• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Moto Guzzi V9 Bobber

Tom.

Użytkownik
Samochód
Octavia III FL 1.4 CZDA <> VW golf 7 1.2 <> MotoGuzzi V9 Bobber Nero Mat
Marka motocykla
Moto Guzzi
Budżet/ile litrów
.
Silnik
chłodzony powietrzem , 4-suw , V2 ,
Jakiego oleju wymaga instrukcja
10W60
Cześć - jak wg was będzie najlepszy olej silnikowy do mojej perełki ? wiem że ma być 10w60

F7E76D84-E486-4CBF-988F-FA14F4C89703.jpeg
 
Piękna maszyna! Co do oleju: Agip ENI I-Ride Racing/Moto GP 4T 10W60.
 
Jak jeździłem breva 750 to lałem agip 10w60. Motocykl ma najechane z tego co pamiętam ponad 80 tysięcy i dalej jeździ. (A bardziej stoi już od paru lat w garazu).
Ojca Norge 1200 również lata na Agipie.
 
Super - dzięki !
całe szczęście że tylko dwie firmy do wyboru ;)
Właśnie odpisał mi ktoś z włoskiego forum MG ..........silnik był konstruowany i testowany tylko i wyłącznie na oleju Agip , i na nim już mają odnotowane przebiegi 100 tysięcy bez remontu o_O
Sugerują , aby nie zmieniać na inny , jeśli ten jest sprawdzony , chociaż też wymieniali meguina
... a tak na marginesie - jest możliwy do uzyskania w motorze taki przebieg bez remontu ???
kurde , ja zrobiłem 6 tyś w sezonie
 
Last edited:
... a tak na marginesie - jest możliwy do uzyskania w motorze taki przebieg bez remontu ???
kurde , ja zrobiłem 6 tyś w sezonie
I to bez problemu. Ludzie jeżdżący normalnie, nie katujący silników, na dobrych olejach zmienianych regularnie (i ze skróconym interwałem) potrafią szlifierkami typu 600 nakręcać po 150 kkm i silniki dalej mają swoje parametry, nie żrą oleju itd. Osobiście znam kolesia, który ma Suzuki Bandit S650 (olejaka) i ma na blacie 167 kkm (a przynajmniej tak twierdzi)... Ma go już chyba ze sto lat. :) Moja krowa też słynie z długowieczności - gdzieś na jakimś forum ktoś pisał, że nakręcił krową ponad 200 kkm i poszła do Żyda i dalej latała, ale czy to prawda? Jak nakręcę swoją tyle to dam znać. 🤣
 
Widziałem Hondę NC 700 z Grecji z przebiegiem ponad 350 tysięcy.
 
Chłopaki - jak doleje ten dodatek , zaszkodzę w jakiś sposób silnikowi ?
Liqui Moly Motorbike dodatek z Mos2
 
Last edited by a moderator:
Ale po co?
 
podobno wydłuża życie silnika - a po co - bo nie mam zamiaru sprzedawać mojej maszyny , i cieszyć się z niej jak najdłużej .
Zainteresowałem się tym dodatkiem , bo podpowiedziano mi aby go dodać do dyfra bo ma ciężki żywot .
Dodatkowo do skrzyni biegów (sucha) , bo hałasuje TTTM - można troszkę jej pomóc
 
Spróbować możesz, rzecz gustu.
 
@gruto ja bym nie paćkał tego oleju Mos2, jadąc marketingiem producenta:
"Zastosowane specjalne bazy syntetyczne gwarantują doskonałą odporność na wysokie temperatury pracy i doskonałą stabilność produktu dzięki zasadniczemu działaniu dodatków uszlachetniającychcałkowicie opracowanych i wyprodukowanych przez Eni.
- Charakterystyka oleju Eni i-Ride racing 10W-60 sprawia, że jest on szczególnie odpowiedni do stosowania w
silnikach wyścigowych."
Mniejsza o marketing, to trochę jakbyśmy przyznawali, że kupujemy oleje, które są do bani i trzeba je "podrasować".
Jak napisał @ozzy1979 lepiej skrócić interwał i cieszyć się jazdą.
 
@Leo
Ja szuwaksów i brokatów nie stosuję. Po to leję porządne oleje i skracam ich interwał, aby było git. Płukanki zaś stosuję i polecam.
 
No i gitara !
Po to jest forum aby ci którzy się znają wytłumaczyli i pomagali tym którzy „błądzą „
Jedno wiem - kto pyta nie błądzi !
giphy.gif


Będę się cieszył z jazdy - bo w zanadrzu objazdówka Chorwacja lub Włochy .
Ale już na poważnie …
Tak jak napisałem - to jest tak kochany i idioto odporny sprzęt że za Chiny go nie sprzedam , i dlatego chce na maxa dbać żeby służył .
Tak w silniku Eni 10/60 , i podpowiadano mi o Meguinie 10/60 ( kiedyś spróbuję )
Interwał mam 10 tys/wymiana oleju , ale w sezonie wyglada na to ze będę robił góra 5-6 tys . Wychodziło by na to ze co drugi rok wymiana - ale powiedziałem sobie ze przed każdym sezonem wymiana wszystkiego - łącznie ze świecami bo koszt nie duży 250 zł
Dobra - silnik załatwiony , wszystko wiadomo
Co z kardanem i skrzynią ? To samo - zostawić w spokoju ?
Z tego co wiem po przeglądzie gwarancyjnym skrzynia zalana Motulem ,
A do kardana wlałem RAVENOLA EPX 85W140 GL-5

Jeszcze raz dziękuje Wam za wytłumaczenie tematu !


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Do skrzyni może być np. Motul Gear 300 75w90, kiedyś przy następnej wymianie. Nic bym już do niego nie lał, ten olej nadaje się do wyścigowych skrzyń biegów.
 
A ten ravenol w kardanie jest Ok ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Back
Top