• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Motul 8100 X-Max 0w-40

Każdy olej 0w40 musi mieć trochę PAO bo inaczej nie udałoby się osiągnąć takich parametrów, które musi spełeniać taki olej. Także nie ma co się jarać, że Motul dorzucił trochę PAO do oleju, bo to nic nadzwyczajnego :D Motul był modnym olejem dlatego każdy się nim jarał, a w praktyce każdy widzi jaki jest, po prostu przeciętny. Teraz widzę powoli, że przechodzi już moda na Motula co jest zrozumiałe moim zdaniem.

A najbardziej ludzie są zawiedzeni tym, że jak to Motul nie jest 100% PAO jak kiedyś myśleli. :D Jak ludzie dowiadują się, że byli dymani przez cały ten okres i tam PAO jest niewiele to przestają lubić ten olej :D

A czy PAO jest w oleju potrzebne to już sam każdy musi sobie odpowiedzieć. Jak ktoś ma Matiza 0,7 to tam HC jest nawet na wyrost, ale jak ktoś ma większy motor albo jeździ bardzo ostro to lepiej PAO mieć niż nie mieć.
 
Motul mial kiedys w programie 0W-40 bazujacy tylko i wylacznie na PAO, a dokladnie:

1587062848451.png



Lepkość 100c 13,3 mm2 / s ASTM D445
Lepkość 40c 73,2 mm2 / s
VI 186 ASTM D2270
PP -60°C ASTM D97
FP 226°C ASTM D92
TBN 10,8 mg KOH / g ASTM D2896

Z biegiem czasu producencji "uciekali" od PAO, zastepujac mieszaniny z VHVI.
 
A najbardziej ludzie są zawiedzeni tym, że jak to Motul nie jest 100% PAO jak kiedyś myśleli. :D Jak ludzie dowiadują się, że byli dymani przez cały ten okres i tam PAO jest niewiele to przestają lubić ten olej :D

A czy PAO jest w oleju potrzebne to już sam każdy musi sobie odpowiedzieć. Jak ktoś ma Matiza 0,7 to tam HC jest nawet na wyrost, ale jak ktoś ma większy motor albo jeździ bardzo ostro to lepiej PAO mieć niż nie mieć.
Ale chyba nikt nie twierdzi że obecnie Motul 8100 X-Max to jest tylko PAO, słyszałem że teraz to mniej więcej po połowie PAO i HC
A to już chyba nie jest źle..
No i X-max to w/g mnie obecnie właśnie taki trochę "cywilny" następca E-tech-a, bo nie każdy silnik potrzebuje sportowego 300V..
Wbrew pozorom np. do mojego Subaru Forestera XT to prawdopodobnie jeden z lepszych olei jaki można znaleźć..
 
To wskaż mi proszę lepszy wybór do silnika benzynowego turbo z bezpośrednim wtryskiem za 166 zł/5L
Biorąc pod uwagę TBN, ilość pop. (1,1), lepkość i "pompowalność", no i gęstość właściwa która jest akurat w przypadku tego oleju w zasadzie identyczna jak w przypadku 5w-30 a chroni jak Xw-40..
 
Ale chyba nikt nie twierdzi że obecnie Motul 8100 X-Max to jest tylko PAO, słyszałem że teraz to mniej więcej po połowie PAO i HC
A to już chyba nie jest źle..
No i X-max to w/g mnie obecnie właśnie taki trochę "cywilny" następca E-tech-a, bo nie każdy silnik potrzebuje sportowego 300V..
Wbrew pozorom np. do mojego Subaru Forestera XT to prawdopodobnie jeden z lepszych olei jaki można znaleźć..
HC i PAO po połowie? :D Dobry żart :D W olejach 5w30/5w40 mają około 5-10% PAO to znacznie mniej niż konkurencja w tej półce cenowej.

