• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Multi ATF zamiast fabrycznego Dexrona II w układzie wspomagania

thebesciak125

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna III, 2.0T F4R 811
Witam.
Posiadam Lagunę III z hydrauliczną pompą wspomagania, napędzaną paskiem.
Seryjnie tam zalewali (podobnie jak w Lagunie II) RenaultMatic'a D2 , czyli nic innego jak Dexrona II.
Jakieś 2 lata temu wymieniłem płyn raz, statycznie, zalewając Mobila ATF 220, czyli DII.
Wspomaganie działa elegancko, ale myślę, że dobrze było by przepłukać układ, i jednak zalać coś lepszego, bo co by nie mówić, Dexron II to mineralny dinozaur, jak chociażby silnikowy 15W40.
Myślałem o Motulu Multi ATF, co sądzicie ? :)
 
Z moich obserwacji wynika że jak pompa i układ opracowane zostały do pracy na oleju mineralnym to lepiej lać mineralny i nie kombinować. W VAGu po zmianie oryginalnego G 002 000 mineralnego(już nie do kupienia) na syntetyczny G 004 000(niby kompatybilny z G 002 000) wspomaganie chodzi znacznie ciężej. Co ciekawe uniwersalny Prestone Power Steering Fluid(przypuszczam że mineralny) sprawdza się dużo lepiej(wspomaganie chodzi paluszkiem jak na G 002 000) ale szybko się zużywa(ciemna barwa, delikatna woń spalenizny). Podejrzewam że wynika to głównie z wyższych lepkości płynów mineralnych co przekłada się na wyższe ciśnienie w układzie. Jak ktoś ma inne doświadczenia chętnie poczytam. Dochodzi też kwestia uszczelniaczy. Oleje syntetyczne są dla nich niby mniej łaskawe.
 
Back
Top