• Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Motoryzacyjne ciekawostki

Nie ma co bronić też producentów aut, gdyż to oni wszak wymyślają takie patenty że nie można samemu wymienić żarówki (bo za mało miejsca) aby wymienić odmę trzeba kupić całą pokrywę zaworów bo jest z nią zintegrowana itp. jakoś mi ich nie żal.
To jeszcze pół biedy, katalizatory, czy turbiny zintegrowane z kolektorem wydechowym, to jest skur...stwo na najwyższym poziomie.
Kolega miał swego czasu jakieś BMW bodajże F10, triturbo 530d, czy tam 535d to było chyba. Potwór, rewelacyjnie to jeździło...do czasu. Wysypała się najmniejsza turbina, jak dostał wycenę naprawy, to prawie sięgnęła ona wartości samochodu 😆
 
To raczej cennik DEKRY, a przyczyna tkwi w tym zdaniu: "Organizacja DEKRA, która jest jedyną polską instytucją, zajmującą się certyfikacją warsztatów samochodowych pod kątem SERMI, podała do wiadomości oficjalny cennik".
Nie wiem od kiedy DEKRA jest polska, wiem że ma polski oddział. Tak niestety kończą się monopole. Tylko w Polsce i Luxemburgu jest po jednej jednostce akredytującej. Niemcy - 3, Włochy - 4, Hiszpania - 7.
 
Monopol rządzi się swoimi prawami, niestety. Z innej strony, warsztat zatrudniający 10 pracowników, gdyby chciał ich wszystkich autoryzować, to koszt 13.400 zł rocznie, myślę, że wrzucenie tych 1100 zł miesięcznie, do ogólnych kosztów prowadzenia warsztatu, gdzie 10 mechaników, to już IMO bardzo duży warsztat z konkretnym obrotem, nie powinno być jakimś ogromnym obciążeniem, które w jakiś znaczący sposób powinno się odbić na kosztach usług.
W porównaniu do licencji niektórych systemów diagnostyki, te 13k zł rocznie jakoś z butów nie wyrywa.
Oczywiście, nie popieram tak znacznych różnic w kosztach, bo to złodziejskie praktyki, tym bardziej, że jesteśmy jednak znacznie słabszym gospodarczo krajem od Niemców, ale czy jeszcze kogoś tak naprawdę dziwi, że za wiele rzeczy płacimy więcej, niż nasi zachodni sąsiedzi?
 
To jeszcze pół biedy, katalizatory, czy turbiny zintegrowane z kolektorem wydechowym, to jest skur...stwo na najwyższym poziomie.
Kolega miał swego czasu jakieś BMW bodajże F10, triturbo 530d, czy tam 535d to było chyba. Potwór, rewelacyjnie to jeździło...do czasu. Wysypała się najmniejsza turbina, jak dostał wycenę naprawy, to prawie sięgnęła ona wartości samochodu 😆
w f10 35d małe turbo od góry się demontuje bzdury piszesz zresztą cała operacja demontażu dwóch z regeneracją i planowaniem kolektora w 10 max 12tyś powinna się zmieścić nawet przy dzosoejszych cenach roboczogodziny.
Post automatically merged:

to mniej więcej tyle ile kosztuje przeglad duży serwis i cztery dobre opony do tego wozu w renomowanym warsztacie.
 
@Seagull mówię, co wiem od właściciela samochodu, naprawa wykonywana była przez ASO, na nowych częściach, wiem, że wymienili na pewno komplet wszystkich turbin z kolektorem i te 5 lat temu kosztowało to majątek.
Kolega nie uznaje serwisów na zamiennikach i poza oficjalną siecią warsztatów.
 
[...] kosztowało to majątek.
Kolega nie uznaje serwisów na zamiennikach i poza oficjalną siecią warsztatów.
Szkoda że kolega nie podchodzi zdrowotozsadkowo i daje się naciągać na nieuczciwe nierynkowe praktyki aso. Te ceny nie są niczym logicznym podyktowane.
Nawet customowe turbiny podnoszące osiągi + do strojenie do tego i inne wodotryski wyszłyby go taniej. Nie mówiąc już o tym żeby to trwalsze wyszło.
Ja z drugiej strony nie uznaje żadnych warsztatów. Ile dam rady sam to sobie ogarnę
 
¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯ nie mój portfel, nie moje zmartwienie.
Nie każdy ma czas i umiejętności, żeby samemu majsterkować, a z ASO problemów nigdy nie miał, na wszystko ma gwarancję, a z żadną usługą, czy usterką nie zdarzyło mu się wrócić, samochód zawsze czysty, wymyty, posprzątany, bez żadnych niespodzianek, czy niedoróbek, ja tam go akurat rozumiem.
 