Seria 300 V zgodzę się, że jest dobra, ale wcale nie najlepsza na świecie. Już nie wspominajac ze kosztuje kupe kasy.
Post automatically merged:

To wskaż mi proszę lepszy wybór do silnika benzynowego turbo z bezpośrednim wtryskiem za 166 zł/5L
Biorąc pod uwagę TBN, ilość pop. (1,1), lepkość i "pompowalność", no i gęstość właściwa która jest akurat w przypadku tego oleju w zasadzie identyczna jak w przypadku 5w-30 a chroni jak Xw-40..
Naprawdę mamy wymieniać? :D Ravenol, Shell, PMO, Meguin a nawet tańszy Eurol ;)
 
HC i PAO po połowie? :D Dobry żart :D W olejach 5w30/5w40 mają około 5-10% PAO to znacznie mniej niż konkurencja w tej półce cenowej.
Mowa jest konkretnie o Motul 8100 X-Max 0w-40 - i ten proszę sprawdź..
Kasa jak pisałem ok. 160 zł/5L
Naprawdę mamy wymieniać? :D Ravenol, Shell, PMO, Meguin a nawet tańszy Eurol ;)
Nie proszę o nazwy producentów, tylko o porównanie parametrów o których wspomniałem..
Ja szukałem ale nie znalazłem.., wskaż proszę konkretny olej z lepszymi parametrami (zwłaszcza TBN - pow. 10,49 i pop. niższymi niż (1.1) i lepszą (niższą ) ceną..
No i odpowiednią lepkością.. Taki który będzie dedykowany do mocnych benzyn Turbo z bezp. wtryskiem.. :cool:
 
Na TBN bym nie patrzył, bo w jednym oleju TBN na poziomie 11 wyczerpie się szybciej niż w oleju gdzie TBN jest 9 :) To wszystko zależy od tego z jakich składników ten TBN został osiągniety.
 
wskaż proszę konkretny olej z lepszymi parametrami

ale parametry to nie wszystko. Możesz mieć olej, który na papierze wygląda cudownie, bo ma tak wyglądać, ale jak zrobisz analizę zużytego po 5000km to się może okazać, że w starciu z rzeczywistością, jest bardzo średni.

Ravenol, Shell, PMO, Meguin a nawet tańszy Eurol

Super, ale jakie konkretnie oleje? Bo jeśli przy Meguinie miałeś na myśli Super Leichtlauf Driver, to strzeliłeś sobie w kolano...

słyszałem że teraz

słyszeć to można różne rzeczy. Od kogo to słyszałeś? Jakieś dowody? Nie ma widma, to nic nie wiemy i jest to wróżenie z fusów.
 
ale parametry to nie wszystko. Możesz mieć olej, który na papierze wygląda cudownie, bo ma tak wyglądać, ale jak zrobisz analizę zużytego po 5000km to się może okazać, że w starciu z rzeczywistością, jest bardzo średni.
Zgoda, ale jeżeli olej już na wstępie ma gorsze parametry to raczej z czasem się już nie podniosą.. 😉
Ja wolę mieć na wstępie lepsze parametry, tak na wszelki wypadek.., no ale może dziwny jestem..
Nie robiłem analiz tego oleju ale znam osoby które robiły po przebiegu 7,5kkm i twierdzą że były bardzo dobre.
słyszeć to można różne rzeczy. Od kogo to słyszałeś? Jakieś dowody? Nie ma widma, to nic nie wiemy i jest to wróżenie z fusów.
😄 Tu mnie rozbawiłeś.., ja niestety jestem jeszcze (tak jak Ty..😉) "zielony" w pewnych kwestiach ale są tu osoby na których opinii i wiedzy się opieram..
A odpowiedź na swoje pytanie masz na pierwszej stronie tego wątku, przeczytaj jeszcze raz od początku.
Post automatically merged:

Na TBN bym nie patrzył, bo w jednym oleju TBN na poziomie 11 wyczerpie się szybciej niż w oleju gdzie TBN jest 9 :) To wszystko zależy od tego z jakich składników ten TBN został osiągniety.
Ok, co nie zmienia faktu że wolę mieć wyższy TBN niż niższy..
No i co znalazłeś jakiś olej który zaoferuje mi to co Motul X-max 0w-40, w podobnej cenie i tych parametrach o których wspomniałem..?
Bo pisałeś że jest ich cała masa.., a ja że nie znalazłem takiego.🙂
Jak uda Ci się znaleźć to bardzo chętnie się z nim zapoznam i będę Ci za to naprawdę zobowiązany..
 
Last edited:
Zgoda, ale jeżeli olej już na wstępie ma gorsze parametry to raczej z czasem się już nie podniosą..

ale mogą też pozostać na dłużej w okolicach deklarowanych parametrów, bo przypominam również, że to sa parametry uśrednione.

Ja wolę mieć na wstępie lepsze parametry, tak na wszelki wypadek.., no ale może dziwny jestem..

Nie, po prostu brak Ci kompletnie podstawowej wiedzy.

znam osoby które robiły po przebiegu 7,5kkm i twierdzą że były bardzo dobre.

