Witam Wszystkich,
Przesyłam wynik analizy oleju na którym Toyota z silnikiem 2.0 D-4D 124KM przejechała lekko ponad 15 tys. km, głównie w trasie. Wszystko wygląda dobrze, oprócz stężenia chromu, mam w związku z nim 2 pytania:
Obecnie silnik ma zalany ten sam olej i około października planuję kolejną analizę po mniejszym przebiegu.
Pozdrawiam
Przesyłam wynik analizy oleju na którym Toyota z silnikiem 2.0 D-4D 124KM przejechała lekko ponad 15 tys. km, głównie w trasie. Wszystko wygląda dobrze, oprócz stężenia chromu, mam w związku z nim 2 pytania:
- Laboratorium sugeruje sprawdzenie kompresji. Silnik odpala natychmiastowo, od pierwszych sekund pracuje równo, ogólnie można powiedzieć, że odznacza się bardzo wysoką kulturą pracy. Czy w takim przypadku może wyjść nieprawidłowy pomiar kompresji? Wydaje mi się że za niska kompresja w dieslu = trudności z odpaleniem i nierówna praca na początku, jeśli tak to kontrola kompresji (przynajmniej na tym etapie) byłaby bezcelowa.
- Czy spotkaliście się już z podobnymi poziomami chromu? Jakie było tego wyjaśnienie? W jakim stanie były silniki?
Obecnie silnik ma zalany ten sam olej i około października planuję kolejną analizę po mniejszym przebiegu.
Pozdrawiam
Attachments
Last edited by a moderator: