Motorynka 2T Syntetyk/Semisyntetyk

CallMeDezy

Użytkownik
Samochód
Peugeot 406 2.0 HDI RHY
Marka motocykla
Romet Pony 1986 - Motorynka
Silnik
50ccm 2t dezamet
Jaki olej masz obecnie
Orlen Mixol, następny Liqui Moly Motorbike 2T Street
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Mixol
Budżet/ile litrów
40zł/litr
Styl jazdy
  1. Większość w mieście
Cześć, mam kilka takich "kultowych" sprzętów w szopie i pewnie całe życie jeździły na Mixolu, wiem że te silniki były pod niego projektowane, ale chciałbym żeby dostały coś lepszego, litr do 2T to nie są duże pieniądze, a jeśli Mixol im nie zaszkodził to wątpię, że coś jest w stanie to zrobić. Kupiłem LM Motorbike 2T Street 1504, jeszcze go nie zalewałem, bo skończył się sezon na takie sprzęty, ale w przyszłości chciałbym wiedzieć, jaki sensowny pół- lub syntetyk wlać do tych sprzętów. Przy okazji, do skrzyni wlałem Mannola 5w30 zamiast Hipola SAE30, bo czasem mam fazę na przejażdżkę zimą, a i latem skrzynia lżej chodziła. To dobry pomysł? Zostać na tanim 5w30?
 

Firewall

Użytkownik
Samochód
Opel Signum Z18XE LPG
Kiedyś, ale to było jakieś 12 lat temu lałem do MZ ETZ 250 i WSK 125 Orlena 2T Semisythetic. Nie wiem, czy ten olej jeszcze jest w ofercie, ale był spoko do tego typu sprzętów.
 

CallMeDezy

Użytkownik
Samochód
Peugeot 406 2.0 HDI RHY
Taki? 14.09 ze smartem. Za jedną przesyłką bym miał na chyba 5 lat :p
1636999449127.png
 

Firewall

Użytkownik
Samochód
Opel Signum Z18XE LPG
Tak dokładnie taki. Pamiętam, że wtedy to był polecany olej do tych sprzętów zamiast mixola. Mniej dymu i mniej gryzący zapach po nim byl :)
 

Maro99

Użytkownik
Lokalizacja
Warszawa, Polska
Samochód
Peugeot 5008 1.6 HDI, Citroen C3 1.4 HDI
@CallMeDezy, spokojnie możesz stosować zakupiony Liqui Moly Motorbike 2T Street. To olej półsyntetyczny, nieco lepszy odpowiednik Orlen Semisynthetic 2T. Jeśli chcesz jeszcze lepszą ochronę to spokojnie można użyć oleju pełno syntetycznego np: Shell Advance Ultra 2T lub Gulf Syntrac 2T. Ale przy tym silniku nie ma takiej potrzeby. W latach kiedy produkowano ten silnik, w PL był dostępny wyłącznie z olejów 2T tzw. samo-mieszalnych Mixol S i taki olej zalecano.
 

CallMeDezy

Użytkownik
Samochód
Peugeot 406 2.0 HDI RHY
@CallMeDezy, spokojnie możesz stosować zakupiony Liqui Moly Motorbike 2T Street. To olej półsyntetyczny, nieco lepszy odpowiednik Orlen Semisynthetic 2T. Jeśli chcesz jeszcze lepszą ochronę to spokojnie można użyć oleju pełno syntetycznego np: Shell Advance Ultra 2T lub Gulf Syntrac 2T. Ale przy tym silniku nie ma takiej potrzeby. W latach kiedy produkowano ten silnik, w PL był dostępny wyłącznie z olejów 2T tzw. samo-mieszalnych Mixol S i taki olej zalecano.
Takiej odpowiedzi potrzebowałem, dzięki! Wiem, że nie ma takiej potrzeby i mixol mu będzie smakować, ale jestem człowiekiem który woli zapobiegać niż leczyć i psychicznie będzie mi lepiej z lepszym olejem. Plus, tak jak wspomniałem, nie są to jakieś kosmiczne pieniądze.

A co ze skrzynią biegów? Tanie 5w30 będzie git? Zakładając, że przystosowana jest do hipola SAE30.
 

CallMeDezy

Użytkownik
Samochód
Peugeot 406 2.0 HDI RHY
Dobra, oleje wybrane, teraz jeszcze kwestia proporcji. Na 5L benzyny leję około 120ml mixolu, co daje mieszankę w okolicach 1:42. Romeciarze leją różnie, niektórzy na 5L dają 100ml, inni 200. U mnie przy wyższej dawce motoryna pali mocno na niebiesko i często zalewa świece. Były też tematy, żeby mixola lać więcej, niż innych. Na tych syntetykach, czy semisyntetykach, jakiej mieszanki powinienem się trzymać? Czy olać i robić to metodą prób i błędów?
 

Maro99

Użytkownik
Lokalizacja
Warszawa, Polska
Samochód
Peugeot 5008 1.6 HDI, Citroen C3 1.4 HDI
@CallMeDezy, stosuj zalecaną proporcję 1:40, możesz też 1:42, a przy dobrym oleju 1:50 też zapewne wystarczy. Stosowanie mieszanek z większą ilością oleju w paliwie np: 1:30 lub 1:25 nie spowoduje lepszego smarowania, a tylko będzie sprzyjać zatykaniu kanałów. Do skrzyni polecam oleje do tego przeznaczone i z powodzeniem stosowane do smarowania przekładni w skuterach np: Castrol MTX 10W40 lub Motul Transoil Expert 10W40.
 
Top