Człowieku, kogo ja nie znam... 🤣
 
Nie, po prostu brak Ci kompletnie podstawowej wiedzy.
Dla tego właśnie pytam.., ale rozumiem że idąc Twoim tokiem myślenia powinienem wybierać olej o gorszych parametrach, bo na pewno będzie je lepiej i dłużej trzymał od tego z lepszymi parametrami.. 😉
Ciekawa koncepcja..
Czy może chodzi o to że to jest Motul a on Twoim zdaniem nie może być dobry.. No bo jak?
A ja uważam że Motul też ma u siebie również dobre oleje i X-max 0w-40 jest właśnie jednym z nich, zwłaszcza do silników DIT.
Ale proszę, może mi wskażesz lepszy wybór (Twoim zdaniem) do takich silników.. W podobnej cenie rzecz jasna.. Chętnie się z nim zapoznam.
Człowieku, kogo ja nie znam... 🤣
Cieszę się.., ale widać akurat tej osoby nie znasz...😉
 
Last edited:
ale rozumiem że idąc Twoim tokiem myślenia powinienem wybierać olej o gorszych parametrach, bo na pewno będzie je lepiej i dłużej trzymał od tego z lepszymi parametrami..
to nie jest remat, abym Ci tłumaczył podstawową wiedzę. Wszystko znajduje się na forum. Na początek sugeruję poczytać o bazach olejowych.

Czy może chodzi o to że to jest Motul a on Twoim zdaniem nie może być dobry.. No bo jak?
Nie pałam miłością do Motula, gdyż na wielu forach podstawowe serie urosły do ranki niemalże czci religijnej. Jak się zapytasz o konkrety, to jest jak w Twoim wypadku - karta charakterystyki, z której średnio da się cokolwiek wyczytać sensownego.

A ja uważam że Motul też ma u siebie również dobre oleje
tak samo własciwie jak każdy producent, który ma serie lepsze i gorsze.

zwłaszcza do silników DIT
Nie zgodze się z tym do końca, ale to nie jest temat doboru oleju.

Ale proszę, może mi wskażesz lepszy wybór (Twoim zdaniem) do takich silników.. W podobnej cenie rzecz jasna.. Chętnie się z nim zapoznam.
to nie jest temat doboru oleju.

ale widać akurat tej osoby nie znasz...
no i co to ma być za argument? Co mi da znajomość tej osoby? Dawaj wyniki analiz, a nie podpierasz się tym, że kogoś, gdzieś tam znasz 😂
 
Jeden z lepszych? Przecież to zwykły przeciętniak z zawyżona ceną.
Przeciętniak wśród dobrych olejów 0W40. Na tle większości 5W30 czy 5W40 ten olej jest wybitny. Nie uważam też że cena jest jakoś zawyżona. Jest średnia a na to co oferuje olej wręcz niska. X-max 0W40 to jeden z niewielu olejów Motula (z cywilnych serii), który zasługuje na większa uwagę. Nie jestem miłośnikiem Motula bo moim zdaniem mocno jadą na opinii ale ten akurat olej mogę z czystym sumieniem polecić (o ile coś nie namieszali w składzie).
 
no i co to ma być za argument?
dokładnie taki sam jak Twój powyżej, "kogo to Ty nie znasz.."
Co mi da znajomość tej osoby?
Może dostęp do zrobionych przez nią testów tego oleju..🙂
Dawaj wyniki analiz,
Rozumiem że Ty znasz lub masz wyniki analiz tego oleju które wskazują że jest słaby.., bo jeżeli nie i tylko tak sądzisz lub Ci się wydaje to wybacz ale taka opinia jest dla mnie mało wiarygodna i zdecydowanie bardziej wierzę osobie która taki test robiła i nadal jeździ na tym oleju od dłuższego czasu..
 
A możeby tak oprzeć dyskusję na danych a nie na opiniach?

Zastanawia niski TBN. I chyba to olej mid-saps?
 
dokładnie taki sam jak Twój powyżej, "kogo to Ty nie znasz.."
no bo Ci odpowiedziałem, na twój bez sensowny argument. Masz te analizy w końcu, czy dalej będziesz filozofował?

