• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mrożenie olejów

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Yuko, a może Wolver.
 
Kia 5w30
 
Revline 5w30 A5 😂
 
Myślę jeszcze o Redline MT-LV ale skoro oleju nie ma co na forum to można również wróżyć z fusów
 
Redline jest różowy :D

To znienawidzony przez sporą część motoentuzjastów Castrol, konkretnie Edge 0W-40 R - ten który niedawno poleciał do analizy. BP musiało tam nieźle dodatków napakować albo ma na serio sporo syntetyka, bo olej praktycznie się nie zmienił względem tego jak wyglądał i płynął w temperaturze pokojowej.
 
Temp. płynięcia sięga prawie - 60°C, temp. zapłonu ca. 240°C, pewnie wymieszali dodatkowo z PAO 8 cSt, może być nieco podobny do Arala Super Tronic 0W-40
 
20210430_134137.jpg
Ravenol VMP większy słoik. Shell AM-L mniejszy. 2 doby w temp. -18. Shell zauważalnie bardziej mętny i gęściejszy. Ravenol klarowny i płynniejszy. Oba oleje z 2020 roku.
Post automatically merged:

20210430_134151.jpg
 
Last edited:
Dobra, przesadziłem z tym tygodniem :D Ostatnio mi czas za szybko leci, zestarzałem się :(
 
Castrol Syntrans B 75W.
Temperatura ok - 18°C. Chyba całkiem nieźle w porównaniu do olejów silnikowych HC które do tej pory mroziłem. Na zdjęciu z góry jakby trochę zgubił klarowność ale to jest 3cm oleju. Został też w oleju ślad po termometrze. Z boku idealnie klarownie. Płynność zadowalająca.
.20210504_163208.jpg20210505_095519.jpg20210505_095608.jpg20210505_095730.jpg
 
BMW TWINPOWER 0W30 LL04.
-18C, 2 doby. Olej praktycznie się nie zmienił. W porównaniu z Shell AM-L to przepaść na korzyść TWINPOWER. W porównaniu do VMP też lepiej wypada BMW. VMP pomimo także zachowanej klarowności był bardziej gęsty, mniej płynny. AM-L był najbardziej gęsty, najmniej płynny to jeszcze wyraźnie zmętniał.
20210517_204529.jpg
 
Last edited by a moderator:
Aral dziś poszedł do zamrażarki
Post automatically merged:

To na razie o temperaturze ok 20 stopni
 

Attachments

  • IMG_20210518_211334.jpg
    IMG_20210518_211334.jpg
    2,3 MB · Odwiedzin: 138
  • IMG_20210518_211330.jpg
    IMG_20210518_211330.jpg
    2,7 MB · Odwiedzin: 133
IMG_20210521_084557.jpg

Post automatically merged:

Aral Supertronic 0w40 po pobycie przez 2,5 doby w zamrażarce w -23 st. C. Olej zgęstniał, ma konsystencję rzadszego miodu, ale płynie i jest klarowny.
 

Attachments

  • IMG_20210521_084601.jpg
    IMG_20210521_084601.jpg
    1,7 MB · Odwiedzin: 129
  • IMG_20210521_084618.jpg
    IMG_20210521_084618.jpg
    2,1 MB · Odwiedzin: 129
  • IMG_20210521_084657.jpg
    IMG_20210521_084657.jpg
    2 MB · Odwiedzin: 126
Last edited by a moderator:
Toyota Fuel Economy 5w30 (TGMO) w temp. pokojowej oraz po dobie leżakowania w zamrażarce. Zaraz po wyjęciu z zamrażarki olej nie był klarowny. Typowy miodzik bym powiedział 😉 Szału nie ma, czego się tak naprawdę spodziewałem. Obaczem co nam powie badanie tego OEM-a😀
 

Attachments

  • WP_20210513_08_40_00_Rich_LI.jpg
    WP_20210513_08_40_00_Rich_LI.jpg
    693,9 KB · Odwiedzin: 123
  • WP_20210513_08_35_57_Rich_LI.jpg
    WP_20210513_08_35_57_Rich_LI.jpg
    2,9 MB · Odwiedzin: 117
  • WP_20210513_08_34_10_Rich_LI.jpg
    WP_20210513_08_34_10_Rich_LI.jpg
    3 MB · Odwiedzin: 126
  • WP_20210513_08_34_50_Rich_LI.jpg
    WP_20210513_08_34_50_Rich_LI.jpg
    693,7 KB · Odwiedzin: 128
  • WP_20210513_19_36_16_Rich_LI.jpg
    WP_20210513_19_36_16_Rich_LI.jpg
    684,8 KB · Odwiedzin: 123
@jerseyAdmin

apropos mrożenia miodku, może warto zastanowić się nad (chałupniczym) przelewaniem takiego zmrożonego płynu z naczynia do naczynia? Jeśliby to w jakiś sposób standaryzować to byłaby jakaś tam baza porównawcza dla przyszłych oliw. Jeśli dałoby radę coś takiego zrobić to można potem wrzucić filmik z każdego testu.
 
Zastanawiam się czy dzbanek do parzenia herbaty nie byłby dobrym urządzeniem do testu. Tylko wtedy trzeba by zamrozić np 0.5L i mierzyć czas opadania tłoka 😁20210917_211128.jpg
 
A może duża strzykawka 100ml plus odważnik i pomiar czasu opróżnienia? Możnaby napełnioną strzykawkę wkładać do zamrażarki żeby wykluczyć przelewanie.
 
Są już ludzie którzy robią testy przelewania lub ściekania olejów po ściankach probówek. Z tego co kojarzę to "Taki test nie oddaje warunków panujących w silniku i nie powinien być brany pod uwagę przy wyborze oleju"

Po co więc robić takie testy?
 
W takim razie testy mrożenia też nie mają większego sensu.
 
Back
Top