• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mondeo 2.0 TDCI 163KM+

Mr.Pibody

Nowy użytkownik
Samochód
Ford Mondeo MR'11 2.0 TDCi 163KM+
Marka samochodu
Ford Mondeo
Budżet/ile litrów
200 zł/6 l
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDCI 163KM - chip 200KM
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
10-20 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 A5/B5 WSS-M2C913-C
Jaki olej masz obecnie
Motorcraft A5 5W30
Witajcie, jakiś czas temu zaglądałem na to forum, ale mając dłuższą przerwę zapomniałem loginu, hasła i maila 🤣.

Powiedzcie mi proszę, mam Mondeo z 2 litrowym dieslem, kupiłem go jakiś czas temu z salonu, gdzie został jako auto w rozliczeniu, fabrycznie miał 163KM, ale została zrobiona w nim mapa na 200KM, EGR i DPF są na swoim miejscu i nie mam obiekcji tego stanu rzeczy zmieniać.
Mondeo serwisowane było przez cały czas w ASO, gdzie zalewany był serwisowy olej Forda z normą WSS-M2C913-C.
Przy ostatnim serwisie został mi zaproponowany olej, z podobno nowszą normą WSS-M2C950-A 0W30, który podobno jest olejem lepszej jakości i miał by się lepiej sprawdzać w samochodzie jeżdżącym dużo krótkich odcinków (10-20km).
Mój silnik do DW10C, nowsza norma stosowana jest do silników DW10F, wg. Pana z ASO, silniki konstrukcyjnie, poza osprzętem niczym się nie różnią i nic nie stoi na przeszkodzie do zastosowania oleju o nowszej normie - wręcz przeciwnie, było by to nawet wskazane w moim przypadku i sposobie eksploatacji pojazdu.

Co sądzicie o laniu oleju z nowszą normą do tego silnika?

Pozdrawiam.
 
Czyli uważasz, że Millers Performance ECO 5W30 to bełkot marketingowy za 186 zł 5L...?
Tak. To bardzo dobre oleje, ale sporo w nich kosztów marketingu.

Z drugiej strony zamiast kupować Motorcraft, który kosztuje 120 zł można byłoby zakupić oliwe Orlen PLATINUM Max Expert F 5W–30 za ok. 80 zł.
Możesz, jak najbardziej. Polecam, bo to bardzo dobre oleje.

To co powiesz o Penrite Full Synthetic 5W-30 ?
To samo, co o Millersie.
 
Last edited:
Skąd taka wiedza?
Bo formulacje muszą trzymać się przepisów, aby spełniać aprobaty i wymagania. Millers, czy Penrite to bardzo dobre oleje, ale serie cywilne siłą rzeczy nie mogą się wyróżniać szczególnie na tle konkurencji. Czasami za ceną idzie jakość, owszem, ale też trzeba mieć świadomość tego, że na cenę składa się również koszt marketingu.
 
Czasem ciężko to ogarnąć...

Człowiek jest bombardowany dużą ilością marketingu oraz wszystkim innym dookoła..
Z drugiej strony pamiętam jak dzis zalałem pierwszy raz Millersa Eco 5w30 (poprzednią wersje) i naprawdę było czuć roznicę pracy silnika. Wiadomo na papierze różnie to może być - wyglądać, ale jednak podczas użytkowania może faktycznie wychodzi na plus np. Millers... Kusi mnie wysłać na badania świeżą próbkę Millersa Eco 5w30 oraz przepracowaną, wraz z np. Motorcraft tym bardziej, że olej wymieniam średnio co 3.5 miesiąca.
 
i naprawdę było czuć roznicę pracy silnika
Taka ciekawostka - szczypta molibdenu i już wszystko na "ucho" pracuje lepiej... ;)

może faktycznie wychodzi na plus np. Millers...
Gwarantuję Ci, że konkurencja będzie wyglądała podobnie.

Kusi mnie wysłać na badania świeżą próbkę Millersa Eco 5w30 oraz przepracowaną, wraz z np. Motorcraft tym bardziej, że olej wymieniam średnio co 3.5 miesiąca.
Możesz, jak najbardziej. Ale pamiętać musisz, że przepracowany olej jest wyznacznikiem i wskazówką WYŁĄCZNIE W TWOIM, INDYWIDUALNYM PRZYPADKU. Nie może być uznany za wyznacznik jakości samego oleju w stosunku do innych jednostek napędowych.
 
Skąd taka wiedza?
Z analiz olejów, nie tylko w Polsce mamy takiego oilcluba :).

Proszę Ciebie bardzo, oleje pod 913D Forda:
Eurol Fortence 5W30
Liqui Moly Special Tec F 5W30
Mobil Super 3000 FE 5W30
Shell Helix Professional AF 5W30
Texaco Energy 5W30
Total Quartz Future NFC 5W30
Valvoline SynPower FE 5W30
Motul 8100 ECO-nergy 5W30
Gulf Formula FS 5W30

No i dla porównania:
Orlen Platinum ME F 5W30

I znienawidzony przez wszystkich:
Castrol Magnatec A5 5W30
Ford Motorcraft A5 5W30

Wszystkie oleje to VHVI (HC). Poza Castrolem wszystkie na dokładnie tym samym pakiecie dodatków, jak w sumie 95% olei pod ACEA A5/B5 i normę 913D - różnią się głównie ceną i opakowaniem.

Jak chcesz fajny A5/B5, niekoniecznie z normą 913D, to polecam Shell Helix Ultra A5/B5 0W30, Mobil1 ESP LV 0W30, albo oleje C2 z normą 950A. Mobil1 ESP 5W30 też, choć nie ma oficjalnej aprobaty, wszystkie wymogi dla A5/B5 spełnia. I to są bardzo dobre oleje, cena Millersa bierze się wyłącznie z kosztów importu. A jak pokazała nasza ostatnia analiza Millers EE Performance 5W-30 C3, nie są to wcale jakieś wybitnie specjalne oleje, a jeżeli nie zrobili nic ciekawego pod 504/507 to nie spodziewał bym się też niczego ponad standard pod tak pospolitą normę, jak 913D ;)
 
Taka ciekawostka - szczypta molibdenu i już wszystko na "ucho" pracuje lepiej...
Nie taka szczypta, w EE longlife ECO było coś ponad 800ppm nawet, także nie pożałowali. Ale musieli coś zmienić w formulacji pod EE Performace ECO, bo i parametry w karcie zmieniły się dość widocznie.

Kusi mnie wysłać na badania świeżą próbkę Millersa Eco 5w30
Ze świeżą, możesz założyć temat w dziale propozycji do analiz, może znajdą się chętni na powiedzenie "sprawdzam" i chętnie dorzucą się w forumowej zbiórce. Sam się chętnie do analizy coś dorzucę, chociażby żeby zobaczyć, co zmieniło się w stosunku do poprzedniej wersji, czyli EE Longlife ECO 5W30, który był naprawdę mocnym olejem.
 
@Zielony34 Wiem, rozumiem dokąd zmierzałeś :). Faktycznie, te Longlife ECO mocno poprawiały kulturę pracy silników, ale z drugiej strony ciekawi też fakt, jak te 800ppm Mo, na dłuższą metę wpływało np. na depozyty w turbosprężarce i czy właśnie olej w wersji Performance ECO nie został aby czasem zrównany do całej reszty olei A5 pod 913 Forda.
 
800ppm Mo można znaleźć w nie jednym 0W20 ale Millers EE ECO miał 1470 ppm fosforu. Norma ..913 chyba ma jakieś ograniczenie tego pierwiastka.
 
Back
Top