Rozumiem że Ty znasz lub masz wyniki analiz tego oleju które wskazują że jest słaby
ale ja nie powiedziałem, że jest słaby. Widzę, że jesteś kolejnym, który ma poważne problemy ze zrozumieniem słowa pisanego... Bardzo nie lubię, jak ktoś mi wmawia rzeczy, których nie powiedziałem... Mogę nie lubić tego, czy tamtego, ale nie powiedziałem, że jest to jakiś szczególnie słaby olej.

bo jeżeli nie i tylko tak sądzisz lub Ci się wydaje to wybacz ale taka opinia jest dla mnie mało wiarygodna i zdecydowanie bardziej wierzę osobie która taki test robiła i nadal jeździ na tym oleju od dłuższego czasu..

odbijam w drugą stronę. Dla mnie, napisze Ci wprost - wyssałeś sobie z palca taką osobę. Udowodnij, że tak nie jest. Wybacz, ale to nie jest miejsce do facebookowych przepychanek, gdzie ludzie stosują argumenty w stylu "woda" i "gęsty". Masz takie analizy, które ktoś zrobił i dysponujesz nimi? Nie? No to wybacz, ale to nie ja w tym momencie stawiam się w złym świetle. Tym bardziej takie dziecinady z twojej strony, że ty tam kogoś znacz, co ci kiedyś coś powiedział, albo "słyszałeś". Jak się nie ma dowodów, to się takich rzeczy nie pisze.
 
Dla mnie, napisze Ci wprost - wyssałeś sobie z palca taką osobę. Udowodnij, że tak nie jest. Wybacz, ale to nie jest miejsce do facebookowych przepychanek, gdzie ludzie stosują argumenty w stylu "woda" i "gęsty". Masz takie analizy, które ktoś zrobił i dysponujesz nimi? Nie? No to wybacz, ale to nie ja w tym momencie stawiam się w złym świetle. Tym bardziej takie dziecinady z twojej strony, że ty tam kogoś znacz, co ci kiedyś coś powiedział, albo "słyszałeś". Jak się nie ma dowodów, to się takich rzeczy nie pisze.
Pisałem że to nie moje analizy i ja ich nie mam, ale to podobno ja nie czytam ze zrozumieniem..
Zarzucasz mi kłamstwo..? Wobec tego dam Ci radę..., Nie oceniaj innych swoją miarą.
A jak chcesz koniecznie dowodu to zarejestruj się na forum Subaru Polska i przeczytaj sobie wątek olejowy (ponad 620 stron) - poniżej cytat z wypowiedzi osoby którą sobie w/g ciebie "wyssałem z palca" - ostatnia strona z 622
Ja już z Tobą nie mam ochoty więcej konwersować, daruj sobie odpowiedź..

Przykładowo nie produkowany E-Tech 0w30
obraz.thumb.png.57002a1c49a24d0e123ca264d82286f6.png
Temperatura -60stC chciałbym zauwazyć lub jego następca X-lite 0W30 ester (2006 do chyba 2008)
zawierał 151006-62-1 czyli PAO ESTER
obraz.thumb.png.f9ae6e95b0a49b193fdd1abc27beeee3.png


temp zmieniła się z -60stC na -51stC
a przed x-max 0w40 był e-tech 0w40 i też polecam zobaczyć temperaturę
obraz.thumb.png.5079c8aeb2b8e813d070d4fc98a94b53.png
i potwierdzenie o zastąpieniu
obraz.thumb.png.fdcf5c5c3b1519711defff56270b84f8.png

więc jeżeli już olej dostał oficjalne rekomendacje do aut z turbiną to nie może być zły, tym bardziej że ja mogę napisać, że mam nowy silnik, zrobiłem tylko na nim 50kkm, testy UOA wyglądały świetnie, zmieniam go nie rzadziej niż 7,5kkm, po ściągnięciu dekla silnik czyściutki a na koniec jak wspominałem to istotnym parametrem jest pompowalność i jego gęstość właściwa a ten olej jako jedyny płynie niemal identycznie jak CFS 5w30 oraz 300V 5w30 więc relif otwiera się tak jak powinien a nie walić olej do miski. Przepływ to chłodzenie, chłodzenie zabezpiecza przed puchnięciem częsci i przycieraniem. Wielu subaraczkom nie jest dany natrysk oleju na denko tłoka więc to jest niezwykle istotne a jak ktoś nie wie o czym napisałem to wystarczy poszukać puchnięcie tłoka i zacieranie tulei.
Nie sprawdzałem ciśnień 300V 0w40 ale jeżeli ma podobne do X-max to jego bym używał i gdybym miał wagon kasy bo tani nie jest, potem E-tech 0w40 ale już od dawno go nie ma więc zostaje X-max 0w40 przynajmniej do póki go robią.

Pozdrawiam
 
Back
Top