• Ogłoszenie

    Forum poszukuje dwóch (2) moderatorów. Zakres obowiązków ;) wszystkim znany, moderacja na forum. Moderatorzy byliby głównie odpowiedzialni za dział "porad", w którym jest największy ruch.

    Jeżeli są osoby chętne do podjęcia się tej roli i uważające że mają odpowiednie kompetencje (głównie - bezstronność), zapraszam do kontaktu przez PW.

    Administrator

Mobil Mobil ESP X3 0W-40, Fiat Bravo 1.4 T 1800 km

wszystko o produkatach Mobil

soszo

Użytkownik
Samochód
Hyundai ix20 1.6 Pb.
Ciekawe skąd tu Nikiel. Czyżby Wolfram był w tym oleju czy jakiś dodatek stosowałeś?
 

Radek1983

Użytkownik
Samochód
Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM+ (VL38)
Co jak Co, ale Cinek to wręcz nadworny tuner Fiata. Łasiłem się na Bravo w wersji 150KM [przestraszyłem się M32] i chcąc podnosić moc, zakładałem wyjazd tylko do niego.


O ile dobrze pamiętam, to IHI były w wersji 120KM i to one pękały. Wersje 150KM miały turbiny Garreta.

Natomiast ewidentnie coś tam jest nie tak. Być może jeden z wtrysków podlewa, bo nie wytrzymał podniesionej mocy. Przy obecnej eksploatacji samochodu, podnoszenie mocy mija się z celem. Sugeruję wymianę oleju na cokolwiek najtańszego 5W40 i kolejną analizę po tych około 2000km. Jeśli wynik będzie podobny, to będziesz miał odpowiedź, że przyczyna jest mechaniczna.
Od 2012 w Bravo jest skrzynia włoska C635 - można sprawdzić po VINie, ale będzie to już "tylko" 120KM. Do takiego Bravo (czy teraz TIPO) można włożyć IHI VL38 bez przeróbek (plug & play). Wtedy na oryginalnym sofcie jest 135KM (maximum boost: 1bar). Po zmianie na 1,25-1,3bara jest już ~165KM na RON95 i ~175 dla RON98.
Turbo Garrett wymaga zmiany katalizatora lub zastosowania down-pipe. Oryginalne wtryski wystarczą do około ~200KM. Oryginalny MAP do ~1,55 bar.
 

Radek1983

Użytkownik
Samochód
Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM+ (VL38)
@Radek1983 problemem jest sama interakcja paliwa z olejem. @Speedmaniac41 wspomnial wlasnie o czym rowniez mialem napisac, dobrym wyborem bedzie dluzsza jazda raz na jakis czas. I tak w polowie planowanego interwalu ponownie zlecic analize.
Chyba muszę sobie jakieś wycieczki wymyślić żeby "wygotowywać" benzynę z oleju ;-) Może zrobię analizę po okresie letnim.
Ciekawe czy nie ma jakichś norm producentów aut (VW, MB, Volvo...itp.), które określałyby testy dla olejów zakładając rozrzedzenie oleju paliwem, np.: (tutaj teoretyzuje): jeśli olej spełniałby taką normę to byłoby wiadomo, że "radzi" sobie z rozrzedzeniem paliwem "wystarczająco" dobrze.
 

Bodex

Użytkownik
Samochód
Honda , HR-V 1,5 v-tec 130 ps
@Radek1983 .
Zimą długo jest podtrzymywane ssanie , a to wzbogacona mieszanka i nie wszystko się spala .
Wniosek wiadomy .... , mam tak samo , dlatego zastosowałem lekkość o oczko wyżej niż zaleca mi Honda z 0w20 na 0w30 , oraz dla ochrony AR9100 do oleju i czystości wtrysku AR6900-P
Na ssaniu odrazu jedz , nie skrob szyb to więcej się spali beny.

Na krótkich dystansach nie zdąży odparować Bena przez odmę .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:

soszo

Użytkownik
Samochód
Hyundai ix20 1.6 Pb.
@Bodex "dobre rady zawsze w cenie" Nie chodzi tu o zimę i ssanie. Zadaniem tej niespalonej "beny" jest obniżać EGT tylko, że auto jest nie właściwie użytkowane do zainstalowanej mapy.
 

Bodex

Użytkownik
Samochód
Honda , HR-V 1,5 v-tec 130 ps
EGT za duże na zimnym i przy ssaniu !? Na gorącym to bym rozumiał .
EGT można kątem zapłonu regulować .
Lub zwiększyć przepustowość wylotu spalin .
Na ssaniu i w mroźne dni to jeśli występuje i przelewa beny tylko przez wadliwy soft.
Silnik do strojenia od nowa.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 

DeMeo

Użytkownik
Samochód
Abarth 595 ; BMW E38
@Zielony34 mylisz się, 120 i 150 miały IHI a pękały głownie te 150 ze względu na wyższe EGT ;)

(Do usera) Twój styl jazdy też nie pomaga silnikowi, dużo krótkich odcinków, olej nie ma gdzie się porządnie rozgrzać. Może trasa raz w tygodniu sprawiłaby, że benzyny w oleju będzie mniej?
Generalnie pękały VL36. VL38 podobno nie pękają.
Ciekawa sprawa z tym paliwem w oleju. Ciekawe czy w moim T-Jet też jest ten problem. Poziom oleju mam taki sam od wymiany do wymiany, a jakby paliwo dostawało się do oleju to chyba poziom oleju powinien wzrastać.
 

soszo

Użytkownik
Samochód
Hyundai ix20 1.6 Pb.
@Radek1983 załóż wątek doboru oleju bo chyba dyskusja zbyt daleko odeszła od tematu.

@Bodex ani Ty ani ja nie jesteśmy specami od mapowania silników. Masz dobre rady dla Cinka to mu o tym powiedz, napisz. Moim zdaniem mapa skrojona jest pod wykorzystywanie maksymalnej mocy bez szkody dla silnika. Ale nie nadaje się do jazdy miejskiej. Chyba , że godzisz się wymianę oleju co 2500-3000km.
 

Speedmaniac41

Użytkownik
Samochód
Alfa Romeo 159 1.9 8V 163KM && Fiat Punto 1.1 FIRE 55KM+
Pękają wszystkie turbiny serii VL stosowane do 1.4 TJET. Wiem to bo przez dwa lata pracowałem przy turbosprężarkach i nie zliczę ile tych turbin przez moje ręce przeszło ;)
 

Bodex

Użytkownik
Samochód
Honda , HR-V 1,5 v-tec 130 ps
Chyba muszę sobie jakieś wycieczki wymyślić żeby "wygotowywać" benzynę z oleju ;-) Może zrobię analizę po okresie letnim.

Ja bym nie ryzykował jeździć latem na oleju rozcienczonym paliwem .

Latem będzie mniej dolewać beny Boni krócej na ssaniu i Ty sobie więcej depniesz .
U mnie latem do 3-4 tys km od wymiany nie było czuć beny na bagnecie , wyczułem dopiero jesienią na dojazdach do pracy po 10 km w jedną .
Więc może wymienić teraz na lato ?


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Przecież wystarczy, że będzie jechał utrzymując obroty silnika w zakresie +/- 4500 rpm.
 

Speedmaniac41

Użytkownik
Samochód
Alfa Romeo 159 1.9 8V 163KM && Fiat Punto 1.1 FIRE 55KM+
A gdyby zastosować 5W50 aby było miejsce na rozcieńczenie paliwem?

Abarth fabrycznie stosuje 10W50, do tego silnika, może właśnie aby zrobić miejsce na rozcieńczenie?
 

DeMeo

Użytkownik
Samochód
Abarth 595 ; BMW E38
Też mi się wydaje, że to dobry pomysł. Selenia Abarth 10W50 jest przewidziana właśnie do silników po modach. A tu mamy taki przypadek.
 
Last edited by a moderator:

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Jak lepkość spadnie do SAE 0W-30 to się nic nie stanie...
 

Radek1983

Użytkownik
Samochód
Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM+ (VL38)
A gdyby zastosować 5W50 aby było miejsce na rozcieńczenie paliwem?

Abarth fabrycznie stosuje 10W50, do tego silnika, może właśnie aby zrobić miejsce na rozcieńczenie?
Zastanawiałem się nad zwiększeniem lepkości, ale może max. do 5W50...Tylko, że jeśli obawa polega tylko na spadku lepkości, to teraz na 0W-40 przy 4,7% benzyny mam 12,2 cSt, co nie jest tragedią. Jakbym patrzył tylko na lepkość, a zapomniał o benzynie, to wg mnie olej nie wygląda tak źle.
Post automatically merged:

Jak lepkość spadnie do SAE 0W-30 to się nic nie stanie...
Jeśli nic się nie stanie, to czy jest w ogóle jakiś problem z benzyną w oleju? W sensie w tym konkretnym przypadku (tym moim), bo lepkość nie spadła tu dramatycznie - 12,2 cSt, to chyba nie jest źle.

W necie jest artykuł z 2002 roku o benzynie w oleju. Wydźwięk jest taki, że przy jeździe na krótkich trasach benzyna w oleju może osiągnąć poziom nawet 25%!
Benzyna w oleju - Auto Świat
 
Last edited:

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Jak Ci lepkosc nie spadnie do ca. 6 mm2 /s to wedlug mnie powinno nic sie stac :> Dla wielu to bedzie zbyt duzy spadek. Ale taki olej w teorii jeszcze powinien spelnic funkcje smarowania.
 

Radek1983

Użytkownik
Samochód
Fiat Bravo 1.4 T-jet 120KM+ (VL38)
@Radek1983 .
Zimą długo jest podtrzymywane ssanie , a to wzbogacona mieszanka i nie wszystko się spala .
Wniosek wiadomy .... , mam tak samo , dlatego zastosowałem lekkość o oczko wyżej niż zaleca mi Honda z 0w20 na 0w30 , oraz dla ochrony AR9100 do oleju i czystości wtrysku AR6900-P
Na ssaniu odrazu jedz , nie skrob szyb to więcej się spali beny.

Na krótkich dystansach nie zdąży odparować Bena przez odmę .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Robiłeś analizę oleju? Ile masz % benzyny?
 

bcdrm

Użytkownik
Samochód
BMW F30 320d Sport Line
@poziom1989 właśnie, są jakieś tolerancję maksymalnego rozrzedzenia oleju benzyna/ON w którym nie uszkodzą się mechanizmy w silniku czy to każdy przypadek może być inny?
 
Top