Speedmaniac41
Użytkownik
- Samochód
- Alfa Romeo Giulietta QV 1.75TBi TCT
jersey a do jakiej temperatury to chłodzisz?
Dla skali powinno być jeszcze jakieś 20W40
Dla skali powinno być jeszcze jakieś 20W40
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
@jerseyAdmin, w jeden z ostatnich najzimniejszych dni tego roku, czyli przy -20 st. C wystawiłem na noc na powietrze 3 bańki z olejem: zużyty Total Ineo ECS 5W30, Qualitium Protec 10W40 oraz Extreme A.M.G 5W30 GTJ. Efekt był taki, że rano Qualitium zachowywał się jak gęsty miód, Total przelewał się jak miód o średniej gęstości, natomiast Extreme zachował pełną płynność. W związku z tymi obserwacjami dziwi mnie, jak można w karcie charakterystyki oleju Qualitium Protec 10W40 pisać, że ma temperaturę płynięcia -35 st. C, jak on był bliski utracenia tej płynności przy -20 st. C. Wobec tego mam pytanie, jak się mierzy taką płynność i co ona oznacza; czy, że olej można w ogóle przelać, czy też jest to granica po przekroczeniu której olej staje się gęstym smarem?Ten tani nie.
Lotos 10W-40 SN, rezultat podobny co przy Qualitium jeżeli chodzi o zmętnienie i lepkość.
Podejrzewam, że to Qualitium jest na granicy normy na 5W jeżeli chodzi o parametry zimowe. Kupiłem wczoraj najtańsze 15W-40 to wrzucę do zamrażalnika. O dziwo najtańsza nie była marka własna Auchana, ale giermancka technologia czyli Venol.
View attachment 5748 View attachment 5747
Wobec tego mam pytanie, jak się mierzy taką płynność i co ona oznacza; czy, że olej można w ogóle przelać, czy też jest to granica po przekroczeniu której olej staje się gęstym smarem
Parafiny wytrącone z oleju który został na ściankach kieliszka, pewnie ciut wymieszane z parą wodną bo olej siedział w zamrażalniku tydzień. Ale zmętnienie od drugiego dnia się nie zmieniło, po 24 godzinach już był tak mętny jak na zdjęciu.Co to za biały nalot na ściankach?