D
Deleted member 6544987
Gość
Olej spełnia klasę lepkości: SAE 5W-40
Podstawowe klasy jakości:
ACEA A3 / B4
API SERVICE SN
Olej posiada aprobaty producentów OEM:
BMW Long Life-01
MB-Approval 229.5 / 226.5
PORSCHE A40
RENAULT RN0710 under n° RN0710-19-60 / RN0700 under n° RN0700-19-73
VW 502 00 – 505 00
Olej spełnia wymagania norm producentów OEM:
CHRYSLER MS-12991
FIAT 9.55535-H2, FIAT 9.55535-M2, FIAT 9.55535-N2, FIAT 9.55535-Z2
GM-OPEL LL B-025 (Diesel)
PSA B71 2296
1. Olej spełnia klasę SAE 5W-40, lepkość w 100 stopniach Celsiusza, 13.6cSt jest w okolicy dolnego przedziału dla SAE 40 (od 12.5 do 16.3 cSt).
X-Cess gen2 ma niższą lepkość w 40 st C (w porównaniu do wersji poprzedniej), co powoduje lepsze właściwości oleju w niskich temperaturach.
2. Indeks lepkości VI wynoszący 186, ma wysoką wartość, co oznacza niewielką zmianę lepkości wraz ze wzrostem temperatury oleju.
Parametr jest typowy, aczkolwiek jeden z wyższych dla tej klasy olejów.
3. Pakiet dodatków (najprawdopodobniej Infineum P6660) oparty jest o ZnDDP (cynk i fosfor), jako podstawowy dodatek przeciwzużyciowy.
Za neutralizację zanieczyszczeń odpowiedzialny jest wapń (salicylany wapnia) z niewielkim dodatkiem magnezu, wsparte borem (sukcynomid boru), który odpowiedzialny jest za dyspersję zanieczyszczeń w oleju (utrzymywanie zanieczyszczeń w masie oleju).
Jest to pakiet "czyszczący" dla olejów ze starszą formulacją, typową dla olejów klasy A3/B4 (fullsaps).
4. TBN 9.6 - jest stosunkowo niską, aczkolwiek typową wartością w porównaniu z innymi olejami tej klasy.
Liczba kwasowa (TAN=2.72) jest stosunkowo wysoka.
5. Widmo FTIR jednoznacznie wskazuje, że olej oparty jest o bazy HC (VHVI). Z całą pewnością nie posiada dodatku grup IV i V.
Podsumowanie:
Typowy olej od uznanego i cenionego producenta w klasie ACEA A4/B4, 5W-40 dedykowany silnikom benzynowym i wysokoprężnym bez filtrów cząstek stałych z wtryskiem pośrednim, jak i bezpośrednim również z doładowaniem.
Producent określa go jako druga generacja (gen2), ale porównując parametry obydwóch olejów, ciężko jest odnaleźć różnice.
XCess gen2 posiada oficjalną aprobatę BMW LL01. Poprzednia wersja oleju tylko spełniała tą normę producenta (lub inaczej, które parametry były poza wymaganiami BMW).
Kolejną widoczną różnicą jest wskaźnik lepkości (VI).
X-Cess gen2 ma niższą lepkość w 40 st C, co powoduje lepsze właściwości oleju w niskich temperaturach.
Strona internetowa oleju:
Podstawowe klasy jakości:
ACEA A3 / B4
API SERVICE SN
Olej posiada aprobaty producentów OEM:
BMW Long Life-01
MB-Approval 229.5 / 226.5
PORSCHE A40
RENAULT RN0710 under n° RN0710-19-60 / RN0700 under n° RN0700-19-73
VW 502 00 – 505 00
Olej spełnia wymagania norm producentów OEM:
CHRYSLER MS-12991
FIAT 9.55535-H2, FIAT 9.55535-M2, FIAT 9.55535-N2, FIAT 9.55535-Z2
GM-OPEL LL B-025 (Diesel)
PSA B71 2296
1. Olej spełnia klasę SAE 5W-40, lepkość w 100 stopniach Celsiusza, 13.6cSt jest w okolicy dolnego przedziału dla SAE 40 (od 12.5 do 16.3 cSt).
X-Cess gen2 ma niższą lepkość w 40 st C (w porównaniu do wersji poprzedniej), co powoduje lepsze właściwości oleju w niskich temperaturach.
2. Indeks lepkości VI wynoszący 186, ma wysoką wartość, co oznacza niewielką zmianę lepkości wraz ze wzrostem temperatury oleju.
Parametr jest typowy, aczkolwiek jeden z wyższych dla tej klasy olejów.
3. Pakiet dodatków (najprawdopodobniej Infineum P6660) oparty jest o ZnDDP (cynk i fosfor), jako podstawowy dodatek przeciwzużyciowy.
Za neutralizację zanieczyszczeń odpowiedzialny jest wapń (salicylany wapnia) z niewielkim dodatkiem magnezu, wsparte borem (sukcynomid boru), który odpowiedzialny jest za dyspersję zanieczyszczeń w oleju (utrzymywanie zanieczyszczeń w masie oleju).
Jest to pakiet "czyszczący" dla olejów ze starszą formulacją, typową dla olejów klasy A3/B4 (fullsaps).
4. TBN 9.6 - jest stosunkowo niską, aczkolwiek typową wartością w porównaniu z innymi olejami tej klasy.
Liczba kwasowa (TAN=2.72) jest stosunkowo wysoka.
5. Widmo FTIR jednoznacznie wskazuje, że olej oparty jest o bazy HC (VHVI). Z całą pewnością nie posiada dodatku grup IV i V.
Podsumowanie:
Typowy olej od uznanego i cenionego producenta w klasie ACEA A4/B4, 5W-40 dedykowany silnikom benzynowym i wysokoprężnym bez filtrów cząstek stałych z wtryskiem pośrednim, jak i bezpośrednim również z doładowaniem.
Producent określa go jako druga generacja (gen2), ale porównując parametry obydwóch olejów, ciężko jest odnaleźć różnice.
XCess gen2 posiada oficjalną aprobatę BMW LL01. Poprzednia wersja oleju tylko spełniała tą normę producenta (lub inaczej, które parametry były poza wymaganiami BMW).
Kolejną widoczną różnicą jest wskaźnik lepkości (VI).
X-Cess gen2 ma niższą lepkość w 40 st C, co powoduje lepsze właściwości oleju w niskich temperaturach.
Strona internetowa oleju:
MOTUL 8100 X-CESS GEN2 5W-40 - Motul
MOTUL 8100 X-CESS GEN2 5W-40 <p>W 100% syntetyczny najwyższej jakości olej silnikowy specjalnie opracowany do nowoczesnych wysilonych silników benzyno
www.motul.com
Attachments
Last edited by a moderator: