• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Najlepsza baza na olej do płukania

W&Wit

Użytkownik
Samochód
Opel Zafira A OPC z20let, Toyota Yaris I 1.0, Nissan Almera 1.5 dCi
Cześć! Udało mi się kupić w super cenie 14,3 zł za litr Lotosa 5W40 i on będzie na "olej docelowy" a teraz szukam jeszcze jakiegoś do płukania. Całe 137 stron o płukankach przerobione :D
Pomysł jest taki, żeby dawać go na krótkie interwały wraz z płukanką.
Cena przy takiej ilości też ma znaczenie skoro mam kilkadziesiąt litrów wylać na samo płukanie.
I w związku z tym mam pytania do Szanownych:

1. Czy są jakieś wskazania jaki olej sprawdzi się najlepiej - mineralny czy wcale nie bo "spaskudzi" nowy olej?
Jaka lepkość?
(zalecana to 5W40 - Z20LET)
Czytałem, że im niższa tym lepiej, ale 0W8 to większy koszt niż olej docelowy. 2 czy słaby olej Qulaitium to ok wybór? Jakieś inne w podobnej cenie? 3. Czy ta pora roku będzie akceptowalna czy czekać na ciepłą?
 
Krąży po internecie legenda że lotos 10w40 dobrze "myje" silniki. Jest w dodatku tani no i podobno do płukanek lepiej nadają się oleje o mineralnych bazach.
 
Jakby dobrze poszukać, to za 15zł/litr jest Mobil Super 2000 5w30. Spełnia acea A3/B4, do płukania jak znalazł za małe pieniądze.
 
Trawol 10W30, minerał o niskiej lepkości.
Do niego jakaś płukanka postojowa i kilka takich cykli


Ale broń boże nie do dłuższej eksploatacji,
bo API SG w stosunkowo nowoczesnym silniku nie ma racji bytu.


Moze inna taktyka.
Xado ma płukankę na bazie oleju z dodatkiem chyba wapniowych związków myjących.
Może przekroczyć dawkę zalecaną (dwie puszki zamiast jednej) i do tego dopełnić układ Specol 5W30.

Wtedy można pojeździć z 1000km.
A do mieszanki wlać przed spuszczaniem jeszcze szybka płukankę.
 
Last edited:
Aby płukania postojowe było efektywne warto zastosować olej mineralny ;)
Do tego Xado Total Flush na 200 km
 
Tylko po UJ taka rzeźba. Ja bym wlał tego Lotosa i do tego Oilem długodystansową. Zrobił z 3-4 tys km. Wymienił olej na docelowy. Ewentualnie powtórzył.
 
Rzeźba po to, żeby płukance pomóc.
Jeśli inny niż HC 5W40 sprawdzi się w tej roli lepiej
 
A jaki to silnik i dlaczego potrzebujesz tak mocno go płukać?
 
@Jacek Cz Oplowska 2.0 turbo benzyna. NET miał 175KM a LET bodajże 190. Niestety LETy już nie takie dobre jak NETy.
W LETach chyba z pierścieniami były problemu i silnik brał olej.
 
Tylko po UJ taka rzeźba. Ja bym wlał tego Lotosa i do tego Oilem długodystansową. Zrobił z 3-4 tys km. Wymienił olej na docelowy. Ewentualnie powtórzył.
Jaki sens długodystansową płukanke na tak krótko dystans ? ;)
 
Ja bym potrzebował 9 litrów oleju na płukanie. W tej cenie zamówiłem Oilem długodystansowy (cenowo wychodzi podobnie, a mam nadzieję że skuteczność będzie lepsza).
 
No ale do czego porównujesz?
Ja będę stosował Oilem Flush a potem Realease LL rozrobiony z olejem w bańce żeby nie było też w dolewkach.
Chcę też protestować Yacco i Xado.
Ale poza tym chcę przyrządzić taki olej płuczący, coś jak Millers na 5 minut + do tego dowiedzieć się czy nie stosować innego oleju
na czas płukanki LL (np. 5w30)
;)
 
Do płukankek postojowych możesz sobie kombinować jakieś niskolepkościowe oleje ale do LL stosuj taki jaki powinien być, spełniający wymogi producenta silnika. Czyli taki jak na ogół stosujesz.
 
Back
Top