Albert1995
Użytkownik
- Samochód
- E60 n53b30
Witam, pacjent jak w temacie, samochód posiadam 5lat, zakupiony przy przebiegu 179tys km, obecnie 272tys,do tej pory pobór oleju wynosił. 0.7-1l oleju na 10tys km, zalewany zawsze ravenol vst 5w40 shell helix ultra 5w40 i taż pmo extreme est 5w30, do oleju archoil 9200v2 wcześniej LM ceratec, przed wymianą plukanka. Ale do rzeczy, zbliżał się interwał olejowy, postanowiłem przed wymianą oleju użyć xado anticarbon. Użyte zgodnie z instrukcją, zdjęcia tłoków przed - po użyciu - po przejechaniu ok 50km. Po odpaleniu silnika dym i smród - normalne resztki syfu muszą się wypalić, ale nie pasowało mi że po odpaleniu późniejszym, silnik puszczał z wydechu bąka jak z uwalonymi uszczelniaczami, jazda próbna i po prawie każdej przegazowce dym za samochodem, już wiedziałem że coś jest nie tak, po ok 50km drgania, check, wyłączony 4 cylinder, następnego dnia wykręcam świece, wszystkie wyglądają super po za 4 cylindrem, czarna mokra o oblepiona syfem, wkładam endoskop, a na tłoku stoi olej, następnie wyciągnąłem dużą dise, włożyłem endoskop przez kolektor do zaworów ssących 4 cylindra(były zamknięte) a one są zalane olejem
Jak myślicie xado wywołał uszkodzenia, czy tylko ujawnił słaby punkt- uszczelniacze zaworowe.
Jak myślicie xado wywołał uszkodzenia, czy tylko ujawnił słaby punkt- uszczelniacze zaworowe.
Attachments
-
Image_2022-11-03 15_08_40_321.png272 KB · Odwiedzin: 118
-
Image_2023-05-24 11_26_27_484.png394,9 KB · Odwiedzin: 122
-
Image_2023-05-27 15_29_27_581.png321,9 KB · Odwiedzin: 115
-
Image_2023-05-29 08_45_58_328.png292,8 KB · Odwiedzin: 123
-
Image_2023-05-29 08_46_08_614.png286,5 KB · Odwiedzin: 123
-
received_214931834664714.jpeg106,8 KB · Odwiedzin: 138