• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Moto Guzzi V9

Tom.

Użytkownik
Samochód
Octavia III FL 1.4 CZDA <> VW golf 7 1.2 <> MotoGuzzi V9 Bobber Nero Mat
Marka motocykla
Moto Guzzi
Budżet/ile litrów
2 litry
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
V2
Jakiego oleju wymaga instrukcja
10W60
Jaki olej masz obecnie
Eni (Agip) I-ride 10W-60
Mam dylemat , i proszę was o pomoc .
Po zrzuceniu pokrywy do regulacji zaworów zauważyłem że olej jest bardzo ciemny . Mój silnik jest chłodzony powietrzem i to najprawdopodobniej przyczyna bo pracuje na „granicy” swojej wytrzymałości.
Zalany jest Eni (Agip) I-ride 10W-60
Myślę żeby zalać inny po to by bardziej zadbać o silnik .
Moje typy to : Repsol ,Silkolene Fuchsa lub Meguin - co radzicie ???
Wkleję normy które zalecają
Obraz 31.10.2023, godz. 22.55.jpeg
 
olej jest bardzo ciemny . Mój silnik jest chłodzony powietrzem i to najprawdopodobniej przyczyna bo pracuje na „granicy” swojej wytrzymałości.
Takie spostrzeżenia są niewiele warte ...
Jak chcesz rzeczowo podejść do tematu, proponuję analizę oleju przepracowanego w zakresie utlenienia oleju i jego nitracji.
Potrzebował będziesz dodatkowo próbkę referencyjną, czyli analiza tego samego, świeżego oleju, a to niestety koszt do 300pln.
W przeciwnym razie inne rozważania to wróżenie z fusów.
Pomijam fakt, że silnik może być zasyfiony ...
 
Silnik nie jest zasyfiony ponieważ mam go od nowości - a olej wymieniam co 6 tys bo tyle robię przez sezon .
A który olej byś polecił ?
 
Ze swej strony polecę Castrola Power 1 Racing 10W60 4T. Używałem w Suzuki SV 660 i spisywał się bardzo dobrze. Ale to nie był motocykl, ktory się mocno nagrzewał.
 
nie kombinuje - padło na Eni (Agip) I-ride 10W-60
 
Back
Top