• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

N53b30 272- poważny problem po zastosowaniu xado anticarbon

Albert1995

Użytkownik
Samochód
E60 n53b30
Witam, pacjent jak w temacie, samochód posiadam 5lat, zakupiony przy przebiegu 179tys km, obecnie 272tys,do tej pory pobór oleju wynosił. 0.7-1l oleju na 10tys km, zalewany zawsze ravenol vst 5w40 shell helix ultra 5w40 i taż pmo extreme est 5w30, do oleju archoil 9200v2 wcześniej LM ceratec, przed wymianą plukanka. Ale do rzeczy, zbliżał się interwał olejowy, postanowiłem przed wymianą oleju użyć xado anticarbon. Użyte zgodnie z instrukcją, zdjęcia tłoków przed - po użyciu - po przejechaniu ok 50km. Po odpaleniu silnika dym i smród - normalne resztki syfu muszą się wypalić, ale nie pasowało mi że po odpaleniu późniejszym, silnik puszczał z wydechu bąka jak z uwalonymi uszczelniaczami, jazda próbna i po prawie każdej przegazowce dym za samochodem, już wiedziałem że coś jest nie tak, po ok 50km drgania, check, wyłączony 4 cylinder, następnego dnia wykręcam świece, wszystkie wyglądają super po za 4 cylindrem, czarna mokra o oblepiona syfem, wkładam endoskop, a na tłoku stoi olej, następnie wyciągnąłem dużą dise, włożyłem endoskop przez kolektor do zaworów ssących 4 cylindra(były zamknięte) a one są zalane olejem
Jak myślicie xado wywołał uszkodzenia, czy tylko ujawnił słaby punkt- uszczelniacze zaworowe.
 

Attachments

  • Image_2022-11-03 15_08_40_321.png
    Image_2022-11-03 15_08_40_321.png
    272 KB · Odwiedzin: 118
  • Image_2023-05-24 11_26_27_484.png
    Image_2023-05-24 11_26_27_484.png
    394,9 KB · Odwiedzin: 122
  • Image_2023-05-27 15_29_27_581.png
    Image_2023-05-27 15_29_27_581.png
    321,9 KB · Odwiedzin: 115
  • Image_2023-05-29 08_45_58_328.png
    Image_2023-05-29 08_45_58_328.png
    292,8 KB · Odwiedzin: 123
  • Image_2023-05-29 08_46_08_614.png
    Image_2023-05-29 08_46_08_614.png
    286,5 KB · Odwiedzin: 123
  • received_214931834664714.jpeg
    received_214931834664714.jpeg
    106,8 KB · Odwiedzin: 138
Kopci przy deptaniu czy kiedy schodzi z wysokich obrotów na zamkniętej przepustnicy i wtedy, kiedy depniesz ponownie w gaz? Ale zdjęcia wskazują na uwalony ostro uszczelniacz.
 
Xado powinno się zalewać w położeniu zamkniętych zawór by nie odparował, nie wiem jak mógł uszczelniacze uszkodzić? Bardziej wygląda na pęknięty pierścień, który się rozkleiły, ale specem nie jestem.
 
Xado powinno się zalewać w położeniu zamkniętych zawór by nie odparował, nie wiem jak mógł uszczelniacze uszkodzić? Bardziej wygląda na pęknięty pierścień, który się rozkleiły, ale specem nie jestem.
Silnik pracuje równo, działa nawet wymagający tryb uwarstwiony,
 
Uszczelniacze to po nocy by dały dym, korekty paliwa są ok.? Dodatkowo jak dobrze kojarzę olej przedostający się pierścieniami będzie widoczny przy wysokich obrotach i mocnym deptaniu gazu, natomiast uszczelniaczem przy schodzeniu z obrotów na zamkniętym gazie.
 
Last edited:
Pierścienie. Dopóki nie zastosowałeś Xado to wszystko jeszcze jako tako trzymało się kupy dzięki tym nagarom. Ale się ładnie wypłukało i takie są efekty. Moim zdaniem Xado tylko przyspieszył sprawę bo prędzej czy pózniej i tak by do tego doszło. Tak czy inaczej bez rozbierania motoru raczej się nie obędzie.
 
