• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mrożenie olejów

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
LM byl trochę z innej beczki ale LL IV 0W20 większość jeśli nie wszystkie są zielone.
 
Akurat mam w garażu jeszcze prawie litr, M1 X2 wygląda tak:
IMG_20240308_192851.jpg
zdjęcie robione pod zachodzące słońce,

IMG_20240308_192925.jpg
a tutaj w cieniu.

Ciekawe jak wyjdzie jego analiza, jeżeli pod 504/507 oleje mają swoje bardzo konkretne wymagania, to 508/509 ma pewnie bardzo rygorystycznie określony przepis. Z resztą Poziom trochę rozpływał się kiedyś nad tą normą, że VW bardzo sobie ją wziął do serca i być może jest to aktualnie najbardziej dopracowana i rygorystyczna norma w ogóle na rynku.
 
Poziom trochę rozpływał się kiedyś nad tą normą, że
Poziom też pisał, że normy producentów to tylko wyciąganie kasy. Uważam od zawsze, że dzięki normom producentów i oleje są po prostu lepsze. Chociażby Noack w 0W20 czesto jest poniżej 10% choć wymagania normy MB229.71 (obstawiam , że 508/509 też) to 11%. Normy ogólne ACEA 13% , a API 15%. Tak samo normy dotyczące powstawania zanieczyszczeń są dużo bardziej rygorystyczne niż ogólne.

Chyba muszę kupić jakiś olej o przymrozić. Tylko wątpię aby u mnie na wichurze mieli na półce coś z moich propozycji 0W20 czyli Castrol lub Total.
 
Jak już będę wymieniał w swifcie, to zamrożę Lotosa 0W20 DX.
 
Heh - nie doceniam sklepów na wichurze. Jest castrol 0W20 C5 😎
Jeszcze w starym opakowaniu z 03.23 ale normy aktualne API SP itd.

20240309_120641.jpg20240309_120330.jpg

Olej jak widać nie jest zielony. Trafia do zamrażarki na 24h
 
Last edited:
@soszo, nie jest zielony, bo to nie jest olej z normą VW 508.00/509.00.
 
Mieli też LL ale wziąłem ten z moich propozycji do analizy

Edit

Zaraz po wyjęciu z zamrażarki zupełnie brakowało klarowności ale wystarczyła może minuta i zaczął odzyskiwać ją na brzegach

20240310_093124.jpg 20240310_093325.jpg
Jak mi się pamięta to Edge 5W30 wyglądał lepiej. Fotki gdzieś pewnie są we wątku
 
Last edited:
Sponsorem dzisiejszego odcinka jest literka L.
Lotos Aurum 5W30 C3. Zamrożony obok konkurenta czyli Specol Premium 5W30 C3 - zupełnie inny kolor.
Płynność mam wrażenie że ciut ciut gorsza niż Specol ale to trudno powiedzieć.

[przy okazji chwalipost zakupem migomatu ;)]

20240325_181634.jpg20240330_071854.jpg
 
Sponsorem dzisiejszego odcinka jest literka V.
Olej sprężarkowy Veco Taurus 100. Jak widać, w warunkach zamrażarkowych olej pokonuje siły grawitacji ;)
VECO 1.jpg
 
Po kolei:
Shell Helix Ultra 5W30 ECT C3
Specol Spec Premium 5W30 C3
Lotos Aurum 5W30 C3

 
Chyba aurum najbardziej mróz dokuczył
 
Też mi się tak wydaje. Czyli w kategorii budżetowe 5W30 C3 wygrywa specol.
 
Dzisiejszy odcinek sponsoruje literka S.
Specol Hipospec 75W80 synthetic (ten nowy którego nie ma na stronie specola :) )
Zdjęcie WhatsApp 2024-04-17 o 14.36.01_9170eb24.jpgZdjęcie WhatsApp 2024-04-17 o 11.52.03_dbf2f620.jpg

 
Back
Top