Szkoda że kolega nie podchodzi zdrowotozsadkowo i daje się naciągać na nieuczciwe nierynkowe praktyki aso. Te ceny nie są niczym logicznym podyktowane.
Wbrew pozorom nie jest sporo drożej za roboczogodzinę, chociaż pewnie zależy od ASO. Części drożej, ale niekoniecznie i nie wszystkie. Poza tym masz gwarancję, poczekalnie, kawka, uśmiech miłej pani w recepcji, proszę, dziękuję i cała kindersztuba no i najważniejsze - brak straty czasu. Odstawiasz i przyjeżdżasz odebrać, jak możesz to rozwalasz się w poczekalni z lapkiem i pracujesz, samochód zastępczy etc. Płacisz, ale zaoszczędzony czas przeznaczasz na co lubisz, a nie na grzebanie w samochodzie (co nie każdy musi lubić) albo użeranie się z mechanikami jak masz pecha i coś nie pójdzie przy naprawie.
 
Unia europejska chce zakazu włókna węglowe na samochodach od 2029 roku, bo wg ich jest szkodliwe dla skóry i moze powodować czerniaka....
 
No to jest całą kupa agresywnej chemii.

Z wycofywania, to detailerzy będą niepocieszeni bo po zakazie pochodnych fluoru z UE zniknie najprawdopodobniej wosk(i) Soft99 Fusso i ich pochodne (niektóre niewidzialne wycieraczki np). W Japonii, która wprowadziła podobny zakaz już są niedostępne.
 
Szkoda, dobra chemia zostanie zlikwidowana z rynku, choć ja jestem bardziej fanem nakładania ceramiki niż wosku. Mniej roboty i trwalszy efekt wg mnie.
Może warto będzie się dla pewności zaopatrzyć w pudełeczko w sumie... Hmm
To może dlatego były promocje ostatnio
 
Serwisuje auto w Bmw ,na moje auto jest rabat tz +5 cena za godzinę netto 420zł
Pewnie łapiesz się już w program dla starszych samochodów i stąd taka cena. Standardowa cena za 1h w moim ASO to 1200 zł. Ale często są elastyczni i mają różne promocje i rabaty. Poza tym w przypadku regularnie serwisowanych aut nawet jakby coś padło po gwarancji to często BMW jest skłonne do udziału w kosztach.
 
 
No tak tytułem napraw w ASO
Wszystkie auta BMW X5 M50d z koncowki produkcji w 2020 a bedz moze wczesniejsze tez mialy jeden mały problemik . Poniewaz byly skladane w Covidzie to łańcuchy dostwa były pozrywane wiec zakladali co sie da skad sie da .
Otóż w wiekszosci wypadkow tak plus minus na 30 tys sypały sie turbiny . Jedna albo wiecej .
W moim wypadku sypnela sie najmniejsza pierwsza . Rozsypała sie w drobiazgi uszkadzajac pozostale cztery plus lecac ciagiem i intecoolery .
Uwaga teraz .
Koszt naprawy w serwisie ponad 70 tys netto 🤣🤣🤣
Oczywiście auto bylo na gwarancji ale nie mniej jednak kwota robi wrażenie.
Kilku moich znajomych kupilo akurat sobie na sam koniec przed wycofaniem silnika ze sprzedazy te model.
I wszystkie ale to wszystkie miały ten feler. W roznych czesciach swiata nie tylko w Polsce.
Faktem jest ze jakosc wykonania aut niemieckich jest coraz gorsza i to nie podlega dyskusji .
I najlepsze jest to ze im drozszy model tym gorzej.
Wylaczajace sie bez powodu w czasie jazdy Mercedesy GLE 63AMG czy Audi S/RS z zasranym sitkiem w lini olejowej przed turbinami to tylko kilka przykladow.
A wszystko obliczone na max 100-150 tys i do wora.
Ja sie powaznie zastanawiam czy nie sciągnąć jeszcze z Japoni jakiegos W124 500 czy tam starej 850 CSI i miec swiety spokoj przy bierzacym serwisowaniu
Po wprowadzeniu czarnych skrzynek mam awersje do nowych aut.
Pegazus w aucie za moje wlasne pieniadze to ja pasuje
 
Dlatego ja trzymam 22 letniego Opla, któremu dzisiaj oddaje hold bo jest zajebiscie dobrze wykonany, w środku nic nie póka, nie skrzypi praktycznie nic jest nie wytarte i wszystko trzyma się kupy lepiej niż w 5 letnim aucie. Do tego bezobsługowy silnik z bezobsługowa instalka lpg, który pojedzie nawet na najtańszym 15w40 a ceny części i ewentualna naprawa tania jak barszcz...
 
@Firewall
Juz z ta jakoscia wykonania nie przesadzaj- ojciec mial salonowa vectre c z 2003,a pokretlo od klimy nonstop sie rozpadalo,a kierowca po 90 000 km przebiegu wygladala jakby ktos nozem przejechal.
Wiec jakosc wykonania wnetrza slaba,w fotelu na boku tez sie gabka niszczyla.
A nikt tym autem nie wozil zwierzat,mebli,cegiel,itede.
Regularnie myty tez w srodku.
 
Zapraszam do mnie, 2003 rok ponad 300 koła najechane. Tylko daj znać wcześniej, musiałbym go odszczurzyc w środku i zewnątrz. Widzisz u mnie wszystko działa nawet slawetne pokrętło klimy :) nawet ori mieszek i galka biegów jeszcze się trzyma. Aha dodam, że u mnie jeszcze przewiózł praktycznie większość materiałów na generalny remont mieszkania i zawsze wożę nim graty na działkę.
 
Back
Top