu jest tam AR9200V2?
- czy Magnez i Potas pochodzi z dodatku AR9200V2?
- czy przy tak dużej ilości benzyny w oleju warto dodać AR9100 i "dotrzymać" do wiosny, czy bezwzględnie wymienić olej jak najszybciej?
0001.jpg
 

Attachments

  • Analiza oleju - 2021 - grudzień.pdf
    116,1 KB · Odwiedzin: 236
Last edited by a moderator:
- Polaris nie określa zawartości wolframu.
- Są analizy uoa+9200 z potasem i bez potasu Poprzednio nie stosowałeś czasem 9100? We wszystkich podbita jest ilość Mg i Mo w sposób zauważalny. W Twojej analizie ilość Mo zwiększona jest bardzo symbolicznie (11ppm)
- nie mam zdania na temat ;)

Ale nie ma co spinać się o brak jakiegoś pierwiastka, żużyciówka jest spoko mimo rozcieńczenia paliwem i chyba o to w tym wszystkim chodzi.
 
ja bym ten olej zostawił do wiosny, przejedź się w dłuższą trasę żeby trochę paliwa odparowało i będzie ok, chociaż nawet i 3,7% paliwa to nie jest bardzo dużo. Do 5% myślę że bezpiecznie można jeździć. Lepkość w 100 nie spadła bardzo. Pierwiastki ze zużycia super.
 
Dzięki za komentarze. Olej został pobrany po trasie ~180 km. Ciekawe ile benzyny jest w stanie wyparować na takiej trasie. Zastanawia mnie jaki procent benzyny w oleju powoduje obniżenie temperatury zapłonu do poziomu, który może powodować samozapłon. Ciekawe czy jest to w ogóle możliwe. "Wujek" Google mówi, że już 2,5% benzyny w oleju, to już wartość krytyczna. Ciekawe dlaczego akurat 2,5%? Może są jakieś badania na ten temat? Może ktoś może podzielić się linkiem? "Na szybko" można znaleźć coś takiego:
https://blog.amsoil.com/what-is-fuel-dilution-and-why-is-it-bad/
https://addinol.de/en/products/lubricants-for-the-automotive-sector/engine-oil/oil-dilution/

@soszo - tak, wcześniej był lany dodatek AR9100. W AR9200V2 jest ponoć dwusiarczek wolframu, więc spodziewałem się wolframu w analizie, a jeśli już jest problem z oznaczeniem wolframu, to może chociaż nikiel...Mam też analizę z dodatkiem Molygen Motor Protect LM, tam Polaris wykrył nikiel, więc tutaj również spodziewałem się niklu, a tu nie ma ani niklu, ani wolframu...Dziwna historia.
 
Back
Top