• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Monitoring temperatury oleju silnikowego

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
dzisiaj "lajtowo" jak na 1.6 tdi po czipie 160~180 ma mobilu fs 0w40 temp 103 przy temp zewnetrznej 26


Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Ok, jak wspomniałem wcześniej, leciałem dziś na S7. Mam już loga.
Odcinek coś około 120km. Od wjazdu do zjazdu.

Jeżeli kogoś to interesuje to pod linkiem jest szczegółowe przeglądanie logowanych parametrów

Temp oleju, płynu chłodniczego, otoczenia, prędkość, dystans, czas,



Przed wjazdem na S7 auto już było około godziny w ruchu z prędkościami 90 max.
Trzeba było jechać około 20 kilometrów z prędkościami 120 - 140 km/h żeby temp w ogóle przekroczyła 100 stopni.

Ogólne wnioski z logów są takie:
100 km/h - temp oleju spada lekko poniżej 100 stopni
120-140 km/h - temp oleju oscyluje w okolicach 100-103 stopni
Po kilku kilometrach jazdy z prędkością 150 - 180 km/h olej szczytowo osiągnął 109 stopni


Temp na zewnątrz około 16-18 stopni.

1.9 TDi-PD
Millers EE longlife 5W40 z przebiegiem coś między 3000-4000km



INFO: logi pokazują prędkość zaniżoną o 8km/h w stosunku do licznikowej.
Jak na logu widać 132 km/h to w rzeczywistości jechałem 140 km/h

olej.jpg
 
nie wiem co ryba pisal. natomiast samochód ktory mam od nowosci z 2010 roku wydal tylko raz ten odglos i nigdy wiecej jadac vmax przy +35 stopniach myslalem ze juz wyplul silnik. cos zachrobotalo, moc zaczela spadac wibracje. schlodzilem, zmniejszylem prędkość przeszlo. ale od tej pory cos postukuje. jezdze juz z 4~5 lat po tym incydencie. podejrzewam ze panewka sie przytarła albo cos. potemlecialem jescze klilka razy w podobnych warunkach ale juz, wrocilem do 5w30 jak na początku. teraz na 0w40 mozna pedalowac vmax i tez nic sie nie dzieje

Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Chociażby dziś we wątku Caravelle

Przy wyższych prędkościach potrafił łapać ponad 130 stopni i po 6 tyś zaczęło go szybko ubywać. Po przejściu na mobil esp temp max 115. Różnica 15 stopni to jest jakiś kosmos. A to dalej w30. Do tego spokojnie wytrzymuje 10 tyś bez żadnego ubytku na miarce.
Mogę tylko dodać że na żadnym innym oleju tak szybko nie odpalał podczas mrozów. Dosłownie pół obrotu wałem i silnik gadał. Szybko się nagrzewal. To idealny olej do miasta.
Czyli absolutne zaprzeczenie tego czego szuka autor tematu.
 
INFO: logi pokazują prędkość zaniżoną o 8km/h w stosunku do licznikowej.
Jak na logu widać 132 km/h to w rzeczywistości jechałem 140 km/h
To licznik zawyża.
 
INFO: logi pokazują prędkość zaniżoną o 8km/h w stosunku do licznikowej.
Jak na logu widać 132 km/h to w rzeczywistości jechałem 140 km/h

Czyli logi pokazują prędkości zbliżoną do rzeczywistej, tj. odczytaną bezpośrednio z czujnika. Prędkościomierze muszą zawyżać wskazanie wg. określonego wzoru, żeby dostały w ogóle homologację EWG.

Według unijnych ekspertów prędkość wskazywana przez licznik (V1) musi być większa niż prędkość rzeczywista (V2) lub jej równa. Określili oni także specjalny wzór, którego spełnienie jest jednym z wymogów uzyskania homologacji EWG.
0 ≤ V1 – V2 ≤ (V2/10) + 4 km/h
 
Chociażby dziś we wątku Caravelle
to sie zgodze temp lapal szybko. ubywac mi nie ubywalo ale moje auto nie bierze oleju [nie ma tez rozcienczania dieslem bo nie mialem problemow z dopalaniem dpf przy moim styly jazdy. padl dwa razy egr dlatego polecial dpf.]

1.6 tdi ma problem z zapoceniami na pokrywie zaworów [ nieszczelnosc ale nie warto wymianiac] i na avl pocil sie wiecej niz na jakimkolwiek 5w30 z norma rowniez 507[ castrol, motul, statoil lazerway, specol]

jak mowilem najlepiej praca podoba mi sie jednak na 0w40 mobil 1 fs. temp sa stabilne. odpala jak na kazdym innym 5w30.

Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Słów kilka nt ciśnienia oleju...
Kolega @dkn wygrzebał, jak wyciągnąć ten parametr i go monitorować.



Wskazania ciśnienia są zupełnie niewiarygodne...
 
Last edited by a moderator:
A jak zmienia się ciśnienie oleju kiedy masz powiedzmy 2500 obr/min i wcisniesz gaz w podłogę?
Robiliście może takie ćwiczenie? Jestem ciekawy jak wzrasta ciśnienie.
 
@Kozenko , można poszukać filmików z autami które mają taki wskaźnik ciśnienia oleju:
, może coś pomoże.
 
Wróciłem z 400km trasy.
Temperatura oleju (z miejsca pomiaru w tym konkretnym silniku) za nic nie chciała podnieść się powyżej 92C po 10 minutowym sprincie powyżej 180km/h.
Zejście do 140km/h na tempomacie ustabilizowało temperaturę oleju na 90C, coolant na 85C.
Temperatura otoczenia 23-29C.
Mam logi, to może jakieś wykresy uda się sklecić.
 
Na oleju 0W20 też nie przekroczyłem 92 stopni, ale jechałem max 130 km/h, na odcinku 30 km, przy temperaturze otoczenia dochodzącej do 34 stopni. 92 stopnie osiągnąłem na długim podjeździe, a z górki już pokazało się 89 stopni. Chyba największy wpływ na temperaturę oleju mają obroty silnika i jego obciążenie, później sam olej i temperatura zewnętrzna. Takie moje gdybanie. Może ktoś mnie poprawi, a może przytaknie.
 
Wykresów nie będzie, logi puste ...
Coś już przekombinowałem z torque pro.

@dkn, nasze silniki są widocznie "ustawione" na niskie temperatury.
Popatrz, co piszą/mówią właściciele TSI/TDI - osiągnąć 120C to żaden problem.
 
Z tymi logami w apce to widzę , że nie tylko ja mam problem 😁
Z krótkich przejazdów są, a z dłuższych już bywa różnie.
 
Problem w tym, że ja loga mam, ale danych nie zapisał ...
1626026908683.png
 
Potrafi ktoś rozstrzygnąć moje dylematy na podstawie tego wykresu? Czyli czy apka wylicza sobie w jakiś zaczarowany sposób temperaturę oleju czy wartości są z czujnika? Czujnika w misce nie ma jedynie może to być temperatura z zaworu CVVT.

Jazda pod górę pierwszy, drugi bieg.

Screenshot_20210727-084524.jpg

Jazda z góry chyba drugi bieg w 95%.

Screenshot_20210727-084800.jpg
 
Back
Top