- Marka samochodu
- Ford Mondeo
- Budżet/ile litrów
- 200 zł/6 l
- Styl jazdy
- Silnik
- 2.0 TDCI 163KM - chip 200KM
- Data produkcji
- 2011
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- 10-20 ml
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 5W30 A5/B5 WSS-M2C913-C
- Jaki olej masz obecnie
- Motorcraft A5 5W30
Witajcie, jakiś czas temu zaglądałem na to forum, ale mając dłuższą przerwę zapomniałem loginu, hasła i maila .
Powiedzcie mi proszę, mam Mondeo z 2 litrowym dieslem, kupiłem go jakiś czas temu z salonu, gdzie został jako auto w rozliczeniu, fabrycznie miał 163KM, ale została zrobiona w nim mapa na 200KM, EGR i DPF są na swoim miejscu i nie mam obiekcji tego stanu rzeczy zmieniać.
Mondeo serwisowane było przez cały czas w ASO, gdzie zalewany był serwisowy olej Forda z normą WSS-M2C913-C.
Przy ostatnim serwisie został mi zaproponowany olej, z podobno nowszą normą WSS-M2C950-A 0W30, który podobno jest olejem lepszej jakości i miał by się lepiej sprawdzać w samochodzie jeżdżącym dużo krótkich odcinków (10-20km).
Mój silnik do DW10C, nowsza norma stosowana jest do silników DW10F, wg. Pana z ASO, silniki konstrukcyjnie, poza osprzętem niczym się nie różnią i nic nie stoi na przeszkodzie do zastosowania oleju o nowszej normie - wręcz przeciwnie, było by to nawet wskazane w moim przypadku i sposobie eksploatacji pojazdu.
Co sądzicie o laniu oleju z nowszą normą do tego silnika?
Pozdrawiam.
Powiedzcie mi proszę, mam Mondeo z 2 litrowym dieslem, kupiłem go jakiś czas temu z salonu, gdzie został jako auto w rozliczeniu, fabrycznie miał 163KM, ale została zrobiona w nim mapa na 200KM, EGR i DPF są na swoim miejscu i nie mam obiekcji tego stanu rzeczy zmieniać.
Mondeo serwisowane było przez cały czas w ASO, gdzie zalewany był serwisowy olej Forda z normą WSS-M2C913-C.
Przy ostatnim serwisie został mi zaproponowany olej, z podobno nowszą normą WSS-M2C950-A 0W30, który podobno jest olejem lepszej jakości i miał by się lepiej sprawdzać w samochodzie jeżdżącym dużo krótkich odcinków (10-20km).
Mój silnik do DW10C, nowsza norma stosowana jest do silników DW10F, wg. Pana z ASO, silniki konstrukcyjnie, poza osprzętem niczym się nie różnią i nic nie stoi na przeszkodzie do zastosowania oleju o nowszej normie - wręcz przeciwnie, było by to nawet wskazane w moim przypadku i sposobie eksploatacji pojazdu.
Co sądzicie o laniu oleju z nowszą normą do tego silnika?
Pozdrawiam.