• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mondeo MK4 1.6 TDCi 115KM

syyu

Użytkownik
Samochód
VW Passat B8 2.0TDi 190KM
Marka samochodu
Ford Mondeo MK4 1.6TDCi
Budżet/ile litrów
200/5
Styl jazdy
Silnik
1.6TDCi
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
100ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Ford WSS-M2C913-D
Witam. Kupiłem niedawno auta dla żony i pasuje zaraz po zakupie zrobić wymianę oleju. Auto cały czas zalewane olejem OE forda, jednak ja nie jestem przekonany do norm forda dla tego silnika, ponieważ ma on bardzo niskie lepkości w 100C, bardziej podchodzące pod oleje SAE20 niż SAE30. Myślałem nad Shell Helix ECT 0W30 lub Mobil 1 ESP LV 0W30. Ciekawą opcją jest też Total Ineo FIRST, ale nie wiem, czemu ford kombinuje ze swoimi normami w silnikach konstrukcji PSA, gdzie jedynymi różnicami w ich konstrukcji jest suchy DPF w przypadku Forda i wtryski bodajże Siemensa. Eksperymentował ktoś z normami PSA lub VAG w Fordach z silnikami konstrukcji PSA?
 
Pewnie i tak. Ja jednak lubię eksperymentować z olejami i szukam alternatywy. Mój Passat B8 co wymianę miesza inny olej i jakoś nie narzeka :D
 
Last edited by a moderator:
Pewnie i tak. Ja jednak lubię eksperymentować z olejami i szukam alternatywy. Mój Passat B8 co wymianę miesza inny olej i jakoś nie narzeka
Jak Twoje eksperymety zaczynają się i kończą na tym, że po interwale silnik się nie zatarł, to ...

ja nie jestem przekonany do norm forda dla tego silnika, ponieważ ma on bardzo niskie lepkości w 100C, bardziej podchodzące pod oleje SAE20 niż SAE30.
Tak ma być.
Oleje forda mają obniżony HTHS (tak samo jak oleje dla PSA), więc i lepkości będą niższe.
Do silnika możesz wlać i 5w40, bo na takich olejach HDi w Peugeotach jeździły.
5w30 C3 nie powinien w żaden negatywny sposób wpływać na silnik.
 
nie wiem, czemu ford kombinuje ze swoimi normami w silnikach konstrukcji PSA
PSA do tego silnika zaleca norme B71 2290 Total Ineo ECS 5W30 dokładnie. Różnice w KV100 dla normy Ford...913D są pomijalne, a w niektórych olejach się pokrywają.

Jeśli do passata stosujesz VW504/507 to ten sam olej możesz i do forda zalać.
 
Shell ECT o którym mówisz będzie dobrym wyborem, ale w naszym klimacie trochę bezsensownym jest stosowanie oleju 0w w miejsce 5w, jeśli cena ci nie przeszkadza to lej śmiało. Przy tym silniku trzymałbym się zaleceń PSA, czyli 5w30 B71 2290 c2/c3. Total Ineo ECS, Motul X-Clean, albo wspierając naszą gospodarkę Orlen ME V, Lotos c2/c3, czy Specol c2/c3. Jeśli nie podoba Ci się lepkość SAE30, to myślę że spokojnie możesz przejść na 5w40, bo na takich jeździły i jeżdżą HDi bez FAP. U ciebie jest DPF, więc zostajesz przy klasie c2/c3.
 
@syyu Mamy tutaj na forum paru użytkowników 1.6HDi, a to dokładnie ten sam silnik, co TDCi, którzy stosują Shella Helix Ultra ECT C2/C3 0W30 i są bardzo zadowoleni z tego wyboru. Shella, tak samo jak Mobil1 ESP 5W30, możesz śmiało stosować zarówno do Forda, jak i do VAG-a.
Mobil1 w przeciwieństwie do Shell-a, posiada aprobatę PSA B71 2290.

W przypadku Totala, użytkownicy 1.6HDI/TDCi narzekają na pocenie się turbo, w czasie stosowania olejów tego producenta.
 
Takie pytanie mam. Czy Norma FORD WSS-M2C950 ma wsteczną kompatybilność z poprzednią normą 913D? Tak myślę, żeby na natępną wymianę właśnie coś pod 950 spróbować do MK4 1.6TDCi. Jak myślicie? Jest jakiś, który się wyrożnia pod ta okrojoną z dodatków normę Forda?
 
Nie jest kompatybilna, ale nie ma przeciwwskazań, żeby 950A nie zalać. Ja do siebie leję oleje z tą aprobatą, moim zdaniem bardzo ciekawe przez wzgląd na zakres lepkości.
 
jakieś inne różnice między 913D?
Na to pytanie Co nie odpowiem. Dla mnie najważniejsza zmiana na plus 950A, to bardzo niski KV40.

Dostosowanie oleju dla dieslowskich silników PSA - ekologia.
Przecież 913 również były stosowane przez lata do silników konstrukcji PSA, zarówno w Fordzie, jak i w Volvo, dopiero przy wprowadzeniu EURO 6 przeszli na oleje C2 i normę 950A.
 
Na to pytanie Co nie odpowiem. Dla mnie najważniejsza zmiana na plus 950A, to bardzo niski KV40.


Przecież 913 również były stosowane przez lata do silników konstrukcji PSA, zarówno w Fordzie, jak i w Volvo, dopiero przy wprowadzeniu EURO 6 przeszli na oleje C2 i normę 950A.
A zauważyłeś może wydłużone interwały wypalania DPF na oleju pod normę 950? Chociaż w moim 1.6 robię prawie 1000km pomiędzy regeneracją filtra
 
913 to odpowiednik B712290
950 to odpowiednik B712310
A skąd Ty takie rewelacje wyciągnąłeś?
Post automatically merged:

A zauważyłeś może wydłużone interwały wypalania DPF na oleju pod normę 950?
Nie, może w układach stosowanych przez PSA była by jakąś zależność, Ford ma filtry DPF na tyle liberalne, że nie robi im to w zasadzie większej różnicy. Nie zauważyłem różnic na tyle, żeby stwierdzić jednoznacznie, żeby stosowanie C2 miało jakiś bezpośredni wpływ na częstotliwość regeneracji DPF.
 
A skąd Ty takie rewelacje wyciągnąłeś?
Post automatically merged:


Nie, może w układach stosowanych przez PSA była by jakąś zależność, Ford ma filtry DPF na tyle liberalne, że nie robi im to w zasadzie większej różnicy. Nie zauważyłem różnic na tyle, żeby stwierdzić jednoznacznie, żeby stosowanie C2 miało jakiś bezpośredni wpływ na częstotliwość regeneracji DPF.
A jaki konkretni olej lejesz z normą 950 do swojego DW10C? Ja się zastanawiam nad PETRONAS Syntium 7000 FJ 0W30, bo mam dystrybutora z Petronasa praktycznie na miejscu.
 
Back
Top