Uszczelniacze to po nocy by dały dym, korekty paliwa są ok.? Dodatkowo jak dobrze kojarzę olej przedostający się pierścieniami będzie widoczny przy wysokich obrotach i mocnym deptaniu gazu, natomiast uszczelniaczem przy schodzeniu z obrotów na zamkniętym gazie.
Jest po nocy dym, po odpaleniu, przy niskich obrotach, ruszeniu ze świateł jest najwięcej, jak kręcę wysoko to praktycznie nie ma, po za tym jest kompresja, korekty paliwowe i wtryskiwaczy ok
 
Pierścienie. Dopóki nie zastosowałeś Xado to wszystko jeszcze jako tako trzymało się kupy dzięki tym nagarom. Ale się ładnie wypłukało i takie są efekty. Moim zdaniem Xado tylko przyspieszył sprawę bo prędzej czy pózniej i tak by do tego doszło. Tak czy inaczej bez rozbierania motoru raczej się nie obędzie.
To skąd olej na zaworach, no i na tłoku, jak pierścienie to nie spaliło by tego oleju na bieżąco? Tylko mokro na środku tłoka?
 
Zrób intensywne ponowne płukanie. Jak się nie poprawi no to cóż - remont/słupek.
 
Pierwsze co pomiar kompresji. Druga sprawa, wszystko wskazuje na pierścienie . Uszkodzenie uszczelniacza jest niemożliwe. Gdy pierścień był zapieczony na rowkach tłoka, wycierał się i pracował w jednym określonym położeniu. Po zastosowaniu preparatu pierścień się ruszył i krzywo dotarty do gładzi cylindra, zaczął się obracać, przez co doszło do jego uszkodzenia, lub po prostu nie trzyma szczelności, gdyż nie przylega dobrze do gładzi cylindrycznej. Jedyne logiczne wytłumaczenie. Ten temat był już kilkukrotnie poruszany przy zastosowaniu tego typu preparatów. Rzadko dochodzi do takiego uszkodzenia, ale zdarzają się takie przypadki.
 
Kompresja 9-10.5 na zimnym, i mierzone tanim manometrem na wcisk
Ok, ale skąd tyle oleju na zaworach stoi
 
Rozumię, że tylko zawory dolotowe 4 cylindra były mokre od oleju? BMW to kojarzy mi się z problem z odmą, to chyba jedyna droga poza uszczelniaczem zaworów oleju do cylindra z góry i raczej da się endoskopem zobaczyć czy cieknie po ścianie cilindra z góry ze strony zaworów.
 
Odma sprawna, założony zestaw naprawczy membrany, tak było tylko na 4 cylindrze, gdyby Odma to w kolektorze byłoby mokro
 
Cała teoria o tym, którędy i gdzie idzie olej ma się nijak do silników BMW z Valvetronic, a taki jest N53. Tu oprócz zmiennych faz rozrządu jest zmienny wznios zaworów, a podczas hamowania silnikiem mogą się nawet w ogóle nie otwierać. Natomiast do kanału ssacego ponad grzybkiem zaworowym olej może spokojnie dostać się z komory spalania, bo podczas suwu tłoka w górę w pewnym momencie zawory ssące są również otwarte (łagodne przechodzenie na cykl Atkinsona i Millera).
 
Odma sprawna, założony zestaw naprawczy membrany, tak było tylko na 4 cylindrze, gdyby Odma to w kolektorze byłoby mokro
Ja tam i tak skończyłem z nowym deklem, g się nadawały te zestawy...
 
Kompresja 9-10.5 na zimnym, i mierzone tanim manometrem na wcisk
Ok, ale skąd tyle oleju na zaworach stoi
Zmierz na gorącym. Silnik przecież w czasie pracy jeździ gorący. Albo lepiej zrób próbę szczelności sprężonym powietrzem. Licha ta kompresja - 1.5 bara różnicy to dramat.
 
Back
Top